Srbija mora da pokrene investicioni ciklus 1Foto: Nenad Kovačević

“Možemo da se iscrpljujemo pričama o tome da je situacija u zemlji loša i da nema para u budžetu, ali moramo da nađemo način da pokrenemo investicioni ciklus u Srbiji” – poručio je Rade Ljubojević, vlasnik porodične firme “Sirogojno kompani”.

Ovo preduzeće godinama uspešno posluje, kontinuirano se tehnološki osavremenjuje, proširuje kapacitete i proizvodni asortiman, a svoju konkurentnost godinama dokazuje na svetskom tržištu.

Kompanija, koja je osnovana pre četvrt veka i zapošljava 160 radnika, bavi se otkupom, preradom i plasmanom zamrznutog i sušenog voća i povrća i ručno rađenih džempera od prirodne vune. Poseduje najsavremeniju tehnologiju i međunarodne sertifikate, a skoro kompletnu proizvodnju plasira na inostrano tržište. Proizvodi te porodične firme, čije je sedište u zlatiborskom selu Sirogojnu, izvoze se u 38 zemalja. Kompanija je i najveći izvoznik iz Srbije zamrznutog voća u Japan i Švedsku, ali i najveći izvoznik voća sa Balkana na tržište Velike Britanije. Osvojila je tržišta Islanda, Kanade, Amerike, Nemačke, Rusije, Rumunije i mnogih drugih zemalja.

– Prošle godine smo povećali obim proizvodnje i plasmana, ali i profit. Povećanja beležimo u svim segmentima i po broju zaposlenih, količinama koje izvozimo, ali i po proširenju tržišta. Naši proizvodi, od kraja prošle godine, mogu da se kupe i u supermarketima u Indiji, tako da smo zadovoljni rezultatima koje smo postigli u 2016. godini – kazao je za Biznis LJubojević.

Planovi za ovu godinu, kako navodi, zavise od mnogo toga, ali prvenstveno od razvoja situacije na svetskom tržištu i od privrednog ambijenta u Srbiji.

– Svaki dobar preduzetnik nikada ne staje, nego želi da investira u svoj biznis i da od toga ima koristi. Kako država, odnosno Ministarstvo privrede, bude pružala pogodnosti za investiranje, tako ćemo se i mi tome prilagođavati. Imamo mnogo programa koje bi trebalo da realizujemo, poput finalizacije naših proizvoda, ali sve to zavisi od poslovnog ambijenta u našoj zemlji i situacije na svetskom tržištu – kazao je LJubojević.

Na pitanje da li se u Srbiji, poslednjih godina, promenio ambijent za poslovanje, LJubojević je ocenio da “postoje namere i ideje da se to stanje menja, ali da se nije značajno promenilo”.

– Dobro je to što predstavnici užičke vlasti stalno ističu da im je privreda najvažnija i u tom segmentu, shvatanje značaja privrede se promenilo. Međutim, takav stav trebalo bi da bude prihvaćen u celoj državi, jer privreda stvara nove proizvode, od kojih svi imamo koristi – od državne uprave, zdravstva, prosvete, lokalne samouprave, do policije, poreske uprave… Ako ne budemo stvarali i proizvodili, ni država neće moći da funkcioniše, jer neće imati od čega da se prikupi porez. Sadašnji ambijent trebalo bi da se promeni, kako bi se investitori motivisali da ulažu u proizvodnju – poručio je naš sagovornik.

– U Srbiji je prilično usporena investiciona aktivnost u privredi i potrebno je da se pronađe način da se motivišu investitori. Primera radi, investitorima u Makedoniji, Bugarskoj i Hrvatskoj se vraća 50 odsto od svake njihove investicije, a naši investitori nemaju takvu pogodnost. To znači da mi ne možemo da im budemo konkurentni. S druge strane, možemo da se iscrpljujemo pričama o tome da je situacija u zemlji loša i da nema para u budžetu, ali moramo da nađemo načine da pokrenemo investicioni ciklus u Srbiji “, objašnjava LJubojević.

Podsetivši na to da je prošla godina bila proglašena godinom preduzetništva, on ističe da je to bila dobra prilika da se ljudi dodatno informišu o mogućnostima za pokretanje sopstvenog biznisa i da se motivišu za preduzetništvo.

– Ministarstvo privede je ponudilo subvencije i početni kapital za one koji imaju dobre preduzetničke ideje, a čujem da će biti proglašena i decenija preduzetništva, što bi bilo veoma dobro – poručio je naš sagovornik.

 Užička privreda

– Prošla godina je bila jedna od boljih za privredu užičkog regiona, ali uvek može bolje. Ipak, u uslovima svetske krize i drugih događanja, u pojedinim segmentima privreda užičkog regiona je ostala stabilna. Uslovi poslovanja u svetu se stalno menjaju, ali moramo da budemo fleksibilni i da se prilagođavamo promenama – naveo je LJubojević, koji je i predsednik Regionalne privredne komore Užica.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari