Uređaj koji je snimao podatke o letu, a koji još nije pronađen, možda je potpuno oštećen kada se avion „erbas“ avio-kompanije Džerman vings sa 150 ljudi prošlog utorka srušio u francuskim Alpima, upozorio je predsedavajući Upravnog odbora Lufthanze Kej Kratki. Prema njegovim rečima, postoji mogućnost da taj uređaj, odnosno druga crna kutija, uopšte nije slao signale. Do sada je pronađena samo jedna crna kutija, koja je beležila razgovor u pilotskoj kabini. Zbog loših vremenskih uslova onemogućen je pristup helikoptera mestu tragedije, tako da istražitelji teren istražuju peške. Buldožerima je prokopan put do mesta pada aviona, da bi mogla da pristupe sva terenska vozila.

Francuski tužilac Bris Robin je izjavio da je identifikovanje žrtava sada prioritet i da je na osnovu DNK analize utvrđen identitet 80 ljudi koji su bili u avionu. U jednom hotelu u Marselju je otvoren centar za pružanje podrške porodicama žrtava. U tom centru porodicama će biti omogućeno da odu na mesto tragedije.

Na osnovu analize snimka razgovora s pronađene crne kutije utvrđeno je da je kopilot Andreas Lubic (27) namerno srušio avion, pošto pilotu Patriku Sondenhajmeru nije dozvolio da se vrati u kabinu. Prepis razgovora koji je procurio u nemačke medije u nedelju pokazuje da je pilot histerično lupao na vrata, vičući: „Otvori prokleta vrata!“ Dok uređaj koji snima zvuk beleži razgovor pilota kao i ostale glasove u kokpitu, postoji i uređaj koji beleži podatke kao što su visina, brzina i pravac kretanja aviona.

Kako su prenele agencije, Kratki je gostujući u nedelju na nemačkoj televiziji rekao da možda nikada nećemo dobiti celu sliku tragedije jer je avion leteo brzinom od 800 kilometara na čas kada je udario u stenu i raspao se. Lufthanza je inače vlasnik Džerman vingsa. „Moguće je da je udarac bio toliko snažan da uređaj koji snima parametre leta ne emituje signale. Međutim, i dalje bi bilo od velike pomoći da se zaokruži slika o tome šta se dogodilo“, rekao je Kratki.

Francuski tužilac se našao na udaru kritika zato što je otkrio detalje razgovora s crne kutije pre okončanja istrage. Evropsko udruženje pilota je saopštilo da je otkrivanje tih detalja „ozbiljno kršenje“ pravila koja su prihvaćena na globalnom nivou, kao i da su mnoga pitanja ostala bez odgovora. Istražitelji su do novih otkrića došli u poslednjih nekoliko dana, koji su najviše bili obeleženi detaljima o fizičkom i mentalnom zdravlju Lubica. U kući kopilota su pronađeni antidepresivi, kao i dokazi da je primao različite medicinske terapije, uključujući pocepane doznake za bolovanje za dan kada je avion srušen. Takođe je bilo reči da je imao problem i sa vidom.

Nemački mediji su juče objavili, prenele su agencije, da je univerzitetska bolnica u Diseldorfu predala istražiteljima najnovije podatke o Lubicovom zdravlju, pošto je kopilot zdravstvenu ustanovu posetio tri puta u februaru i martu. Međutim, detalji posete nisu objavljeni. Zbog sumnji u njegovu mentalnu i fizičku sposobnost za letenje, Dirk Fišer, vodeći političar iz redova vladajuće Demohrišćanske unije (CDU), zatražio je da se ublaže pravila o zaštiti podataka kada je reč o osetljivim radnim mestima kao što je mesto pilota.

Poslednjih dana se dosta spekulisalo i o Lubicovom emotivnom životu. Prema nekim navodima, njegova dugogodišnja devojka je u drugom stanju, dok se s druge strane spekuliše da je bivša devojka otkrila da je prošle godine obećao da će uraditi nešto vredno pamćenja. „Jednog dana ću uraditi nešto što će promeniti ceo sistem i svi će znati i upamtiti moje ime“, citirala je navodno Lubica njegova bivša devojka. Zvanična komemoracija za žrtve leta 4U 9525 iz Barselone u Diseldorf biće održana 17. aprila u Kelnskoj katedrali u prisustvu nemačkog predsednika Joahima Gauka i nemačke kancelarke Angele Merkel.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari