Site name

Koncert

Vrtlozi adrenalina

Beogradska filharmonija: Predmoskovske večeri - dirigent Danijel Rajskin, solista Nemanja Radulović (violina), Velika dvorana Kolarčeve zadužbine

Još jedan majstorski susret između Nemanje Radulovića i Beogradske filharmonije!

1

Piše: Zorica Kojić

05. septembar 2016. 12:18

Foto: Marko Đoković

Nakon onog, još nedavnog aprilskog Bruha, tada pod eksplozivnom palicom maestra Eiđija Ouea, evo sada "moskovskog" izdanja ovog violinističkog asa, u društvu orkestra u punoj snazi, ovaj put pod upravom mudrog i spiritualnog Danijela Rajskina. Program njihovog moskovskog koncerta, koji se odigrava u utorak 6. septembra u sali "Čajkovski", na otvaranju koncertne sezone znamenite Moskovske filharmonije, uključuje Nikolaja Rimskog-Korsakova (Fantazija na srpske teme op.6), Arama Hačaturjana (Koncert za violinu i orkestar) i Antonjina Dvoržaka ( Simfonija br. 9 op. 95 u e-molu "Iz Novog sveta"). A beogradska publika imala je privilegiju da ga premijerno čuje čak dva puta proteklog vikenda, u petak i subotu, u Velikoj dvorani Kolarčeve zadužbine, pod šarmantnim nazivom "Predmoskovske večeri".


Gotovo je nemoguće opisati atmosferu pred prvi od dva pomenuta "predmoskovska" koncerta u Beogradu ovom prilikom. Elektricitet u vazduhu izoštrava vašu pažnju još dok prilazite Kolarčevoj zadužbini, gužva kao pred rock koncert, otmeno ozračje, ali istovremeno i letnje opušteno, razgoropađena mašta u očekivanju, između koncertnih tačaka poletno raspoloženje, deljenje utisaka u sali, pevušenje maločas izvedenih tema. Veliki umetnici zaista pobuđuju iskrenu ljubav za muziku svojim čarobnim umećem. NJihova vizija klasike zato opija bez premca i u stanju je da momentalno preobrati terazije ukusa tako da u jednom muzički zbunjenom društvu pretegnu na pravu stranu.


Uvodni Rimski-Korsakov već nagoveštava raskoši ovog događaja do kraja. NJegova Fantazija na srpske teme zbilja je sva u zvučnom prožimanju sete i lakonoge radosti, sve fatalnijeg predznaka i dramatičnosti čežnje. No, kako vreme protiče, ova se raspoloženja još štedrije susreću i smenjuju u vatreno podstaknutom orkestru, kao u kakvom razvigorenom narodnom plesu, da bi ka vrhuncu već tekla naporedo, nadmašujući jedno drugo u pravoj rajsk(inovsk)oj viziji.


Izlazak Nemanje Radulovića na scenu, međutim, menja zbilju u sasvim neizrecivom pravcu. NJegov Hačaturjan vilovit je i smeo, a opet uzdrhtao i filigranski senzibiliran bez premca. Taman kad pomislite da ste otpočeli u sluhu kakav moćan surf na junačkom talasu, prožme vas jedno još dublje osećanje tananog suočavanja sa sopstvenim unutrašnjim životom. Pominjanje srca i duše u vezi sa ovim, tako dakle nije nimalo patetično, već sasvim na mestu. Hačaturjanov Violinski koncert na Kolarcu ovom prilikom, živo je delo jednog distingviranog soliste i orkestra otvorenih, atletski gipkih čula. Izvestan francuski ugođaj koji probije povremeno ovde, susreće se sa opojnim Orijentom, saglasje između Radulovića i Filharmonije na jednom furioznom gorivu, pod budnim okom Danijela Rajskina, neprevaziđeno je u skorašnjem iskustvu. Vrtlozi adrenalina koji momentalno prasnu i podignu pozornost auditorijuma na još nenadmašniji stupanj, maestralno dodaju solidnost ovom impresivnom Hačaturjanovom zdanju. Pradrevno ukratko susreće ultramoderno, uključujući naročito onu gotovo pa 'techno' egzaltaciju u 'beatovima' startnog poletanja trećeg stava uvis. Duo sa violončelistom Nemanjom Stankovićem na temu Hendlove "Pasakalje" na bis, izbezumljuje još potom u svojoj perfektnoj lepoti do vrištanja oduševljenja. Nemanja Radulović uvek bez izuzetka stvara i podiže jedinstvenu umetničku atmosferu oko sebe, udruživanje u svojevrsno kreativno pleme ovde se apsolutno podrazumeva. Velika je zaista čast učestvovati kao slušalac u ovako unikatnom muzičkom podvigu.


A Dvoržakova Simfonija "Iz Novog sveta" dolazi od prve, nakon svega, u svom pak sopstvenom herojskom uzmahivanju krasotom, nošena nadnaravnim dejstvima čini, potresno spiritualna poput kakvog kosmičkog psalma, genijalno fantazmagorična na način kakve interstelarne enigmatike. Uzvišeno i monumentalno zvučno iskustvo, bez sumnje

povezane vesti

komentari (1)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Uroš Jeftović

05. septembar 2016.

Da li gospodja Kojić nekad pročita ono šta napiše? Primer: "A Dvoržakova Simfonija "Iz Novog sveta" dolazi od prve, nakon svega, u svom pak sopstvenom herojskom uzmahivanju krasotom, nošena nadnaravnim dejstvima čini, potresno spiritualna poput kakvog kosmičkog psalma, genijalno fantazmagorična na način kakve interstelarne enigmatike." Gde je tu muzička kritika, odnosno prikaz koncerta?