Šesta godišnja konferencija o razvoju Interneta u svetu i na .RS i .??? domenskim prostorima Srbije pod sloganom „U kom si internet filmu?“ održana je protekle sedmice u okviru Dana internet domena Srbije DIDS 2015, a u organizaciji Registra nacionalnog internet domena Srbije. Sala u hotelu „Metropol“ bila je mala da primi sve zainteresovane koji su u celodnevnoj manifestaciji podeljenoj u tri bloka imali priliku da čuju iskustva tridesetak učesnika konferencije iz zemlje i inostranstva.

Prvi blok konferencije pod nazivom „Gospodari Interneta“ govorio je o najavljenim promenama u globalnom upravljanju Internetom. Kako se moglo čuti, bez pravilnog i nediskriminišućeg prevođenja domena u IP adrese i njihove fer raspodele milijardama povezanih uređaja Internet bi bio rasparčan. Od septembra nadzor nad ovim funkcijama trebalo bi da bude prenesen sa Vlade SAD na „sve nas“, odnosno globalnu internet zajednicu, kao i da se uspostavi „multiakterski model“ upravljanja Internetom.

– Po ovom modelu, ICANN (Internet korporacija za dodeljene nazive i brojeve) imala bi sva ovlašćenja za upravljanje globalnom mrežom, a države, korporacije i drugi akteri, u okviru različitih tela, imali bi mogućnost da daju predloge i aktivno učestvuju u oblikovanju politike i prakse vezane za sajber prostor, ali ne i da samostalno odlučuju – kratko je ocenio Vladimir Radunović, direktor programa sajber bezbednosti i e-Diplomatije „Diplo fondacije“ i moderator panela „Gospodari Interneta“.

Drugi blok pod nazivom „Pozovi E radi trgovine“ bio je posvećen e-trgovini, kroz sve njene aspekte: pravno-finansijski, promotivni, logistički i softverski. Učesnici u panel diskusiji bili su domaći stručnjaci iz ove oblasti, koji su prezentovali konkretna rešenja iz prakse i iskustva iz sopstvenih onlajn projekata. Kako se moglo čuti, građani Srbije kupuju preko Interneta, ali u svesti prodavaca još uvek nije u potpunosti e-trgovina. Ipak, stvari se menjaju i sve je veći broj zahteva firmi da kreiraju sajtove sa sistemom za e-trgovinu.

Treći blok pod nazivom „Domen koji obećava“ tradicionalno je bio rezervisan za ugledne lokacije na nacionalnim internet domenima .RS i .??? sa životnim temama koje dobro ilustruju razne mogućnosti stvaranja kvalitetnih sadržaja, ali i poslovanja na globalnoj mreži. Ovaj blok vodio je Radomir Lale Marković, suosnivač i direktor content marketing agencije TAG Media.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari