Na putnom prelazu u blizini železničke stanice u Golubincima, juče su i zvanično su počeli radovi na rekonstrukciji i modernizaciji železničke pruge Golubinci – Ruma, na trasi međunarodnog Koridora 10 između Beograda i Šida.

Ukupno će biti rekonstruisano oko 18 kilometara koloseka na otvorenoj pruzi i četiri koloseka u stanici Putinci, gde će biti ugrađene i četiri nove skretnice. Biće rekonstruisano i šest putnih prelaza preko oba koloseka. Takođe, revitalizovaće se kontaktna mreža, signalno-sigurnosna i telegrafsko-telefonska oprema.

Trenutno, saobraćaj se na deonici između Golubinaca i Rume odvija brzinom od 30 km/sat. Nakon ovih radova vozovi će saobraćati brzinama od 120 km/sat (istom brzinom kojom se saobraćaj odvija po levom koloseku). To će omogućiti skraćenje vremena vožnje vozova i povećanje propusne moći ove pruge.

Radovi na deonici Golubinci – Ruma odvijaće se u dve faze, a ova deonica je prva na kojoj započinju radovi na Koridoru 10, na osnovu ugovora koji je potpisan 16.oktobra prošle godine prilikom boravka predsednika Putina u Srbiji.

Planirana je rekonstrukcija i modernizacija još dve deonice Mala Krsna – Velika Plana ( 29,5 km) i Sopot Kosmajski – Kovačevac u dužini od 18,5 km.

Vrednost radova na ove tri deonice je 48,7 miliona dolara, dok su „Železnice Srbije“ obezbedile učešće od 15 procenata.

Materijal za izgradnju gronjeg stroja biće nabavljen i finansiran iz kredita EBRD u vrednosti 14 miliona evra.

Modernizacija i rekonstrukcija srpskih pruga finansira se iz ruskog državnog kredita čija je ukupna vrednosti 800 miliona dolara.

Početku rekonstrukcije i modernizacije pruge kod Golubinaca prisustvovali su Miroslav Stojčić, generalni direktor „Železnica Srbije“ i Sergej Pavlov, direktor„RŽD Internacional“, ćerke firme Ruskih državnih železnica zadužene za izvođenje radova i realizaciju ruskog kredita u našoj zemlji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari