Specijalni gosti iz Italije, Bugarske i Albanije 1

Na Velikoj sceni Narodnog pozorišta u Beogradu 13. januara održaće se tradicionalni novogodišnji operski gala koncert.

Program jubilarnog 25. novogodišnjeg gala koncerta čine arije, dueti, kvarteti, horska izvođenja iz najpoznatijih opera Đuzepea Verdija, Žorža Bizea, Đoakina Rosinija, Gaetana Donicetija, Đakoma Pučinija, Volfganga Amadeusa Mocarta, Riharda Vagnera, Frančeska Čilee, Pjetra Maskanjija, Vićenca Belinija… Orkestrom NP dirigovaće: Ana Zorana Brajović, Đorđe Stanković, Zorica Mitev Vojnović, Dejan Savić i Dijana Cvetković. Reditelj je Ivana Dragutinović Maričić, a uz prvake i soliste Beogradske opere kao specijalni gosti nastupiće italijanski sopran Silvana Froli, bugarski bariton Venceslav Anastasov i albanska violinistkinja Abigaila Voština.

– Naš tradicionalni novogodišnji operski gala koncert održava se u Narodnom pozorištu u kontinuitetu od 1993. godine. Već četvrt veka mi na ovaj način obeležavamo i zajedno sa našom najvernijom publikom proslavljamo našu srpsku pravoslavnu Novu godinu. Nekoliko puta, u toku ovih 25 godina, koncerti su bili „režirani“ – numere su bile izvedene slično kao u predstavi, u kostimu, adaptiranom dekoru, sa orkestrom u rupi, nekoliko puta smo čak i dočekali ponoć uz šampanjac i zvuke jedne od naših najlepših kompozicija „Marša na Drinu“ Stanislava Biničkog. Pre nekoliko godina, sa nama iz NP je na koncertu učestvovao i umetnički nacionalni ansambl „Kolo“, koji je pred početak i u pauzama koncerta, uz zvuke Kraljevog kola, Svilenog konca i drugih starih srpskih melodija, svojom igrom u foajeima pozorišta upotpunio ugođaj. Po meni je to jedan od najlepših koncerata koji sam režirala od 2000. do danas, a publika je burnim aplauzima i najlepšim komentarima nagradila naš trud, što je najvažnije od svega – kaže za Danas Ivana Dragutinović Maričić.

Prema njenim rečima, odabir numera, koje će se izvoditi na novogodišnjem koncertu, nastaje u dogovoru između direktora, solista i dirigenata Opere, a zadatak reditelja je da njihove predloge i želje scenski uobliči i podrži vizuelno.

– Ponekad su naši koncerti „klasični“, bez mnogo scenskih efekata, ponekad su vrlo ozbiljni, a ponekad veoma duhoviti i razigrani… To, kakav ćemo koncert upriličiti, zavisi od mnogo faktora… da li smo skoro izašli iz priprema neke „teške“ premijere, da li je neko od naših prvaka opravdano odsutan, da li smo i koje goste uspeli da dovedemo na koncert… Niko tu nikoga ni na šta „ne tera“, jednostavno se trudimo da na najbolji mogući način svojoj vernoj publici kažemo hvala, što nas podržava i prati naš rad tokom cele godine. A operska publika voli koncerte – voli nove izvođače, prelepe toalete, pravi glamur… – objašnjava sagovornica Danasa.

Ivana Dragutinović Maričić podseća da se slični novogodišnji gala koncerti organizuju i u sidnejskoj i sofijskoj operi, da većina stanovnika planete 1. januara po gregorijanskom kalendaru prati Bečki koncert, a da se ponegde održavaju i božićni koncerti, kojih je i kod nas sve više.

– Ko voli, nek izvoli, na doček u kafanu, na trgove, ili u Operu… samo da je praznično i veselo – poručuje Ivana Dragutinović Maričić.

Ovogodišnji novogodišnji gala koncert obeležiće gosti iz najbližeg inostranstva. Abigaila Voština, na drugom gostovanju u Beogradu, sviraće najpoznatiju kompoziciju čuvenog francuskog kompozitora orguljaša, dirigenta i pedagoga Kamija Sen Sansa „Introdukcija/ Rondo Kapričozo“, koje je napisana 1863. za virtuoznog violinistu i španskog kolegu kompozitora Pabla de Sarasatea. Gošća iz susedne Albanije rođena je u Tirani, ali se većim delom školovala i usavršavala u Italiji i SAD. Od početka umetničke karijere kao violinista i koncertmajstor sarađivala je sa vodećim italijanskim i evropskim orkestrima i dirigentima. Od decembra 2013. Voština je umetnički direktor Opere i Filharmonije u Nacionalnom operskom i baletskom teatru u Tirani.

Silvana Froli, koja je pevanje počela da uči kod Katje Ričareli, Paola Vošingtona i Suzane Rigaci, osim angažmana na operskim scenama u Italiji često gostuje u Belgiji, Nemačkoj, Norveškoj, Siriji, Maroku, Engleskoj i Španiji u Verdijem i Pučinijevim operama.

Venceslav Anastasov potiče iz porodice proslavljenih operskih pevača u Bugarskoj. On je treća generacija operskih pevača među Anastasovima. Posle studija kod Asena Slimskog na Muzičkoj akademiji u Sofiji odmah je angažovan kao solista u Operi u rodnom Rusu, a iza sebe ima gostovanja u Holandiji, Belgiji, Švajcarskoj i Engleskoj. 

Scenska magija

U NP za 13. januar najavljuju prvi put u ovoj sezoni nastavak akcije „Otvorena vrata Narodnog pozorišta“. Kroz zgradu nacionalnog teatra posetioce će voditi prvi čovek Muzeja NP Dragan Stevović. Cilj ove akcije, pokrenute 27. marta 2010, jeste da publika iz prve ruke upozna istoriju NP, ali i kako se „stvaraju pozorišne iluzije i scenska magija“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari