Ministarstvo daje 2,5 miliona za imidž komunalne policije 1Foto: Fonet / Inicijativa Ne da(vi)mo Beograd

Uprkos merama štednje koje su u državnoj upravi na snazi od 2015. godine, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave raspisalo je tender za popravljanje imidža komunalne policije u javnosti, vredan 2,5 miliona dinara.

Na koji način će se tačno utrošiti ova sredstva još uvek nije poznato.

Naime, javna nabavka za „analizu stavova javnosti o radu Komunalne policije i obaveštavanje javnosti o aktivnostima“ otvorena je do 22. juna, te će se do tad prikupljati ideje i predlozi za aktivnosti koje bi osvetlale ugled ove službe. Konkursna dokumentacija pokazuje da će ovo biti medijski projekat za reklamiranje komunalne policije, koji podrazumeva saradnju i održavanje odnosa sa tradicionalnim i onlajn medijima, produkciju videa za društvene mreže, „alokaciju finansija za bustovanje“ istih i organizaciju događaja.

Da ovakvi projekti državnih organa nisu nikakva novost, objašnjava medijski stručnjak Rade Veljanovski, profesor Fakulteta političkih nauka. Ipak, on upozorava da baš zbog toga treba voditi računa da se na ovom tenderu ne desi isto što i na nekim sličnim, a to je da novac ode u „pogrešne svrhe“.

– Mislim da se tu radi opet o pokušaju da se izigraju pojedini zakoni.

Može biti da nekakvim PR i marketinškim agencijama ili nekim medijima treba, opet, mimo medijskih zakona, da se da novac s objašnjenjem da se radi o promociji komunalnih organizacija, naglašava Veljanovski. On je ukazao da komunalna policija ne posluje tržišno pa joj ovo ne može povećati zaradu, te nije jasno zašto joj je potrebna promocija.

Da ovakva vrsta promocije ne može doprineti boljem ugledu komunalne policije, smatra Zoran Alimpić, odbornik Demokratske stranke u Skupštini grada koji za Danas navodi da, čak i ako postoji mogućnost da komunalna policija nekako popravi narušeni imidž, nije jasno zašto to radi novcem svih građana.

– Potrošiće novac građana Srbije da bi popravljali svoje greške odnosno greške svojih rukovodilaca. Taj imidž je, lošim vođenjem, urušen, možda i nepovratno. Odluka ministarstva da popravlja imidž upravo i potvrđuje da je on narušen, da su načinjene greške – ukazuje Alimpić.

On je naveo brojne primere kako je komunalna policija stvarala lošu sliku u javnosti o svom radu, te da će poboljšanje tog imidža malo duže trajati.

– Komunalna policija je potreban organ, ali ne da rade ono što su radili – da služe kao telohranitelji gradonačelniku, i da služe umesto kontrolora u autobusima i da prave incidente umesto da čuvaju javni red, sprečavaju bespravnu gradnju.

Odbornik grada ukazuje da bi ovakve probleme trebalo rešavati promenama „iznutra“ pre svega kadrovskim smenama i drugačijim principima rada.

– Zato bi trebalo ispitati ko je za to kriv i da se ti krivci kazne i smene sa svojih pozicija jer je iznutra očigledno nešto trulo. Bolje bi bilo da su slušali preporuke Zaštitnika građana i promenili načelnika komunalne policije kako je zvanično to predloženo, nego da troše pare za popravljanje imidža, kaže Alimpić.

„Ima grešaka, ali edukovaćemo policajce“

Iz Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave objasnili su za Danas da su ovakve mere pokrenute zbog „određenih situacija na koje su građani ukazivali, događaja iz prošlosti, ali i činjenice da Komunalna policija nije uvek bila pomoć kakvu građani očekuju i zaslužuju“. Oni zbog toga smatraju da je neophodno uspostaviti odnos poverenja između građana i komunalnih policajaca, obaveštavanjem građana o aktivnostima ove službe ali i napominju da to neće biti jedine mere te da su „posvećeni osnaživanju ove službe pre svega kroz edukaciju komunalnih policajaca“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari