U svim proizvodnim pogonima kompanije Fijat automobili Srbija (Preseraj, Karoserija, Lakirnica i Montaža) uvedena je treća radna smena. To je naš odgovor na povećanu potražnja za automobilima „fijat 500L“ zabeleženu na inostranim tržištima. Radnici su dobro prihvatili uvođenje treće smene jer smo ih mi, u prethodnom periodu, pripremali za novu organizaciju proizvodnog procesa, tako da nova dinamika radnog procesa nije izazvala nikakve probleme.

Naprotiv – kaže u razgovoru za Danas Miroslav Iskrenović, menadžer pogona Karoserija u kompaniji Fijat automobili Srbija.

On je naglasio da se „fijat 500L“ trenutno najbolje prodaje u Italiji, Francuskoj, Nemačkoj i Španiji, gde je potražnja najveća, ali je na dobar prijem naišao i kod kupaca u skandinavskim zemljama – Švedskoj i Finskoj, pre svega. Na pitanje da li je uvođenje treće smene doprinelo poboljšanju efikasnosti rada u toj kompaniji, naš sagovornik ističe da je upravo povećanje produktivnosti rada bio jedan od razloga za uvođenje nove organizacije rada. Radnici FAS-a su dosadašnju četvorodnevnu radnu sedmicu, sa dve desetočasovne radne smene, zamenili radom u tri smene od po osam sati, i to pet dana u nedelji.

– Rad u tri smene nije nepoznat u Fijatu, a nije novina ni za naše radnike. S druge strane, pre uvođenja treće smene imali smo svakodnevne sastanke sa radnicima, tako da smo tokom tog pripremnog perioda mogli da čujemo i njihove sugestije. Istovremeno smo bili u stalnom kontaktu sa fabričkim sindikatom, kako bi nova organizacija proizvodnog procesa što bezbolnije bila primenjena i kako bi se obezbedila veća produktivnost rada – komentariše Iskrenović.

Prema njegovoj oceni, glavnu prepreku efikasnijem radu, ne samo u tom pogonu nego i u celoj fabrici, predstavljaju stare Zastavine trafostanice, kojih u kompaniji Fijat automobili Srbija ima ukupno 14. Te trafostanice trebalo je da budu uklonjene još tokom građevinske rekonstrukcije nekadašnje Zastavine fabrike automobila, ali pošto se to nije dogodilo, sada je problem da se u fabričkom krugu FAS-a, na njihovim mestima lociraju proizvodne celine i novi poslovni prostori, koji će, s porastom proizvodnje postojećeg i budućih modela automobila, biti sve neophodniji. Država bi, poručuje naš sagovornik, morala da ispuni i tu ugovornu obavezu prema Fijatu.

– Nov poslovni prostor neophodan nam je i zbog sve većeg broja radnika u fabrici. Podsetiću, u FAS-u je doskora bilo 2.500 zaposlenih, a sada ih je oko 3.000. Ono što posebno ohrabruje jeste činjenica da je sve veći broj mladih ljudi zainteresovanih da rade, i grade karijeru u Fijatu. Naša fabrika, zauzvrat, želi da im pruži što bolje uslove za rad, pa otuda i traži izmeštanje starih objekata, odnosno trafostanica iz fabričkog kruga. Utoliko pre što dosta ulažemo u edukaciju i osposobljavanje mladih ljudi za rad na savremenijoj opremi. Do sada smo utrošili više od milion sati na obuku mladih radnika, kako u FAS-u tako i u inostranstvu, preciznije u Fijatovim fabrikama u Poljskoj i Italiji – ističe Iskrenović.

Iz proizvodnih pogona FAS-a dnevno izađe 500 gotovih automobila „fijat 500L“. Trenutni kapacitet fabrike je 30 vozila na sat, odnosno oko 200.000 automobila godišnje, a ove godine će, u zavisnosti od tražnje na svetskom tržištu, ali i mogućnosti bescarinskog izvoza u Rusku Federaciju, proizvodnja biti povećana. U kragujevačkoj fabrici su spremni sa izvoz u Rusiju, ali realizacija tog poslovnog aranžmana zavisi od međudržavnog dogovora o bescarinskom uvozu automobila iz jedne u drugu zemlju. Kompanija Fijat automobili započela je izvoz i u Veliku Britaniju, kao i proizvodnju „fijata 500L“, namenjenog kupcima u Severnoj Americi.

– Kompanija Fijat automobili Srbija je najsavremenija fabrika automobila u Evropi, koja obezbeđuje da se u njenim pogonima proizvode automobili vrhunskog kvaliteta. U prilog tome i podatak da je u pogonu Karoserija instalirano 330 robota, čime je više od 80 odsto proizvodnog procesa automatizovano. U Karoseriji, uprkos takvom stepenu automatizacije, radi 750 zaposlenih, a uvođenjem novih modela u proizvodnju biće ih još i više – naglašava Iskrenović.

Izvoz u SAD i Kanadu kreće sredinom maja

Kompanija Fijat automobili Srbija je od sredine septembra prošle godine, kad je počeo plasman modela „fijata 500L“, do sredine marta, na evropsko tržište izvezla 43.000 automobila. U martu je krenuo i izvoz, u Veliku Britaniju, verzije „fijata 500L“, sa volanom na desnoj strani, a sredinom maja će, prema saznanjima Danasa, startovati i izvoz u Severnu Ameriku. Tada će iz Luke Bar krenuti prvi kontingent „fijata 500L“, koji će na američku istočnu obalu stići krajem maja, nakon čega će, posredstvom Krajslerove prodajne mreže, biti ponuđen kupcima u SAD i Kanadi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari