Veliki broj umetnika, u predivnom prostoru bečkog Kunstlerhausa, u pozitivnoj atmosferi jeste poseban doživljaj, koji svakog od nas čini zadovoljnim i ponosnim na ovaj događaj“, rekao je otvarajući izložbu vojvođanskih umetnika u Kunstlerhausu u Beču, pokrajinski sekretar za kulturu i javno informisanje Slaviša Grujić.

Izložba pod nazivom „Slutnja, krv i nada“ zvanično je otvorena prošle sedmice i trajaće do 6. januara 2015. godine. Publici iz Austrije, na jednom reprezentativnom prostoru, predstavlja se više od sto radova vojvođanskih umetnika u periodu između dva svetska rata. Izložba je realizovana u saradnji galerije „Bel Art“ i bečkog Kunstlerhausa, gde se na oko 2.000 kvadratnih metara izložbenog prostora predstavlja vojvođanska umetnost, koja obuhvata period od 1914. do 2014. godine.

Sekretar Grujić je ovom prilikom naglasio da je veliko zadovoljstvo kada se vidi plod velikog truda i rada, koji je podržao Pokrajinski sekretarijat za kulturu i javno informisanje. „Naziv ove izložbe je pravi naziv umetnosti u proteklih sto godina naše zemlje“, istakao je resorni sekretar i dodao da je „turbulentno vreme kroz koje smo prošli nosilo slutnju, krv i nadu, a umetnost je to pratila. Istorija se na sreću menja, a narod ostaje i zato ovaj naziv ne predstavlja samo vojvođansku umetnost, već i celu Srbiju, kroz našu zajedničku istorijsku priču, pa samim tim imam čast da otvorim ovu izložbu i da vam poželim da u njoj uživate“, poželeo je na kraju izlaganja sekretar Grujić.

Direktor galerije Kunstlerhausa dr Peter Zavrel je poželeo dobrodošlicu u svoje ime i u ime asocijacije bečkih umetnika naglasivši da, iako ova kuća umetnika ima veoma bogat program i puno aktivnosti, sa zadovoljstvom je prihvatila predstavljanje vojvođanske umetnosti, jer su u okviru njene postavke izloženi radovi izuzetnih umetnika.

U ime grada Beča prisutne je pozdravio član gradskog veća zadužen za kulturu Ernst Voler, koji je apostrofirao značaj saradnje u kulturi, jer ova izložba jeste rezultat upravo toga što su u proteklih godinu dana radile galerije, institucije kulture i predstavnici vlasti. Simbolika obeležavanja Prvog svetskog rata, naše dve zemlje vezuje se kroz mnogo priča, ali kao i uvek kultura je ta koja ih snažnije povezuje. U ime Ambasade Republike Srbije u Austriji obratio se ataše za kulturu Goran Bradić, dok je o samoj postavci govorio autor izložbe likovni kritičar Sava Stepanov.

„Izložba je koncepcijski podeljena na tri segmenta, tako da prvi njen deo čini postavka ‘Milan Konjović na raskršćima srpske umetnosti’, u kojoj su, uz Konjovićeve, uporedo prikazani i radovi umetnika iz istorije slikarstva od 1914. do 1990. godine“, rekao je autor i dodao da je druga celina „Fatalne devedesete“, a treću čini postavka posle 2000, tranzicija u umetnosti – umetnost u tranziciji“, objasnio je Stepanov.

O nadi i slutnji

Sava Stepanov je istakao da je pregled umetnosti 20. veka, u stvari, pregled između svih ratova koji su se dešavali na ovim prostorima i tu je nastao metaforičan naziv „Slutnja, krv i nada“, jer se cela umetnost bazirala na nadi da rata neće biti, slutnji o katastrofama koje oni donose i krvi kao simbolici stradanja. Konceptualno, objasnio je Stepanov, Milan Konjović zauzima centralno mesto jer je stvarao od 1913. do početka 90-ih godina i ta postavka nosi naziv „Milan Konjović na raskršćima srpske umetnosti“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari