Studentski savez Užica (SSU) javno je negodovao protiv poskupljenja autobuskog prevoza iz tog grada do Beograda i zahteva od užičkih prevoznika da vrate cene na iznose pre poskupljenja.

Zlatan Mojsilović, vlasnik preduzeća „Zlatan rajzen“, pozvao je studente na razgovor, dok iz čajetinskog „Gaga tursa“ ističu da sniženje cena nije moguće. Gradska vlast, na čije razumevanje i podršku studenti računaju, tvrdi da cene u međugradskom prevozu nisu u njenoj nadležnosti.

– Smatramo neumesnim nenajavljeno i ničim argumentovano povećanje cene karte za više od 60 odsto u poslednjih nekoliko meseci, posebno što je to učinjeno bez ikakvog povoda i stvarnog razloga – saopštio je Upravni odbor SSU, dodavši da se time otežava dolazak i boravak mladih Užičana koji studiraju van svog grada. Uz isticanje da „neće dozvoliti da po ko zna koji put mladi ljudi i studenti budu moneta za potkusurivanje autoprevozničkih preduzeća i grada Užica, zbog njihove tradicionalno loše komunikacije, SSU zahteva „vraćanje cena na društveno prihvatljivu i održivu meru, odnosno na cenu koja je bila važeća pre više meseci“, ali i da gradska vlast zauzme jasan stav o tome i da nađe način za rešenje situacije.

– Uvek ima prostora za saradnju i dogovor, posebno zbog toga što su u pitanju studenti, ali niko od njihovih predstavnika nije nam se obratio. Uvek sam za to da se studentima izađe u susret i neka njihovi predstavnici dođu kod nas da razgovaramo, jer nam je u obostranom interesu da i dalje sarađujemo – rekao je za Danas Zlatan Mojsilović, vlasnik preduzeća „Zlatan rajzen“, dodavši da bi, prema proračunu Udruženja poslodavaca u drumskom saobraćaju „Srbijatransport“, minimalna cena na relaciji od Užica do Beograda trebalo da bude 1.440 dinara, ali da u Vojvodini za istu relaciju od 200 kilometara prevoznici naplaćuju 1.650 dinara.

S druge strane, u „Gaga tursu“ poskupljenje pravdaju povećanjem cena goriva i drugim troškovima i navode da povratak na stari cenovnik prevoza nije moguć, jer bi to, kako tvrde, uništilo firmu. Draško Krdžić iz službe za finansije i računovodstvo tog preduzeća navodi da cena nije menjana dve godine, te da je do 27. marta povratna karta sa popustom za studente iznosila 1.000 i da je povećana na sadašnjih 1.200 dinara. Karta bez popusta sada košta 1.650 dinara, ali svi putnici treba da plate osiguranje i uslugu štampanja karte po 10 dinara, kao i dodatnih 50 dinara za peronsku kartu koju naplaćuje „Zlatan rajzen“, kao prevoznik koji je zakupac autobuske stanice. On navodi da je cena evro-dizela od 1. januara prošle do 31. marta ove godine povećana za 12,85 odsto, ali da su povećani i troškovi održavanja.

– Prema proračunu udruženja „Srbijantransporta“, cena bi, zbog broja kilometara (200 km), trebalo da bude i veća od 2.000 dinara. Sa 15 miliona dinara dobiti pre tri godine, mi sada maltene nemamo dobiti. Morali smo da menjamo cene, jer ili ćemo da obezbedimo prihod i pokrijemo troškove ili da otpustimo zaposlene i da ugasimo firmu. U situaciji smo da ne možemo da platimo gorivo, a da ne govorim o drugim troškovima za gume, ulja, antifriz, održavanje – objašnjava Krdžić, a potom poručuje: „Studenti jesu naši najbrojniji putnici i zbog toga smo im obezbedili popust, ali cena ne može niže.“

Branko Gavrilović, gradski većnik u čijem je resoru briga o mladima i porodici, kaže za Danas da se niko od predstavnika SSU za sada nije zvanično obratio gradskoj vlasti i da je o njihovom zahtevu saznao iz medija.

– Problem jeste veliki i nedopustivo je da se prevoznici na takav način ponašaju prema našim studentima koji, kao i ostali građani Užica, nisu dužni da trpe njihovo loše poslovanje ili lošu organizaciju – kazao je Gavrilović i naveo da će se uključiti u rešavanje tog problema u meri koliko mu to dozvoljavaju nadležnosti gradskog većnika.

S druge strane, Budimir Vujović, takođe član Gradskog veća koji je zadužen za saobraćaj, tvrdi da formiranje cena u međugradskom prevozu nije u nadležnosti lokalne samouprave, te da prevoznici nemaju obavezu da od grada traže saglasnost za novi cenovnik.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari