Sindikati JKP Put najavili su generalni štrajk za ponedeljak, 3. novembar, a u saopštenju dostavljenom medijima, suprotno praksi, nisu navedeni štrajkački zahtevi, samo su pobrojani razlozi.

Sindikalne vođe su pozvale radnike na štrajk u tajmingu sa sprovođenjem paketa mera za finansijsku konsolidaciju preduzeća, pošto se isto vreme održavaju izbori za sindikalne organe. Istovremeno, čelnici Saveza samostalnih sindikata (SSS) negiraju vezu između štrajka i izbora, nego kažu da žele da ubrzaju sprovođenje mera.

– U Putu nemaju osnovna sredstva za rad, gorivo i bitumen, a ljudima kasne plate. To nema nikakve veze sa izborima – kaže Boško Petrov iz SSS.

I njegov kolega Zoran Radosavljević tvrdi da izbori nisu motiv za štrajk.

– Tačno je da se kod nas održavaju izbori, ali zaposleni u Putu su dobili julsku platu, a aprilske putne troškove. Stiže zima i normalno je da su ljudi nezadovoljni. Radna grupa za sanaciju javnih preduzeća jeste uradila dobar posao, pa bi 2015. trebalo da bude dobra za JKP Put. Ali radnici i ne stupaju štrajk toliko zbog plata, nego su uplašeni za sudbinu preduzeća. Grad je prepoznao problem, radi na rešavanju, ali je činjenica da to ide sporo. Istovremeno, pravo je radnika da štrajkuju, a ovim štrajkom hoćemo da podsetimo na problem i da ubrzamo proces – kaže Radosavljević, koji nije objasnio zašto se sindikalci nisu odlučili za štrajk upozorenja nego na generalni.

Jedina posledica ovakvog tajminga štrajka biće novi saobraćajni kolaps, pošto će ostati neuređena raskopana gradilišta zaostala od drugih javnih preduzeća.

– Razumem da su radnici u teškom položaju, ali sprovodimo bolne i teške mere kako bi preduzeće uopšte moglo da posluje. Kada sam pre četiri meseca došao na mesto direktora, preduzeće je imalo obaveze prema dobavljačima od preko 600 miliona dinara. Od tada su isplaćena 352 miliona da bismo mogli da dobijemo sirovine i gorivo. Zarade su u junu kasnile četiri meseca, odnosno oko 100 miliona. U međuvremenu je isplaćeno 155 miliona dinara za zarade i putne troškove, odnosno četiri i po plate zaposlenih. Prvi paket socijalnih mera će biti sproveden nakon rebalansa budžeta, a radi se o otpremninama za tehnološki višak. Uspeli smo da izdejstvujemo korekciju cenovnika koji važi od 2007. Tu se cena goriva računa 80 dinara, a danas je 140. Dogovoreni su neki zimski poslovi. Mi ćemo povećati ukupne prihode i smanjiti rashode, a deo je već urađen. Nemamo novozaposlenih, a sanirali smo dugovanje prema najvećim poveriocima – kaže direktor Puta Željko Džakula.

Kako objašnjava, neke mere su već zaživele, a druge će rezultate dati u narednim nedeljama.

– Grad kao osnivač preduzeća je zainteresovan da se konsoliduje stanje u Putu. Ovo su konkretne mere koje će dati konkretan rezultat. Preduzeće je urušavano 15 godina, o čemu su mediji više puta pisali, pa ne može preko noći da stane na noge. Mi još uvek nismo ušli u pozitivno poslovanje, ali verujem da hoćemo. Gradonačelnik je uvek na direktnoj liniji i dosta je urađeno uz njegovu pomoć. Imamo i veliku pomoć ZIG-a. Potpuno razumem izuzetno težak položaj zaposlenih, ali smatram da ovo nije pogodan momenat da se započne potpuna obustava rada – kaže Džakula.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari