Zaštita potrošača u Srbiji daleko od željenog nivoa 1Foto: Danas

Centar za evropske politike (CEP) saopštio je danas, povodom 15. marta – Svetskog dana prava potrošača, da je pored proklamovanih prava i ostvarenog napretka na zakonodavnom planu, stanje zaštite potrošača u Srbiji još daleko od željenog nivoa.

„Sedam godina nakon početka procesa pravne harmonizacije u oblasti zaštite prava potrošača i nakon ostvarivanja zadovoljavajućeg nivoa zakonske usklađenosti, stvarni položaj potrošača u Srbiji je i dalje daleko nepovoljniji nego na području Evropske unije“, ocenio je programski menadžer CEP Dušan Protić.

Prema njegovim rečima, nedovoljni i neefikasni mehanizmi nadzora nad poslovanjem trgovaca u pogledu ostvarivanja propisanih obaveza u odnosu na potrošače, neadekvani instrumenti zaštite potrošača, slab kapacitet potrošačkih organizacija, nedostaci sudske zaštite, kao i nizak nivo obaveštenosti o pravima potrošača, neke su od karakteristika postojećeg stanja. On je naglasio da je ključni događaj u oblasti zaštite potrošača u ovom momentu priprema pregovaračke pozicije za poglavlje 28, koja je u toku, i mogućnost otvaranja pregovora o ovom poglavlju tokom ove godine.

Naše je očekivanje da će otvaranje pregovaračkog poglavlja 28 ponovo skrenuti pažnju na stanje u ovoj ovlasti i dati novi podsticaj za jačanje kapaciteta zaštite, za unapređenje procedura zaštite prava, ali i za podizanje kulture poštovanja potrošača u poslovnoj praksi trgovaca, dodao je Protić, navodi se u saopštenju. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari