„Veliki investicioni zamah“, koji je prethodnih mesec dana uzrokovao saobraćajne kolapse u Novom Sadu, zapravo je „krpljenje rupa“ na dotrajalim podzemnim instalacijama. Takvo stanje nije plod strategije nego konfuzije koja vlada u većini komunalnih preduzeća. Istovremeno, ne postoji dobra komunikacija između preduzeća niti neki centar iz kojeg bi se koordinisalo ovim radovima. Takva praksa će verovatno biti prekinuta, ukoliko Gradsko veće prihvati inicijativu Zavoda za izgradnju grada o regulisanju međusobnih odnosa efikasnoj koordinaciji.


Odgovarajući na pitanja Danasa, u komunalnim preduzećima kažu da imaju dobru komunikaciju, dok je u praksi suprotno. Tako, recimo, u novembru se ne zna šta će biti raskopano u februaru, nego se za to sazna krajem januara. Pritom, po pravilu javnost nije obaveštena o roku završetka radova, pa su kašnjenja na autobuskim linijama i po pola sata.

Vodovod trenutno ima šest aktivnih gradilišta, u planu su još dva, dok jednu raskopinu trenutno sanira JKP „Put“. U Vodovodu navode da „koordinišu radove na svim lokacijama gde je to moguće“. Ipak, očigledno je da dobre koordinacije nema.

Iz Novosadske toplane saopštavaju da imaju „dobru saradnju i koordinaciju sa ostalim preduzećima, a pre svega sa ZIG-om“.

„Tokom remontnog perioda Toplana je istovremeno radila na rekonstrukciji i izgradnji deonica vrelovodne mreže kada i druga preduzeća. Prilikom planiranja radova na rekonstrukciji deonica vrelovodne mreže, Toplana kao prioritetne određuje deonice gde je zabeležen najveći broj prekida u isporuci toplotne energije usled havarija tokom zimskih meseci“, navode iz Novosadske toplane. Toplana trenutno ima tri aktivna gradilišta.

Možda je jedini dobar primer saradnje ova dva preduzeća gradilište u Ulici vojvode Bojovića, gde su radili paralelno, ali je susedno gradilište stvorilo dodatne gužve.

Saobraćajnom kolapsu je doprinosilo i Gradsko zelenilo, čiji su radnici usred špica na glavnim saobraćajnicama sadili cveće, zauzimajući po dve trake čak i vreme njihove pauze.

U nezahvalnom položaju je JKP „Put“, koji nakon ovih radova mora ulice da „vrati u pređašnje stanje“ ili da iznova asfaltira.

Direktor ZIG-a Goran Višnjić zatražio je pravilnik koji podrazumeva jasnije definisanje obaveza u izvođenju radova na raskopavanju, ali i sankcionisanje nepridržavanja dogovorenih obaveza.

– Verujem da uskoro možemo da očekujemo donošenje novog protokola ili odluke Gradskog veća, koja će na znatno stroži način odrediti ulogu ZIG-a u regulisanju međusobnih odnosa i efikasnijoj koordinaciji između gradskih preduzeća. To znači da neće više biti raskopavanja javnih površina bez čvrstog i jasnog dogovora, kao i odobrenja od strane ZIG-a – rekao je Višnjić.

LSV: Stranački kadrovi raskopali grad

Opoziciona LSV je juče saopštila da građani proteklih mesec dana gube vreme i gorivo u bezizlaznim kolonama i saobraćajnom kolapsu širom grada.

„To se dešava zato što su na samom kraju građevinske sezone nekompetentni stranački vojnici, pomognuti pozapošljavanim rođacima, odlučili da neplanski raskopaju grad od ugla Železničke i Sremske ulice, preko Antona Čehova, Vojvode Bojovića, zatim Partizanske, te Povrtarske, Orahove, Ritske zaključno sa Trgom galerija“, saopštili su ligaši.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari