Site name

KRIK: Dojčinović pisao Cukerbergu

Glavnik urednik KRIK-a Stevan Dojčinović je, u rubrici Njujork tajmsa posvećenoj mišljenju čitalaca, pisao vlasniku kompanije Fejsbuk Marku Cukerbergu.

1

Piše: FoNet

Njujork 15. novembar 2017. 17:52

KRIK: Dojčinović pisao Cukerbergu

Foto: Medija centar

Povod pisanja Dojčinovića Marku Cukenbergu je odluka kompanije Fejsbuk da Srbija bude jedna od zemalja u kojoj se na glavnoj stranici korisnika te društvene mreže neće videti objave organizacija koje za to nisu platile.

Fejsbuk je napravio malu, ali katastrofalnu promenu, jer su stranice organizacija kao što je moja uklonjene sa glavne stranice korisnika kada se oni uloguju na društvenu mrežu, ocenio je Dojčinović.

Stranice, poput naše organizacije, prebačene su u Explore Feed i korisnici moraju da odu na tu opciju kako bi videli naše priče. Ne iznenađuje da to ne važi za stranice onih koji su platili, navodi Dojčinović.

Konstatujući da Srbija nije jedina mala zemlja u kojoj je Fejsbuk napravio izmene na glavnoj stranici korisnika, Dojčinović je ukazao da takve promene za KRIK mogu da budu katastrofalne, jer je do sada većina korisnika do sajta organizacije i njenih istraživačkih priča dolazila baš preko Fejsbuka.

Fejsbuk nam je omogućio da zaobiđemo mejnstrim medije i naše priče predstavimo stotinama hiljada čitalaca, ali sada smo blizu propasti, ukazuje Dojčinović.

Prema njegovim rečima, privlačenje čitalaca zasniva se na tome da proces bude što jednostavniji i svaki dodatni klik može da napravi veliku razliku.

Dojčinović je ukazao da promena koju je načinio Fejsbuk predstavlja pravu egzistencijalnu pretnju za KRIK i slične organizacije, ali i da smanjuje mogućnost građanima da saznaju istinu o svojim liderima i društvima.

On je ocenio da se Srbija još nije razvila kao funkcionalna demokratija i da stranka Aleksandra Vučića kontroliše čitav politički sistem.

Naša zemlja nema tradiciju provere i traženja druge strane, ukazao je Dojčinović.

Prema Dojčinoviću, velikim tv stanicama i mejnstrim medijima, kao i medijima koje osniva organizovani kriminal, neće biti teško da plate za reklamu na Fejsbuku kako bi došli do čitalaca, ali će najviše pretrpeti male organizacije, poput KRIK.

Fejsbuk može da postane mesto za alternativnu scenu Srbije ili će u protivnom postati igralište za moćne, zaključio je Dojčinović.

povezane vesti

komentari (1)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Zika

16. novembar 2017.

Potpuno se slazem Djocinovicem. Ogroman je problem ako se oni koji placaju privileguji u odnosu na stvarne istrazivacke novinare. Na taj nacin vrlo lako klizimo u sve laznih vesti u koje nas je uveo Google privilegujuci oglase koji su placeni, a ne one koji su relevantni. Internet, a i drustvene mreze kao nastavak interneta trebali su da budu simbol otvorenosti i komunikacije. Ako skrenemo da to opet bude svet gde se placa sta ce biti objavljeno i stici do glavnih stranica svih nas, tezimo svetu punom placene i dobro isplanirane manipulacije.