Tehnologija može da zameni svakodnevne aktivnosti, ali ne i ljude 1

Džastin Rezvani, inače jedan od učesnika ovogodišnje SEMPL konferencije u Portorožu, nedavno se našao na Forbsovoj listi „30 ispod 30“ u oblasti marketinga i advertajzinga.

Ovaj 29-ogodišnji preduzetnik pokrenuo je pre četiri godine svoju prvu kompaniju (Emplifaj), koja na svim društvenim mrežama kreira influenser marketing kampanje za premium brendove. Prošle godine Rezvani je svoj start ap prodao kompaniji Ju&Mr.DŽons, čiji je vlasnik Dejvid DŽons, inače bivši direktor Havasa, jedne od najvećih globalnih advertajzing i komunikacijskih grupa. Krajem prošle godine, Emplifaj i četbot diveloper Automat (partnerska kompanija Ju&Mr.Džons), lansirali su prvi influenser četbot u svetu, koji je svoju premijeru imao u kampanji kozmetičkog brenda Kover grl.

* Šta se promenilo posle prodaje Emplifaj i kako vaša aplikacija funkcioniše?

– Sve se promenilo. Činjenica je da je bilo potrebno dosta truda da se isprofilišemo kao organizacija, naročito imajući u vidu da je do sada realizovano samo desetak akvizicija u celom influenser marketing svetu, ali nesporno je da smo uspeli da se nametnemo kao ključni partner najvećih svetskih brendova, pomenuću samo neke: Unilever, Koti, Tako bel i Ford motor. Te kompanije nam veruju. Aplikacija funkcioniše kao platforma čiji je glavni cilj informisati specifičnog kreatora o projektu, izgraditi dijalog sa njim unutar sistema poruka i upravljati konverzacijom sa influenserom. Zauzvrat, influenser može, posredstvom aplikacije, da pošalje sopstvene sadržaje, odnosno fotografije i video materijale.

* Koje društvene mreže vaša platforma koristi?

– Uglavnom smo fokusirani na Instagram, zatim Fejsbuk i Snepčet. U prethodnih par meseci počeli smo da širimo svoju platformu i na Pinterest.

* Koliko je Pinterest interesantan brendovima? Čini se da interesovanje za tu mrežu opada.

– Ne bih se složio s tom konstatacijom. Imam utisak da Pinterest ne dobija tretman koji zaslužuje. Smatram, takođe, da je za ključnu žensku publiku to društvena mreža broj 1.

* Na koji način sprečavate da se pojave lažni brojevi pratilaca, generisani botovima, ili kupljenim pratiocima?

– Naš algoritam razvijen je na osnovu koncepta kreiranja istinitog merenja vidljivosti unutar influenser marketing zajednice. Pratimo specifični korisnički nalog, skeniramo broj pratilaca i verifikujemo da li je ta publika aktivna na platformi. Proveravamo njihove profile, u smislu aktivnosti korisnika i nakon toga merimo samo one aktivne korisnike koji vide sadržaj nakon što ga influenser objavi. To praktično znači da lažni, ili neaktivni, pratioci čak nisu ni uzeti u obzir kao realni nalozi. Podsetiću da smo pre nekoliko godina postali prva platforma koja je korišćena za rešavanje Instagramovog problema sa spamom.

* Šta će biti tema vašeg izlaganja na SEMPL konferenciji?

– Pokušaću da odgovorim na pitanje: na koji način tehnologija omogućava da efikasnije kreiramo sadržaj, kako bismo imali vremena da se fokusiramo na brifing, kreativno rešenje i savršeni sadržaj. Takođe, biće dosta reči i o tome na koji način nam tehnologija omogućava da budemo efikasniji u svemu što radimo kako ne bismo trošili više vremena nego što je potrebno na dnevne aktivnosti.

* Dakle, ne bojite se da će tehnologija zameniti ljude?

– Smatram da će tehnologija zameniti neke svakodnevne aktivnosti, ali ne i ljude.

Pozicioniranje influensera

* Sa koliko influensera sarađujete i koliko je pratilaca potrebno da bi se neko pozicionirao kao influenser?

– U protekle četiri godine sarađivali smo sa oko 5.000 influensera, dok nam interna baza podataka omogućava pretragu više od 700.000 naloga. Da bi neko bio pozvan na našu platformu neophodno je da ima minimum 25.000 pratilaca. Međutim, ima i izuzetaka. Postoje influenseri sa neverovatnim sadržajem i u tim slučajevima spuštamo normu na 10.000. Neki od najpraćenijih ljudi, koje imamo u bazi, mogu se pohvaliti sa čak 20 do 30 miliona pratilaca.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari