Niš: „Pauci“ odnose automobile uz zaštitu privatnog obezbeđenja 1Foto: Vanja Keser

Pauk vozila Parking servisa u Nišu odnose parkirane automobile bez zakonski obaveznog prisustva saobraćajne policije, a za asistenciju u tom poslu angažuju privatno obezbeđenje Nifon.

Ovo obezbeđenje se stara da vlasnici automobila postupaju po zakonski spornim nalozima tog javnog preduzeća, saopštilo je danas niško Udruženje predsednika skupštine stanara (UPSS), ilustrujući ovakvu tvrdnju snimcima „sa lica mesta“.

Na snimcima, objavljenim na fejsbuk profilu Udruženja, vidi se kako „pauk“ Parking servisa podiže automobil na Bulevaru Nemanjića, uz prisustvo dva službena automobila Nifona, kao i dva uniformisana pripadnika tog privatnog obezbeđenja. Jedan od njih je obavio razgovor sa vlasnikom automobila- koji je sedeo za volanom i nije želeo da napusti automobil uprkos tome što su „kandže“ pauka već počele da ga podižu, kako bi ga ubedio da postupi po nalogu Parking servisa.

Automobil je, inače, bio parkiran na kolovozu, na mestu na kojem nema saobraćajnog znaka koji zabranjuje parkiranje, a prema snimku nije ometalo saobraćaj. Saobraćajna policija, koja je po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima nadležna da izda nalog i prisustvuje podizanju pogrešno parkiranih vozila, pojavila se tek „na kraju“ akcije. Pripadnici Parking servisa su snimali događaj, kao i građane koji su pratili intervenciju „pauka“.

– Da li je posao privatnog obezbeđenja da izbacuje vlasnika iz kola? Angažovani su kao „obezbeđenje“ ili za primenu sile prema građanima? Oni su nečija privatna vojska? Šta će biti sa snimkom radnika Parking servisa, koji su bahato slikali građane? Dešava se, dakle, ono na šta UPSS odavno upozorava. Privatno obezbeđenje „štiti“ radnike javnog preduzeća od vlasnika tog preduzeća- građana Niša. Na ulicama vidimo privatne uterivače dugova, privatno siledžijsko obezbeđenje… policije i države nema ni od korova. Za čiji interes rade država i policija? U interesu građana ne rade- rekao je  za naš list Đokica Jovanović, član Upravnog odbora UPSS-a i Gradskog veća u senci, koje je ono formiralo.

Prema Zakonu o bezbednosti saobraćaja i podzakonskim aktima, Parking servis ne može da postupa samostalno, već isključivo po nalogu i uz prisustvo saobraćajne policije ili komunalne inspekcije. Policijski službenik ili komunalni inspektor najpre donose rešenje kojim utvrđuju da je automobil nepropisno parkiran i nalažu vlasniku automobila da ga ukloni u roku od najmanje tri minuta. U slučaju da se to ne dogodi, automobil će ukloniti Parking servis, ali samo po pisanom nalogu policajca ili inspektora. Automobili se mogu uklanjati i po pozivu građana Parking servisu, ali i tada saobraćajna policija ili komunalna inspekcija obavezno izdaju nalog i prisustvuju odnošenju.

UPSS, koji po sopstvenoj proceni zastupa nekoliko desetina hiljada građana Niša, više puta je organizovalo proteste zbog „bahatog ponašanja“ Parking servisa, čiji „pauci  krstare gradom i skupljaju harač podizanjem vozila siromašnih građana“. Prema njihovim ocenama, Parking servis je „prigrabio ovlašćenja saobraćajne policije“, a priotritet tog preduzeća je naplaćivanje parkiranja i podizanje vozila, a ne obezbeđivanje parking mesta i javnih garaža, kojih u Nišu nema ni približno dovoljno, te su građani u velikoj meri prinuđeni na pogrešno parkiranje. Udruženje je organizovalo i akcije „Ozvučimo pauka“, u kojima se prate vozila Parking servisa, uz trubljenje sirenama, kako bi se građani upozorili na dolazak „haračlija“.

Gradonačelnik Niša Darko Bulatović je na poslednjem protestu u organizaciji UPSS-a, održanom krajem prošle sedmice, rekao okupljenima da je razgovarao sa rukovodstvom Parking servisa, sugerišući mu veću toleranciju prema građanima, što je rezultiralo time da je u poslednjih mesec dana „podignuto 50 odsto vozila manje nego ranije“. On je najavio i smenu direktora javnih preduzeća koji postupaju neodgovorno prema građanima ili probleme u preduzeću rešavaju povećanjem cena.

Ćutanje nadležnih

U saobraćajnoj policiji danas nismo uspeli da dobijemo bliže informacije o njihovom postupanju u ovom, kao i ostalim slučajevima podizanja vozila od strane Parking servisa. Telefon direktora Parking servisa Marka Jankovića je bio nedostupan. Igor Vojinović, gradski većnik zadužen za saobraćaj i bivši radnik Parkng servisa, kazao je da „prvi put čuje za ovaj slučaj“ i da ne može da ga komentariše. On je dodao da će „od ponedeljka razgovarati o tome šta se dogodilo“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari