Manekenka pokrenula biznis od belog luka crne boje 1Kako izgleda prerađeni beli luk; Foto: Black look

Ivana Stanović (28) inženjerka je organizacionih nauka i profesionalni model. Fakultetsko menadžersko znanje i iskustvo sa jednog od manekenskih poslovanja iskoristila je da napravi originalni proizvod.

Ivana je na jednom od putovanja dok je radila kao model po svetu pronašla – beli luk crne boje. Glavna karakteristika proizvoda jeste što posebnom obradom beli luk menja boju i postaje crni. Uz boju, menja i miris, pa gubi neprijatnost na koju su svi navikli.

U jedno je spojila i profesionalne i lične karakteristike, pa je proizvod nazvala originalno – “Black look”, a naziv može višestruko da se razume.

Manekenka pokrenula biznis od belog luka crne boje 2

Ivana je iskoristila sredsta državne Razvojne agencije da pokrene posao

„Radila sam godinama po nekoliko meseci u Parizu i u jednom restoranu sam probala taj beli luk, koji je fermentisan“, priča Ivana. „Počela sam i sama da ga kupujem, prevashodno jer nema neprijatan miris i zato što ima još bolje nutritivne vrednosti nego neobrađeni, pa je još zdraviji. Nivo antioksidansa uvećan je u odnosu na običan beli luk. Slično kao kada kupus nakon kiseljenja ima više vitamina C. Nijedan sastojak mu se ne dodaje, samo luk promeni svojstva i osobine pomoću temperature i vlažnosti“.

Nakon nekoliko godina, kada je usporila sa manekenskim poslom, došla je na ideju da ovaj proizvod donese i u Srbiju, a pronašla je konkurs Razvojne agencije Srbije za dodelu sredstava mladim preduzetnicima. Tako je ova mlada mama, pored manekenske biografije i diplome FON, postala i – preduzetnica.

Raspitala se i kako ceo proces funkcioniše i od sredstava Agencije kupila je mašinu za fregmentaciju. Sve sama radi, a mašini je potrebno mesec i po dana za obradu. Količina koju mesečno može da obradi je 100 kilograma.

„Vodila sam se logikom da, ako sam ja zainteresovano probala proizvod i oduševila se njime, i drugi će tako reagovati, pogotovo u eri zdrave ishrane“, objašnjava mlada preduzetnica. “Ukus je sličan kao suvo voće.”

Manekenka pokrenula biznis od belog luka crne boje 3

Black look na jednom od sajmova

Ivana kaže da kod nas ljudi najrazličitije reaguju, kako na brojnim sajmovima na kojima je učestvovala, tako i ugostitelji kojima nudi svoj specifičan proizvod.

“Neki su po malo rezervisani, čudno im je kada vide beli luk, a da je crne boje”, kaže Ivana. “Ipak, čim ga probaju, dopadne im se, a mnogi restorani ga koriste i za zanimljive kulinarske recepte. Jedna sladoledžinica u Beogradu napravila je čak sladoled od njega. Mnogi već prave kolače sa njim jer se odlično slaže i sa kakaom”.

Kupci su joj najviše prodavnice zdrave hrane i delikatesi.

Ivana je još na početku poslovanja i znanje marketinga sa fakulteta primenila je kako bi proizvod i promovisala. Posećivala je brojne sajmove zdrave hrane, a u toku su i pregovori za stranog partnera koji bi ovaj specifični proizvod izvozio i u region.

Kaže da nije imala osećaj da je poslovanje u Srbiji jako otežano jer je prevashodno dobila sredstva od države kako bi započela biznis namenjen za mlade preduzetnice. Planira da ponovo konkuriše za dodatna sredstva i proširi poslovanje tako što će kupiti još jednu mašinu pa će mesečno moći više da proizvodi.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari