Virus gripa i neprohodni putevi najveći problem 1Foto: Vojkan Ristić

Nakon ukidanja vanredne situacije na području vranjske opštine tokom jučerašnjeg dana nastavljeno je raščišćavanje seoskih puteva na području Poljanice, Barelića, Krive Feje i Besne Kobile, gde zbog niskih temperatura postoje zaleđeni nanosi snega.

Humanitarnu pomoć u hrani i lekovima dostavili su mobilni timovi Centra za socijalni rad porodicama u selima u Poljaničkom kraju, odakle je nekoliko lica prebačeno na bolničko lečenje u Opštu bolnicu ZC u Vranju. U Prihvatnom centru u Vranju privremeno je smešteno 42 lica, a kapaciteti dozvoljavaju smeštaj još 36 lica, potvrđeno je Danasu u Štabu za vanredne situacije u Vranju.

Mobilni timovi Elektrodistribucije tokom jučerašnjeg dana radili su na otklanjanju havarije zbog kojih je 130 mahom starijih građana bez struje na području sela Rusce, Donja Otulja i Gornje Žarpsko.

– Imamo najave o novim snežnim padavinama pa smo apelovali na građane u brdsko-planinskim selima da se privremeno evakuišu u objekat Prihvatnog centra, ali i kod rođaka u selima koja su bliža gradskom središtu, kako bi izbegli novu snežnu blokadu – upozorio je Slobodan Milenković, gradonačelnik Vranja.

U Domu zdravlja u Vranju za naš list je potvrđeno da je registrovano više od 500 pacijenata obolelih od virusa gripa, ali da je u nadležnosti Zavoda za javno zdravlje da proglasi epidemiju. Vakcina ima još uvek i u dovoljnim količinama.

Javnost juga Srbije šokirala je činjenica da su četiri krave i dva teleta završila na ledini pored lokalnog puta Surdulica – Alakince, bez vode i hrane. Krave su u vlasništvu Aleksandra Ivanovića, koji se novinarima pravdao da u svojoj seoskoj staji „nema dovoljno prostora i da su životinje navikle da po snegu i ledu budu na otvorenom i da on to čini godinama“. On navodi i da su „krave stekle imunitet čeličenjem na snegu i niskim temperaturama“.

– Sasvim je nehumano da se ovako odnosi prema nedužnim kravama i teladi, ali verujte da se stoka privikla i preživljava. Nije normalno da njihov vlasnik nema dovoljno mesta da ih čuva u humanijim uslovima, ako već smatra da su njegovo vlasništvo. Kuća mu je na stotinak metara i do sada je mogao da proširi svoju staju – objašnjavaju za Danas žitelji sela Alakinca. Oni navode da su zbog ovakvog odnosa Ivanovića prijavljivali inspekcijskim organima, ali da njihove reakcije nije bilo. I tokom jučerašnjeg dana krave su bile na polju bez vode i sa vrlo malo hrane, pozirajući znatiželjnim novinarskim ekipama.

Seoske puteve sa visokim snežnim nanosima na teritoriji opštine Vladičin Han i Trgovište juče je raščišćavala teška mehanizacija, što je stvorilo mogućnost da meštanima podno planine Kukavica bude dostavljena hrana, kao i da budu obavljeni lekarski pregledi starijih stanovnika.

– Strahujemo od novih padavina i smrznutog snega, koji se teško čisti. Sva raspoloživa mehanizacija je na terenu – objasnio je situaciju u Bosilegradu za Danas Vladimir Zaharijev, predsednik opštine. Na teritoriji sedam opština Pčinjskog okruga u poslednjih deset dana tri lica izgubila su život od posledica smrzavanja. Na Vlasinskoj visoravni na vrhu ledenog talasa zabeležena je temperatura od – 26 stepeni.

Rudari na istoku zemlje rade uprkos niskim temperaturama

Jači od „debelog“ minusa

Bor, MajdanpekZa njih kao da ne postoji minus beskonačno, vetar, sneg, smetovi koji evo pet, šest dana „vladaju“ Srbijom. U rudnicima bakra u Boru i Majdanpeku i na „debelom“ minusu proizvodnja se odvija, otkopava se ruda i „hrane“ flotacije, čiste saobraćajnice kojima krstare damperi, a ekipe mašinskog održavanja brinu da kompletna flota kamiona teškaša, buldožera, bagera, grejdera, bušilica radi „kao sat“ i kada zima zagazi u dubok minus, a koža se bukvalno lepi za gvožđe i prsti trnu od hladnoće.

– Teško je raditi po ovom kijametu, ali rudari uspevaju da održe proizvodnju. Ona je u planskim okvirima isključivo zahvaljujući junacima koji po snegu i ledu upravljaju grdosijama. Jedan kamion-damper težak je 150 tona i to – prazan. Kada mu bager doda još 220 tona rude, probajte da zamislite kako je vozaču ovog teškog vozila. Zato sve njih smatram herojima – kaže tehnički direktor Rudnika bakra Bor Vidoje Adamović, čije reči potvrđuje Igor Babejić koji sedam godina vozi najveće kamione u RTB Bor.

– „Kopovci“ stoički podnose mraz. Radimo punom parom. Ako nam nešto ide naruku u ovom periodu godine, to su putevi. Redovno se posipaju solju, a pored su izgrađeni nasipi i bedemi. Više nema ni ranijih muka zbog loše nafte koja se ledila, smrzavala kamione i kočila proizvodnju. Sada se nabavljaju kvalitetno gorivo i aditivi, naše je samo da bezbedno prevezemo što više rude bakra. – kaže Babejić.

J. B. K.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari