Gradnja autoputa Surčin - Obrenovac od 1. marta 1Foto: FoNet/Ministarstvo MSI

Ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović najavila je danas da 1. marta počinje gradnja deonice autoputa Surčin – Obrenovac na Koridoru 11, koja bi trebalo da bude gotova novembra 2019. i da će ove godine biti završen autoput od Obrenovca do Preljine.

Radovi na delu autoputa Surčin-Obrenovac trebalo bi da počnu 1. marta u zoni novog mosta na Savi, izjavila je Mihajlović na konferenciji za novinare u Vladi Srbije na kojoj je govorila o projektima koje Srbija radi sa partnerima iz Kine i Rusije.

Kako je istakla, spremna je projektna dokumentacija i završena eksproprijacija u zoni mosta, a da će se dozvole za gradnju na toj deonici izdavati fazno.

Mihajlović je rekla da očekuje da dve deonice na Koridoru 11 Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig, dužine 50,2 kilometra koje radi kineska firma Šangdong budu završene u roku, u novembru ove godine.

Ona je podsetila da je trebalo da budu gotove 30. juna. Međutim, posle poplava, mnogo toga se promenilo, promenom toka Kolubare, iz tog razloga je sam Šangdong predložio da mora da se pomeri za par meseci i onda je dogovoreno i potpisano da to bude najkasnije 30. novembar, rekla je Mihajlović.

„Na taj način, ove godine ćemo imati završen autoput od Obrenovca do Preljine“, dodala je ona.

Mihajlović je ukazala da je grčka kompanija Aktor koja gradi na Koridoru 10, tražila produžetak rokova za sve četiri deonice za pola godine. Ona je rekla da se sad čeka odgovor preduzeća Koridori Srbije i da se nada da će se problem rešiti.

Činjenica je da je Aktor imao problema i da je vlasnik ponudio raznorazne dodatne garanicje, ali mi nismo bili zadovoljni načinom rada na određenim deonicama, jer mora da bude više ljudi i „mora da se oseti“ da se na tim deonicama radi, izjavila je ministarka.

Prema njenim rečima, normalno je da se dešavaju problemi, ali sad od Koridora očekuje da povuku sledeće poteze.

Očekujem da nas tačno izveste šta rade za koju deonicu, šta to znači za rokove i koje garancije imaju i kakav je uopšte predlog da se problem reši, zaključila je ona.

Govoreći o kreditu Rusije za modernizaciju železnice, Mihajlović je rekla da su od ukupne vrednosti od 941 milion dolara, uključujući i učešće Srbije, već ugovoreni projekti od oko 700 miliona dolara.

Ona je ukazala da, pošto pojedina javna preduzeća koja koriste kredite međunarodnih finansijera i ruskog ili kineskog kredita, ne završe obaveze u roku, država plaća penale, odlučeno je da svakog 20. u mesecu kompanije dostavljaju izveštaje o realizaciji kredita.

Ukoliko ima nesaglasja, Ministarstvo ima pravo da obustavi subvencije tim preduzećima, a ukoliko se to dogodi tri puta godišnje ministarka može razrešiti direktore.

Mihajlović je najavila da će radovi na deonici pruge Beograd-Budimpešta, Stara Pazova-Novi Sad, početi u maju, kad je planiran i novi sastanak sve tri strane učesnice u projektu – Kine, Mađarske i Srbije. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari