Šta se dešava sa Brankovim mostom? 1

Nezadovoljstvo građana i građanki Beograda predizbornim raskopavanjem ulica i paralisanjem saobraćaja vidljivo je na svakom koraku.

Postajemo sve više svesni da se iza radova krije bahata ideja o namicanju političkih predizbornih poena na našu direktnu štetu. Redovna održavanja, radovi na tek završenim ili na davno zakasnelim projektima koji godinama stoje kao ožiljci na tkivu grada sada su započeti svi u isto vreme. Ideja je valjda da se po završetku radova, bez obzira na muke koje građani, posebno prigradskih naselja, trpe, oni prikažu kao uspesi gradske vlasti.

Jedan od najvećih saobraćajnih čepova, pored Slavije, Bulevara i Ruzveltove, je rekonstrukcija Brankovog mosta, glavne veze između Novog Beograda i Zemuna sa centrom grada. Most sa obe strane ima pešačko-biciklistički trotoar, a deo trotoara na uzvodnoj strani mosta je propao u prvoj polovini 2013. godine, a od avgusta iste godine je zatvoren za pešake, nakon dodatnog oštećenja. Iako je Sekretarijat za saobraćaj iste 2013. godine ustanovio da je popravka neophodna, a biciklistička udruženja brojnim protestnim akcijama i četiri „Kritične mase“ posvećene zatvorenom delu mosta, redovno ukazivala na ovaj problem, Grad Beograd i njegove institucije su godinama odlagale ozbiljnije rešavanje problema.

Dok građani za to vreme nisu mogli da koriste jednu stranu mosta u punom kapacitetu, slušali su lažna obećanja o početku i kraju radova koje su najavljivali ili započinjali. Za oktobar 2014. gradski menadžer Goran Vesić je najavio sanaciju mostovne podkonstrukcije, da bi zatim nakon manjih intervencija, u avgustu 2015. godine Darko Glavaš (direktor Beokom servisa) izjavio da će radovi sačekati neka bolja vremena, jer nema novca u budžetu Grada. Istog meseca, gradonačelnik Siniša Mali je izjavio da je Brankov most prioritet za 2016. godinu.

Prazna obećanja su trajala sve do sredine avgusta 2017. godine, kada je u okviru obimnih predizbornih raskopavanja počelo da se radi i na rekonstrukciji uzvodne strane trotoara na Brankovom mostu, uz najavu da će radovi biti gotovi u naredna četiri meseca. Ali da sve bude po starom, pobrinuo se gradski menadžer Goran Vesić koji je u oktobru 2017. izjavio da će završetak sređivanja most dočekati tek na proleće 2018. godine.

Pet godina od zatvaranja uzvodne strane mosta saobraćajno maltretiranje i dalje traje, a istih tih pet godina projektanti i promoteri bizarnih projekata poput muzičkih fontana i megajarbola, Vesić i Mali, uspevaju da izbegnu odgovornost za katastrofalno vođenje grada. Vreme je da im pokažemo da Beograd nije Mali.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari