Dejvid Rasel: Kusturičini filmovi bolni i neshvatljivi američkoj publici 1Foto: M. Simić

Master- klas pod nazivom “Režija pre snimanja” namenjem profesionalcima u oblasti režije, produkcije, montaže, kao i umetnicima održaće američki vizuelni umetnik i ilustrator Dejvid Rasel 22. i 23. septembra u Kulturnom centru “Rex” u Beogradu u organizaciji Kulturnog centra Kaleidoskop iz Beograda.

Predavanja su jednako zanimljiva i korisna likovnim umetnicima i ilustratorima koji se interesuju za rad kao crtači storiborda ili kao koncept ilustratori. 

-Znacaj storibordinga je važan element u vizualnom narativu filma. Storibording predstavlja ključnu, cerebralnu vezu sa rediteljem i taj odnos kad se uspostavi vodi ka otvaranju moćnih, stvarnih mogućnosti, nego što je to tekstualna podrška za film. Ilustrator u saradnji sa rediteljem pomaže da se istraže sve mogućnosti. Tada imamo eksploziju različitih opcija koja se dešava između reditelja i storibording umetnika, rekao je na konferenciji za štampu u Kulturnom centru “Rex” američki storibording umetnik Dejvid Rasel, dodajući da postoje veliki problemi u prenošenju znanja storibording umetnosti u Americi jer jer nema kurseva, a veštine se stiču samo u kompanijama za ilustraciju.

Celokupno predavanje biće praćeno slajdovima – ilustracijama i kratkim odlomcima iz filmova što ga čini vizuelno atraktivnim, dinamičnim i uzbudljivim. Na kraju prvog dana predavanja učesnici će dobiti uputstva za vežbu koju su obavezni da urade za sledeći dan, i te vežbe će biti analizirane drugog dana.

-Ne bih želeo da prenaglasim i preuveličam ulogu i važnost autora storiborda na drugoj strani sa rediteljem, scenario je svakako osnova svakog filma u nekoj produkciji. Uvek se zna koliki je budžet koliko se nešto plaća, znaju se osnove snimanja koliko šta može da košta, u tom smislu autor storiborda ne može menjati scenario,ali reditelj je u tom smislu ograničen prevashodno budžetom, istakao je Rasel naglašavajući da ono što je važno u odnosu između reditelja i storibord umetnika jeste unpređivanje scenaria.

Od prvog angažmana na šestom delu filmske sage “Ratovi zvezda: Povratak Džedaja” do filmskog serijala “Letopisi Narnije” i petog nastavka “Pirata sa Kariba”, Rasel ispisuje stranice istorije umetnosti storiborda sarađujući sa različitim rediteljima. Na pitanje novinara Danasa da li je lakše raditi sa rediteljima koji zasnivaju svoje filmove na naraciji, ili onima koji se oslanjaju na vizuelno, odgovara da svaki reditelj bi trebalo da ima jak osećaj za vizuelno.

-Scene su unapred predviđene, jasno postavljene i definisane,reditelji i autor storiborda nastoje da ostvare jake veze kako bi se došlo do unapređenja.Treba reći da reditelji imaju jake vizije kako taj film treba da izgleda na samom početku snimanja.

Američki ilustrator je takođe iskoristio priliku da izrazi zadovljstvo što je u Srbiji (zemlji njegove supruge), da poboljša svoj srpski jezik i osvrne se na srpsku filmsku scenu.

-Kusturica je jedan od najboljih reditelja odavde, moram da priznam da sam imao priliku da gledam određene srpske filmove od kojih bi izdvojio “Andergraund”. Kusturica ima jako dobar pristup radu i dobar je pripovedač njegovi filmovi su bolni za gledanje, ali ono što on radi je teško shvatljivo za američku publiku.

Kompanija Nordeus, omogućila je besplatno učešće studentima završnih godina umetničkih fakultetam, na Master- klasu gde je najavljeno učešće oko 120 prijavljenih za predavanje.

Učesnici će od sutra imati priliku da vide kako izgleda storibording process, ali i kako možemo unaprediti naš proces rada u Nordeusu. Nama je važno da saznamo kako unaprediti naš proces rada u Nordeusu. Važno nam je i napredovanje ljudi u karijeri, želimo pomoći profesionalcima i svršenim strudentima da naprave korak dalje, istakao je direktor Art odeljenja u Nordeusu Dejvid Klulo dodajući da je upravo iz tog razloga što je Dejvid tu, Nordeus omogućio određenom boju studenata da prisustvuju času.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari