Istraživanje savremenog dramskog pisma 1Foto: Atelje 212

Pozorište „Atelje 212“ u narednom periodu će kao jedan od osnovnih parametara u kreiranju repertoara imati u vidu svoju tradiciju i iskustvo dugo 60 godina – objašnjava za „Danas“ Dimitrije Kokanov, dramaturg „Ateljea 212“.

On ističe da će u prvom planu biti domaća dramsko stvaralaštvo. “Direktno oslonjeni na prepoznatljivo nasleđe aktuelni planovi „Ateljea 212“ u prvi plan ističu istraživanje savremenog dramskog pisma, sa posebnim akcentom na domaće dramsko stvaralaštvo, a potom na rad sa renomiranim, kao i sa mladim rediteljima.

Pored praizvedbi savremene domaće drame i predstavljanja savremene svetske drame u lokalnom pozorišnom kontekstu kontinuirano će se praviti osvrt na ono što bismo mogli nazvati modernim dramskim klasicima 20. veka. U svojoj najboljoj tradiciji „Atelje 212“ posebno ističe odnos prema glumcima, pa će nastaviti praksu negovanja već potvrđenih glumačkih veličina i talenata, kao i otkrivanje novih talenata”, dodaje Kokanov.

Prema njegovim rečima, u tom smislu tekuću sezonu su obeležile predstave „Deca radosti“ Milene Marković u režiji Snežane Trišić, kojom je obeležen jubilej, 60 godina od osnivanja „Ateljea 212“. “Ovom predstavom je „Atelje 212“ označio i otvorenost rada sa novim mladim glumcima. Ta praksa je nastavljena kroz postavku savremene američke drame „Detroit“, što je i prva pozorišna režija našeg istaknutog filmskog reditelja Olega Novkovića.

Angažman mladih reditelja različitih rukopisa zastupljen je u predstavama „Magično popodne“ i „Nečiji anđeo“, dok je prostor moderne klasike označen Bergmanovom „Jesenjom sonatom“ u režiji Jagoša Markovića”, pojašnjava dramaturg.

Zanimljivi naslovi očekuju publiku i do kraja sezone. “U narednom periodu planirana je regionalna praizvedba komada izuzetno uspešnog britanskog dramskog pisca Majka Bartleta, čiji komad „LJubav LJubav LJubav“ režira Alisa Stojanović. Tu je i praizvedba savremenog domaćeg komada „Kako je dobro videti opet“, jedne od najistaknutijih spisateljica mlađe generacije Olge Dimitrijević (nagrađen Sterijinom nagradom za tekst), u režiji Sashe Milavić Davies. Na sceni „Petar Kralj“ očekuje se premijera savremene ruske drame „Osećaj brade“ Ksenije Dragunske u režiji Mie Knežević”, precizira Kokanov.

On napominje da je ovo pozorište mesto sučeljavanja i dodirivanja. ““Atelje 212″ jeste polje sučeljavanja, mesto dodirivanja, potvrđenih vrednosti i novih izraza, razigranosti i radoznalosti”, zaključuje dramaturg.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari