Site name

Deo troškova nacionalnog avio-prevoznika ubuduće će plaćati poreski obveznici

U Er Srbiji 340 otkaza, Aerodrom preuzeo radnike

* Arapsko-srpski prevoznik dao otkaze ljudima koje je onda zaposlio aerodrom, od kojeg će ih sada Er Srbija "iznajmljivati" * Otpuštanje zaposlenih nastavak racionalizacije u Er Srbiji

Oko 340 zaposlenih u "Er Srbija graund servisiz" (Air Serbia Ground Services), ćerci kompaniji nacionalnog avio-prevoznika Er Srbija, otpušteno je iz te firme da bi ih zaposlio beogradski aerodrom "Nikola Tesla", od koga će Er Srbija nastaviti da "iznajmljuje" njihove usluge, saznaje Danas.

3

Piše: A. Popović

Beograd 16. novembar 2017. 18:00

U Er Srbiji 340 otkaza, Aerodrom preuzeo radnike

Foto: Fonet - Er Srbija

Tako će, pored brojnih subvencija države ovoj kompaniji, država preuzeti i troškove za deo zaposlenih, kako bi Er Srbija, u vlasništvu Vlade Srbije i Etihad ervejza, nastavila sa merama uštede i racionalizacije.

Ova firma registrovana je za pružanje uslužnih delatnosti u avio-saobraćaju a zaposleni su radili na aerodromu - od informisanja putnika, izdavanja bording karata i ukrcavanja, što će nastaviti da rade i pod rukovodstvom aerodroma.

Iz AD Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd potvrdili su za Danas ovu informaciju dodajući da je to društvo sa Er Srbijom potpisalo "komercijalni sporazum kojim je dogovoreno da od 1. novembra 2017. godine 340 zaposlenih u službi ASGS (Air Serbia Ground Services) nastave sa radom u okviru Aerodroma Nikola Tesla, pod istim uslovima kakve su imali u službi ASGS".

Oni naglašavaju da je sporazumom dogovoreno da aerodrom preuzme "stručno i edukovano osoblje, koje će svojim iskustvom doprineti održavanju standarda i visokog kvaliteta" njihovih usluga.

Beogradski aerodrom pravda ovaj poslovni potez kao "odgovor menadžmenta na povećan obim posla" dodajući da su dobili i saglasnost Komisije Vlade za davanje saglasnosti za novo zapošljavanje. Na pitanje koliko će novozaposleni koštati ovo preduzeće na mesečnom nivou, nisu odgovorili.

S druge strane, poslovni potez Er Srbije je da otpusti radnike, ali da nastavi da "autsorsuje" odnosno iznajmljuje usluge istih tih radnika od beogradskog aerodroma, ukazuje predsednik sindikata Nezavisnost JAT u Er Srbiji Aleksandar Obradović. On je potvrdio za Danas da su kadrovske promene nastupile 1. novembra, ali kaže da je u ASGS ostalo još oko 80 zaposlenih, uglavnom menadžmenta, koji će vršiti nadzor nad uslugama koje će "kupovati" od zaposlenih na aerodromu.

- Ostalo je oko 80 ljudi, a na aerodrom je prebačeno 340 radnika. Ti ljudi su zadržali praktično iste pozicije, rade na istoj lokaciji, samo im se promenio poslodavac, većina je dobila i povećanje plate tako da su mahom zadovoljni, a kako i da ne budu kad im je alternativa bila da ostanu bez posla - objašnjava Obradović.

Iz Er Srbije nisu ni potvrdili ni demantovali ove navode kao što nisu odgovorili na pitanja da li se eventualno planira gašenje povezanih kompanija "Ground services" ili "Air Serbia Catering Beograd" koje je takođe u njihovom vlasništvu.

Ovim potezom Er Srbija nastavlja najavljenu racionalizaciju troškova, u okviru koje je već otpušteno 30 radnika, zatvorena većina poslovnica, a spekulisalo se i o preseljenju iz poslovnih prostorija u novobeogradskom naselju Belvil u zgradu na aerodromu.

povezane vesti

komentari (3)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

GRADA

17. novembar 2017.

Odluka nije losa. Obzirom da Aerodrom radi kao handling agent za mnoge strane avio prevoznike treba ocekivati povecanje racionalnosti u aerodromskim sluzbama tako da ce 340 prebacenih imati efektivnost kao 380 zaposlenih air srbije. Kada bi znali da u Poljskoj nijedno gradsko saobracajno preduzece ne zaposljava svoje vozace nego ima ugovor o angazovanju vozaca od strane manjih udruzenja, pojedinaca, itd. Cist racun druga ljubav, nema sindikalnih funkcionera i njihovih zamenika i pomocnika. Ko vozi dobije platu, ko prica, prica iz soptsvenog zadovoljstva.

Dejan

17. novembar 2017.

Komentar korisnika "Grada" možda zvuči realno u ušima običnih, neupućenih ljudi. Međutim, stvari stoje "malo" drugačije : Aerodrom Nikola Tesla obavlja za mnoge aviokompanije usluge opsluživanja vazduhoplova, prihvata i otpreme putnika i za te poslove ima obučene i visoko profesionalne kadrove. Svaka aviokompanija ima svoje specifičnosti, pa samim tim i svoje zahteve u vezi obuke i programskih sistema izrade liste opterećenja. Zaposleni koji su preuzeti iz ASGS jesu stručni, ali isključivo za obavljanje poslova prihvata i otpreme vazduhoplova kompanije Er Srbija. Da bi mogli da rade poslove prihvata i otpreme ostalih aviokompanija koje obavljaju aviosaobraćaj sa beogradskim aerodromom, potrebne su im dodatne višemesečne, pa i višegodišnje doobuke, kao i dobijanje Potvrde o obučenosti, ali i kompanijske obuke za složenije poslove. Iz svega navedenog, jasno se vidi da "povećani obim posla" nije razlog preuzimanja zaposlenih kompanije ASGS, već je u pitanju dodatno smanjenje troškova za Er Srbiju, ali i dodatni namet na Aerodrom Nikola Tesla, koji 08. decembra očekuje završetak podnošenja obavezujućih ponuda potencijalnih koncesionara. Kako će se sve navedeno odraziti na finansijske rezultate aerodroma, nije ni potrebno komentarisati. I na kraju, što se sindikata tiče, njihovih predsednika, pomoćnika i saradnika, mislim da bi mnogo korektnije pitanje bilo pitanje zarada direktora, pomoćnika i saradnika kompanije Er Srbija, odnosno, čime su oni zaslužili tako visoke zarade ?

Ili u prevodu

17. novembar 2017.

sad če te radnike plaćati građani Srbije , a oni će i dalje raditi za Er Srbiju.