Site name

DEVETA UMETNOST

Fosterov Valijant stigao do 1964.

Četrnaesti tom Fosterovog Princa Valijanta (prevod Žike Bogdanovića), koji pokriva 1963. i 1964. godinu i završava se na 1.455. tabli, bio je jedan od onih strip izdanja koja su neosporno obeležili ovogodišnji Sajam knjiga u Beogradu.

Piše: K. D.

04. novembar 2017. 21:00

Fosterov Valijant stigao do 1964.

"Valijant vojuje bitke velike i male, a Arn mu priskače u pomoć u ovom klasično ilustrovanom stripu zasnovanom na legendi o kralju Arturu", kratko objašnjavaju sadržaj ovog toma urednici iz "Čarobne knjige" koja je 2013. započela sa objavljivanjem kompletnog opusa Harolda R. Fostera posvećenog "princu od Tule". Podsetimo, prva tabla ove sage pojavila se, pod imenom "Princ Valijant u doba kralja Artura", 13. februara 1937. godine.

Na početku ovog toma, kralj Artur šalje Vala u severni Vels kako bi odbio napad kralja Sidvika. Za to vreme, Modred u Kamelotu snuje da rasturi vitezove okruglog stola. No, Val, umoran od borbi, pronalazi malo mira u svečanosti poznatoj kao "Prolećni turnir", na kojoj, prvi put od svog dolaska u Kamelot, postaje veliki šampion. Svetkovinu prekida vojska divljih Saksonaca u bici na Baton Hilu, a jedini ko je kadar da spase kralja Artura i vitezove Kamelota jeste Valov sin Arn. Ovaj tom završava se Valovim povratkom u rodnu Tulu. Princ Valijant namerava da se odmori, ali tu, nažalost, otkriva da se protiv njegovog oca, kralja Aguara, vodi rat iz zasede...

Kao uvod u 14. tom "Princa Valijanta" odabrana su dva teksta - "Skidanje Fostera: Nasleđe u četiri boje" (predgovor Rodžera Sterna), tekst o uticaju Hala Fostera, Aleksa Rejmonda i Miltona Kanifa na strip autore sa kraja 1960-ih godina i "Čast je vlast: Kodeks časti čuvara slobode" (dodatak Brajana M. Kejna), o činjenici da niko nije nastavio Fosterov stil, ali da ga masovno "skidaju". Dodatak na kraju ovog toma - "Kopno i more: Umetničke slike Hala Fostera" (Brajan M. Kejn), uz tekst o slikaru Halu Fosteru, donosi i veliki broj reprodukcija slika ovog autora, što dodatno potvrđuje belešku iz "NJujork tajmsa", u kojoj, između ostalog, stoji da "ima istine u tvrdnji da je Foster bio najveći virtuoz svih vremena među stripskim umetnicima".

povezane vesti

komentari (0)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.