Kreiranje korisničkih iskustava za mene je veliki izazov 1

Jedan od učesnika konferencije (SEMPL) posvećene medijskim trendovima, koja će biti održana 23. i 24. novembra u Portorožu, biće i Nick Bicanic, režiser i stručnjak za razvoj novih tehnologija.

On je „serijski“ preduzetnik koga smatraju jednim od najboljih vizionara mobilnih proizvoda u Silikonskoj dolini. Takode, osnivač je RVLVR, jedinstvene VR/AR kompanije za storitejling i upravo će VR/AR tehnologije biti tema njegogovog izlaganja na predstojećoj konferenciji.

* Učestvovali ste u razvoju nekoliko mobilnih aplikacija, ali ste i osnovali (i prodali) nekoliko kompanija, među kojima je e-trgovina Delta bravo i servis za deljenje lokacije Echoecho u okviru Gugla. Šta znači biti serijski preduzetnik? Da li je to način života i da li, uopšte, možete da zamislite sebe kao zaposlenog sa radnim vremenom od 9 do 17 časova?

– Nažalost (ili na sreću) nisam siguran da bih se dobro snašao na nekom klasičnom radnom mestu. Navikao sam da radim u malim timovima u kojima nema politike, karakteristične za veće organizacije. Nemojte me shvatiti pogrešno, naravno da bih, s vremena na vreme, voleo da imam stalni izvor primanja, ali mnogo više volim da kreiram nove stvari. Trenutno radim na VR softveru, VR sadržaju, klasičnom (ne VR) filmu, video igri i svetlu za bicikl. Najveća prednost mog posla je što mogu da radim bilo šta. Najveća mana je što moj radni dan nikada ne prestaje. Za one koji nikada nisu radili nešto slično, to je MNOGO posla. Ironija je u tome što su preduzetnici oni ljudi koji daju otkaz na mesto koje podrazumeva 40 sati rada nedeljno, da bi radili 90 sati za manje novca. Naravno, ako je tajming dobar možete ostvariti milionsku zaradu, ali ako to ne volite, nemojte se ni upuštati u takav poduhvat.

* Slovenija (i ostale države ex-Yu regiona) je malo tržište a najveći oglašivači još uvek najviše ulažu u TV reklame. Činjenica je, takođe, da su budžeti ograničeni, naročito u poređenju sa razvijenim državama, a VR tehnologija je veoma skupa. Kako marketari, angažovani na tim tržištima, mogu da iskoriste prednosti te tehnologije?

– U tom kontekstu treba naglasiti da još uvek nema potrebe za pravljenjem velikih šestostepenih fridom kompjutera koji će generisati VR iskustvo. To je neefektivan način da se iskoristi budžet, utoliko pre što VR oprema nije dovoljno zastupljena na tržištu. VR hedsetovi su previše glomazni da biste ih nosili sa sobom. S druge strane, 360 video je dostupan, a tehnologija koja stoji iza toga se konstantno unapređuje. Zanimljivo je naglasiti i to da se projekti, za čiju je realizaciju do pre devet meseci bilo potrebno 500.000 evra, sada mogu realizovati sa trećinom tog budžeta. S obzirom na to da 360 video može da se postavi na Fejsbuk i Jutjub (uskoro i na Tviter), ne postoji tehnološka prepreka između brenda i korisnika.

* Tvrdite da reditelj, koji se odluči za VR tehnologiju treba da bude tehnološki obrazovaniji. Koje su to veštine koje VR reditelj treba da poseduje?

– Reditelji koji ne razumeju savremene tehnologije suočavaju se velikim problemom, jer čak i jednostavni 360 video tehnološki uvlači gledaoca u drugu dimenziju. Važno je, takođe, naglasiti da VR reditelji nisu samo pripovedači, oni kreiraju iskustva. A da biste ovaj posao obavljali kako treba potrebno je dublje tehnološko razumevanje UX (Unique Experience). S druge strane, ova industrija je toliko nova, da ne postoji neko koga biste mogli da pitate kako bi nešto trebalo da bude urađeno. U te tajne sami moramo da proniknemo. Ako reditelj ne posveti vreme razvijanju novih veština instinktivno, najverovatnije će biti osuđen da kreira lepe, ali ne i jedinstvene projekte.

Neiskorišćeni potencijal

* Šta ćete poručiti učesnicima SEMPL konferencije?

– Mislim da su VR/AR neizbežna budućnost za sve medije, ali ne mislim da je to nešto čega se treba plašiti. Daleko od gubitka kontrole, koje se neki old-skul kreativci plaše, VR/AR donose potencijal za mnoge industrije, pri čemu ne mislim samo na entertainment industriju, marketing i komunikacije. To je prelomna tačka za medije sa kojom se do sada nismo sreli. Ali i mi koji kreiramo ovakvu budućnost treba da se edukujemo kako ne bismo ostali ispod crte. Između ostalog, naš posao je da na zabavan način objasnimo komplikovane koncepte, ali i mnogo više od toga. Kreiramo korisnička iskustva koja ranije nisu postojala, pri čemu stalno moramo da imamo na umu dve stvari: da ne zbunjujemo ljude i da ne budemo dosadni. To će biti moja poruka učesnicima konferencije u Portorožu.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari