Grejna sezona, koja je počela 15. oktobra, protiče bez većih problema. To je, pre svega, rezultat dobre pripreme u remontnom periodu. Tokom leta je rekonstruisano pet kilometara kritičnih deonica, a izgrađen je i deo nove vrelovodne mreže. Direktor Novosadske toplane Dobrosav Arsović kaže za Danas da će poslovodstvo i zaposleni učiniti sve da sistem funkcioniše bez smetnji, ali istovremeno apeluje na građane da redovno plaćaju račune.


– Mi smo završili rekonstrukciju vrelovodne mreže, sistem je tehnički potpuno ispravan. Novosadska toplana koristi prirodni gas, a snabdevenost je uredna. Obezbedili smo i alternativno gorivo, 2.400 tona mazuta, a u toku je nabavka dodatnih 2.600 tona ovog energenta. Mazutom bi se pokrila toplotna područja toplana „Jug“, „Istok“ i „Sever“ za grejanje ako su spoljne temperature do -9 stepeni. Za toplotno područje Toplane „Zapad“ može se obezbediti zamena drugim alternativnim pogonskim gorivom. S te strane, možemo da kažemo da smo obezbeđeni – kaže Arsović.

Istovremeno, Toplana ima više od 3,5 milijardi nenaplaćenih računa, od čega dve trećine duguju domaćinstva.

Toplana je od prošle grejne sezone počela da primenjuje naplatu grejanja po utrošku, a do sada je na ovaj sistem obračuna prešlo više od 40 stambenih zgrada. Ovo se pokazalo kao dobro rešenje u objektima sa dobrom izolacijom.

– Novi sistem podrazumeva i novi račun koji se sastoji iz dva dela – stalnih i promenljivih troškova. Stalni troškovi se odnose na instalisanu snagu svakog pojedinačnog stana u kilovatima i plaćaju se tokom čitave godine. Promenljivi troškovi se odnose na potrošnju očitanu na sopstvenim merilima toplote i procentualno učešće u zajedničkoj potrošnji. Na novi sistem su prešli korisnici iz novih zgrada koje su odlično izolovane sa visokim stepenom energetske efikasnosti i njihovi troškovi za grejanje su, na godišnjem nivou, niži u odnosu na obračun prema kvadraturi grejne površine – kaže Dobrosav Arsović.

Za potrošače 24 sata dnevno

Građani se za sve informacije mogu obratiti Odseku za odnose s potrošačima na brojeve telefona: 0800 100 021 (besplatan poziv), 423-712 i 420-853 ili lično na prvom spratu Spensa u prostorijama Odseka, svakog radnog dana od sedam do 20 časova i subotom od 8.30 do 13.30. Služba reklamacija je dostupna do 22 časa radnim danima i vikendom na brojeve telefona 4881-103, 4881-104 i 4881-106. U slučaju curenja na unutrašnjim instalacijama, korisnici prvo treba da se obrate Toplani na broj telefona 4881-105, koji je dostupan 24 sata radnim danima i vikendom.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari