Srbija je mala zemlja sa puno potencijala koje bismo mogli da iskoristimo tako da nam svima bude bolje. Trudimo se da iskopiramo strance, a zapravo smo mi jedan veoma inovativan narod. S druge strane, to smo malo iskoristili u privredi. U vreme kada je mnogo nagrada koje su komercijalizovane, mi smo želeli da se izdvojimo iz toga, i da Aurea bude priznanje koje je potpuno čisto.

 Žiri je kredibilan, a sastavljen od uglednih i nepristrasnih privrednika i analitičara. Podržavamo sve zdrave projekte, koji mogu da donesu korist čitavom društvu, bilo da se tim projektom rešava problem zagađenosti okoline, ili se zapošljavaju fakultetski obrazovani ljudi iz ruralnih krajeva – kaže u razgovoru za Danas direktor i vlasnik eKapije Zdravko Lončar.

* Nagrada Aurea za investiciju godine dodeljuje se već šestu godinu zaredom. Kroz odabir projekta koji je inovativan, društveno koristan i ima finansijski potencijal, promovišu se oni koji su istinski dobri, a o kojima ne može da se čuje mnogo. Šta Aurea donosi pobedničkoj firmi?

– Ta nagrada im neće omogućiti finansijsku dobit, jer mi to ne možemo da priuštimo, ali će im obezbediti medijsku promociju, koja im može pomoći u razvijanju posla. Mnogima to mnogo znači, jer su često u pitanju male firme koje nemaju velike budžete za marketing. Upravo takve firme i želimo da podržimo, one koji se bore, trude se, žele da rade i naprave nešto korisno. Svi dosadašnji korisnici, i oni koji su ušli u uži izbor, i dalje su veoma uspešne firme.

* Kakvi su bili počeci eKapije?

– Dok sam živeo u Australiji, imao sam ideju da napravim njuz leter sa finansijskim izveštajima o firmama koje su izlistane na berzi. Tamo živite sa ekonomijom mnogo više nego ovde, i kroz medije dobijate informacije o bitnim aspektima ekonomije, pa i razmišljate na taj način. Retko ko štedi novac u banci, obično se kupuju deonice, a za to je potrebno znanje. Mi nismo mnogo obrazovani kada je ekonomija u pitanju, pa loše upravljamo i sa ono malo novca koji imamo, a o penziji i ne razmišljamo. Kada sam se vratio u Srbiju, sa Aleksandrom Parezanovićem sam oformio eKapiju. Međutim, taj servis se pokazao kao neadekvatan, jer se ovde niko time ne bavi, a naša berza nije zaživela na pravi način. Postepeno rastemo, u početku smo imali samo jednog novinara, a sada u redakciji radi njih osam, šest prati tendere, a imamo i šest IT saradnika.

* Ko su korisnici vašeg portala?

– To su firme koje se bore da prežive na tržištu, firme kojima te informacije koriste, bilo da su u pitanju tenderi ili kombinacija poslovnih informacija koja će da im omogući da vide recimo istorijat neke firme, ili katalog firmi, vesti koje su vezane za njih, koje smo napisali ili preuzeli. Trudimo se da te informacije povežemo, i da u našoj bazi podataka izgradimo takozvani biznis intelidžens. Podaci su personalizovani za svaku firmu. Polazimo od toga da naš korisnik nema puno vremena za čitanje, već tek toliko da može da pregleda naš mejl koji sadrži 20 ili 30 informacija isfiltriranih baš za njega. Takvih informacija ima mnogo i možda nekome ne bi bile interesantne, a za tog korisnika su značajne.

* Kako rešavate pitanje pouzdanosti informacija?

– Redakcija ima zadatak da proverava i filtrira informacije do kojih dođemo. Koristimo izvore kojima verujemo i koji su pouzdani, kao što su agencije i pojedine novine. Nekima verujemo više, nekima manje, ali uvek potpisujemo izvor. Međutim, više od 60 odsto informacija je naše, odnosno dobijamo ih direktno od klijenta, ili sa njihovih sajtova.

* Poslujete i na području Bosne i Hercegovine. Da li planirate da pokrijete i druge zemlje u regionu?

– Imamo nameru da pokrijemo ceo region, koji bi trebalo, u ekonomskom smislu, da funkcioniše kao celina. U planu su Hrvatska i Makedonija. Mi smo upućeni jedni na druge, granice gube smisao u ekonomiji, ukoliko hoćemo da budemo jaki. Ako neka firma iz Srbije može da radi na bosanskom, hrvatskom ili crnogorskom tržištu, ona postaje veća i kompetitivnija u globalnom smislu.

 

Ostvarenje vizije

Poverenje više od 18.000 korisnika, zavidna baza podataka i pouzdane informacije su ono što eKapiju izdvaja od sličnih sajtova i čini je najuticajnijim ekonomskim portalom u regionu. Sa najnovijim vestima i izveštajima, ekonomskim analizama, izveštajima sa berze, pregledom tendera, najavama investicija i više od 130.000 firmi u poslovnom katalogu, korisnička lista eKapije uglavnom je sačinjena od visokog menadžmenta kompanija. Time je ostvarena vizija osnivača, da se dopre do onih koji donose odluke, a do kojih se ne može lako doći putem drugih medija, i da se tako pomogne društvu i ekonomiji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari