Site name

Čije ovce toga i planina

Ne znam da li su ovce onoga čiju planinu ovce pasu. Ili je, možda, planina po prirodnom pravu onoga koji pase ovce po toj planini. U svakom slučaju, primenjeno na našu aktuelnu situaciju, izgleda da je tačno: čiji mediji toga i ovce!

16

Piše: Srećko Mihailović

20. mart 2017. 19:30

Foto: Medija centar

Izborna kampanja se pretvorila u seriju manifestacija lojalnosti budućem predsedniku Republike. Istovremeno, na drugoj strani, "slobodni mediji" prazne svoje rezervoare pljuvačke na predsedničke kandidate koje je budući predsednik označio kao mete i kao njegove i naše neprijatelje!

Prema podacima Demostata iz nedavne telefonske ankete, predizbornu kampanju prati 78 posto punoletnih građana, dok je 22 posto ne prati. Približno, od petoro ljudi četvoro prati a jedan ne prati kampanju.

Demostat, istraživačko-izdavački centar u partnerstvom sa listom Danas: istraživanje rejtinga predsedničkih kandidata dve, odnosno tri nedelje pre izbora. Telefonska anketa na uzorku od 1.200 ispitanika od 8. do 14. marta 2017. Realizacija: istraživački tim Demostata, rukovodilac tima Srećko Mihailović.

Od ukupnog broja građana koji prate kampanju, čak 91 posto to čini pomoću televizije ili radija. Daleko ispod nalazimo kampanju na internetu (portali, sajtovi, društvene mreže, blogovi, itd.) sa 34 posto učešća, a onda sa 23 posto slede dnevne novine. Na samom kraju je praćenje kampanje preko tabloida sa 6 posto, preko štandova, letaka, bilborda, plakata sa 5 posto i na samom kraju su predizborni mitinzi sa 2 posto. Stiče se utisak da je precenjena komunikacija sa kampanjom preko dnevnih novina, a potcenjena ona koja se odvija preko tabloida. Verovatno treba sabrati ova dva postotka, pa govoriti o 29 odsto birača koji kampanju prate preko novina (bilo kojih).

Svaki peti među punoletnim građanima (22 posto) ne prati izbornu kampanju. Kampanju manje prate birači između 30 i 50 godina starosti, a znatno više oni koji imaju više od 65 godina. Manje je prate oni koji zarađuju a više penzioneri. Među pristalicama "Dosta je bilo" i Demokratske stranke onih koji prate kampanju ima po 96 posto, među pristalicama naprednjaka - 92 posto, među pristalicama radikala - 86 posto.

Televiziju kao izvoru vesti o kampanji ređe prate oni između 30 i 40 godina (56 posto) a više stariji od 65 godina (čak 95 posto). Obrnuto je sa internetom, oni sa 65 i više godina koriste internet u kampanjske svrhe u 4 posto slučajeva, s druge strane internet koristi 57 posto onih koji imaju između 18 i 30 godina, 35 posto onih između 30 i 40 godina, 30 posto onih koji imaju između 40 i 50 godina. Interesantan je postotak korisnika interneta u svrhu saznanja o kampanji među pristalicama pojedinih predsedničkih kandidata: 64 posto - pristalice Luke Maksimovića (Beli), 53 posto - pristalice Vojislava Šešelja, 49 posto - pristalice Saše Jankovića, 36 posto - pristalice Vuka Jeremića, 20 posto - pristalice Aleksandra Vučića.

Ukupno uzev retko koga mimoiđe kampanja predsedničkih kandidata koja se odvija na televiziji. Tek svaki jedanaesti birač zaobiđe ovo glavno i za mnoge jedino sredstvo kampanje. Šta to birač može da vidi na televiziji što bi mu pomoglo da se argumentovano opredeli za jednog od jedanaest predsedničkih kandidata? U prve dve sedmice kampanje stiče se utisak da čovek gledajući televiziju može da zaključi da postoji samo jedan kandidat; o drugim kandidatima saznanja su posredna, preko kritike koju im upućuje jedini predsednički kandidat. Ovaj utisak potvrđuje i istraživanje centralnih informativnih emisija na najgledanijim televizijama, koje je u prvoj sedmici kampanje (3 - 9. mart) obavio BIRODI (Biro za društvena istraživanja). Istraživači su utvrdili da na Pinku apsolutno dominira samo jedan kandidat, a da na ostalim televizijama dotični kandidat ima natpolovičnu većinu. Dakle, "Kolariću, paniću, pletemo se samiću, sami sebe zaplićemo, sami sebe rasplićemo!"

Autor je istraživač u Demostatu

povezane vesti

komentari (16)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

petar

20. mart 2017.

A ne znam koju informaciju neko nema, kad postoji internet, ko vise gleda tv?

petar1

20. mart 2017.

Pa TV niko vise i ne gleda?

mihajlo

20. mart 2017.

Birači nisu ovce .

Draginja Jovčić

20. mart 2017.

Neki bi izgubili i kozu koju bi im neko dao da čuvaju. Pod uslovom da znaju kako koza izgleda. U Njujorku se ne čuvaju koze. Ali se jede kavijar.

marija

20. mart 2017.

Mozda vam se nesvidja glasacko telo Aleksandra Vucica mozda je "glupo seosko" ali je i te kako vredmo posteno i zna da vredi boriti se za Vucica

Mijo

20. mart 2017.

Beli je iznenađenje, za kratko vreme preteko celu opoziciju, a program mu je na nivou cirkusa i realitiya!!! Puno ovaca ima za sobom i to onih mladih ispod 30 godina!

licemeri

20. mart 2017.

A šta tu nije jasno,pa normalno je da svako sa pozicije vlasti ima blagu prednost u odnosu na opozicione kandidate,i uvek je tako bilo...i kod Miloševića,i kod Koštunice i kod Tadića....šta je to novo, a nije već vidjeno?

Mirjana Kitic

20. mart 2017.

A sta cemo sa bozijim stadom ?

stefan

20. mart 2017.

Mediji su jedno veliko manipulativno sredstvo!

Peca

20. mart 2017.

Ja mislim da ljudi žive u zabludi kada pomisle da čovek sa sela ne zna da koristi internet i da ima samo 2 kanala na TV-u. Srećom građani imaju svoje glave i njima će odlučivati na predstojećim izborima. Nadam se da nas neće vratiti u prošlost.

Marko

20. mart 2017.

Dok je ovaca bice i sisanja.

Marko

20. mart 2017.

Internet je sada glavno medijsko sredstvo.

Robi

21. mart 2017.

Dobar glas putuje daleko, isto tako i los, a za to se nadju manje ocekivani putevi. Iskreno, opozicija je pocela svoje kampanje mesec dana pre. Zujale su nam usi od njih i njihovih nebuloza, a i znamo ih jako dobro od ranije.

goga sarić

21. mart 2017.

Izvori obaveštavanja su različiti, ljudi znaju prepoznati ko je narodski čovek.

Aca

21. mart 2017.

Bravo deda tri bambija za tebe!

Jana

21. mart 2017.

Telefoni i Internet su nam postali svakodnevnica.