Ne prodaje se kragujevacki Fijat 1Foto: EPA/ SRDJAN SUKI

Izvršni direktor Fijat Krajsler automobili (FCA) Serđo Markione izjavio je na Sajmu automobila u Detroitu da ta kompanija nema nameru da razdvaja svoje poslovanje ili da pojedinačne brendove prodaje kineskim ili drugim kompanijama.

On je tako komentarisao informaciju Rojtersa „da su se u javnosti pojavile špekulacije da je kineska kompanija Guangdžou automobili zainteresovana za preuzimanje dela FCA“…

Ipak, ovom izjavom nije definitivno stavljena tačka na tu vrstu spekulacija koje se u domaćoj javnosti namah dovode u vezu sa kragujevačkom filijalom FCA i njenom prodajom Kinezima i sve učestalijim (dez)informacije o njihovom interesovanju za FCA ili neke druge velikane iz sveta automobilske industrije, što bi mogla da bude i besplatna reklama za relativno nepoznate dalekoistočne kompanije.

Tako se i letos digla velika medijska prašina oko informacije da bi kineski proizvođač automobila Grejt vol motors (GWM) trebalo da kupi Grupaciju FCA ili pojedine njene brendove. Pojedini domaći mediji, posebno oni bliski aktuelnoj vlasti, otišli su toliko daleko da su proizvodnju jednog od najznačajnijih Krajslerovih brendova – „Jepp“ (DŽip), koji slovi za svojevrsnu ikonu američke tale industrije, već doselili u kragujevačku fabriku.

Prema informaciji Rojtersa, Kinezi su bili zainteresovani za celokupnu Grupaciju FCA ili za pojedine njegove delove, dok je magazin Automative njuz, pozivajući se na izvore iz kineske kompanije, pisao da je GWA ipak najviše zainteresovana za kupovinu brenda „Jeep“, pošto ta kompanija navodno želi da postane vodeći svetski proizvođač SUV-ova (luksuznih terenaca, ili luksuznih kombinacija gradskih I terenskih vozila), te da bi joj preuzimanje Jeepa omogućilo ispunjenje tog cilja.

Da u ovoj priči mnogo toga nije štimalo, videlo se najpre po tome, što je, uprkos napisima i u poznatim svetskim medijima, top menadžment Grupacije najave o mogućoj prodaji ćutao u meri, koja je mogla da se okarakteriše i kao – ignorisanje. Čuli su se jedino kineska strana i „analitičari“, koji su, ničim izazvani, tvrdili da je takvu odluku doneo Markione, nakon neuspešnih pokušaja, da Grupaciju FCA proda Folksvagenu, ili Dženeral Motorsu. Kinezi su ipak potvrdili da Grejt vol motors „nije uspostavila kontakt sa izvršnim direktorom Fijat Krajslera, niti potpisala ikakav dokument sa tom italijansko američkom grupacijom“. Zato će kragujevačke automobildžije morati da sačekaju proizvodnju nekog drugog, skromnijeg modela. Već duže vreme se pominje manji SUV ili zamena za „punto“, a čuje se i da će ovogodišnja proizvodnja da bude prekinuta početkom juna, da bi se u potonjoj tromesečnoj pauzi pripremile proizvodne linije i montažne trake za novi model.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari