Site name

Slaba poseta trećeg dana 55. Međunarodnog sajma nameštaja u Beogradu

Proizvođači nameštaja: Ikea nam nije konkurencija

Švedski proizvođač dizajniranih komoda od pločastog materijala odsutan je sa sajma, a nije prisutan ni u razmišljanjima svojih kolega iz Srbije * Nakon početne euforije, situacija se stišala, a kupci se manje - više vratili svojim uobičajenim navikama u kupovini nameštaja * Ipak, glavni utisak ovogodišnjeg sajma je slaba poseta

Iako krevet nije knjiga da može da se kupi za 50 dinara, redovnom posetiocu sajma nameštaja bode oči skromna poseta ovogodišnjem 55. Međunarodnom sajmu nameštaja u Beogradu čim se uđe u halu.

2

Piše: Lj. Bukvić

Beograd 11. novembar 2017. 10:26

Proizvođači nameštaja: Ikea nam nije konkurencija

Foto: Ljiljana Bukvić

Ljudi uglavnom samo šetaju, pojedini tek prilaze štandovima i probaju tvrdoću ugaonih garnitura i udobnost stolica ili taburea. Retki traže informaciju više.

- Iskreno nismo zadovoljni, sajam je slabiji nego ranijih godina. Slabo je marketinški propraćen, malo je kupaca iz inostranstva, nema reklama na televiziji, ljudi ne znaju da postoji sajam u Beogradu - da nas utisak nije prevario potvrđuje i menadžer fabrike nameštaja Stil jasen iz Tutina Jasmin Jakupović. Fabrika iz Tutina je u Hali 1 izložila deo svog asortimana, uglavnom nameštaj za dnevnu sobu.

Mimo sajma, tvrdi Jakupović, prodaja ide odlično. Izvoze svuda, najviše u zemlje regiona. Problema sa dolaskom Ikee, kaže, nemaju ni najmanje.

- Samo o otvaranju Ikee se pričalo mesecima i to je uticalo, ali njihov nameštaj nama nije direktna konkurencija. Njihov nameštaj je jednostavniji, kvalitetom nije ni približno našem - ističe naš sagovornik.

Ikea ih ne muči, ali nedostatak radne snage itekako.

- Planova za širenje ima, ali imamo problem sa nedostatkom radne snage. Ljudi masovno odlaze iz našeg kraja, tako da je teško doći do radnika - kaže menadžer fabrike u Tutinu.

U glavnoj hali sajma dominacija domaćih, poznatih proizvođača. Gotova pola "keca" rezervisano je za nameštaj Tahirović i Numanović. Oko šljokičastih jastuka za hiljadu dinara napravila se gužva.

Međutim, nedaleko od njih su kreveti zanimljivog i upadljivog dezena nameštaja Dasa.

Kažu da u Surčinu imaju veliki salon, da izvoze dosta, a da se oni pitaju sajam bi prebacili za februar ili mart. Možda bi tako poseta bila bolja. Njihov dizajn je moderan, podseća na Ikeu. Nije da su to doživeli kao kompliment.

- Ikea nije konkurencija, ljudi čak dolaze kod nas jer u Ikei nisu našli ono što su hteli. Dolaze razočarani jer su imali velika očekivanja. Ne može da se poredi kvalitet, Ikea je dobra za sitnice - ističu na ovom štandu.

Mlađi bračni par sređuje kuću. Kažu da su dosta toga kupili u Ikei, ovde su došli da vide dečju sobu.

- Dobili smo tamo sve spakovano. Lakše je - pojašnjavaju zašto tamo.

Svetao momenat Sajma su hale 2 i 3, naročito. rezervisane su za moderan, inovativan nameštaj.

Dve starije gospođe probaju stolicu modernog dizajna.

- Odlična je, samo malo široka. Treba mi uža - kaže jedna od njih.

Među iskusnima su i mesta rezervisana za mlade dizajnere. Neki od njih izlažu prvi put. Poput mlade Dunje Palček koja je izmislila čiviluk, uz pomoć štapa i kanapa. Tako će se zvati i cela kolekcija. Čiviluk privlači pažnju, ali Dunja kaže nije na prodaju.

Preko puta nje iskusni vuk među mladim dizajnerima.

- Vidi - pokazuje gospodin supruzi na štand - ovaj Simpo još živi.

Ne da živi, nego se ugurao u dizajnerske hale. Gužva oko kožne garniture od 250.000 dinara. Proba se.

Iza ugla su i proizvođači nameštaja Catra iz Vranja. Vlasnica Danijela Trajković kaže da proizvode od 2004. i da izvoze u Nemačku i Švajcarsku. Posao ide dobro, koncentrisani su na kvalitet i dizajn, a ne na masovnu proizvodnju. Zato im švedska kompanija koja je letos otvorila robnu kuću u Srbiji nije konkurencija.

- Oni rade jeftiniji program za mlade ljude koji se privremeno snalaze, kupuju nešto što je privremenog veka - kaže Danijela Trajković.

Strah da će dolazak Ikee uništiti domaće proizvođače bio je bezrazložan očigledno. Ne samo domaći tvorci nameštaja, već i propratnog kućnog materijala švedskog giganta ne doživljavaju kao pretnju. Naprotiv.

- Mi proizvodimo posteljine, jastučnice, jastuke, krpe. Ljudi nam dolaze u prodavnice isto, možda i više. Odu u Ikeu i ne nađu ono što su tražili, oni nemaju standardne dimenzije, nemaju dovoljne količine - kažu sa štanda Tekstila iz Jagodine.

Ovogodišnji Sajam nameštaja u Beogradu okupio je više od 500 izlagača iz 45 zemalja sveta. Većina se nada dobrom vikendu, jer taman toliko traje do nedelje, 12. novembra.

povezane vesti

komentari (2)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Kostadin

11. novembar 2017.

Izuzetno loši svi materijali od kojih se pravi nameštaj. . Loše drvo, loše sirovine , nekvalitetna radna snaga, loši potrošni materijali i skroman dizajn. Većina nameštaja se pravi po privatnim kućnim radionicama i kućnoj radinosti. Dobre stolice, dobre stolove i dobre krevet od punog drvet nije moguće pronaći jer se svo kvalitetno drvo izvozi kao sirovina. Ukratko: ivezica, lesonit, loš sunđer i loše krpe i plastika.

dcz

11. novembar 2017.

Nije im kao konkurencija. Baš sam skoro kupovao kuhinju, Ikea kvalitetnija, jeftinija od većine, osim od onih koji su baš skupi, a i nisu domaći. Ne kažem da je Ikea super kvalitet, naročito ne sve, ali za ove naše stolare (tog kvaliteta je nameštaj), je i više nego dobro. Čast Simpu i još nekima, ali to je dosta skuplje.