Site name

Vučić pobedio i na izborima i po minutaži u izveštavanju

Neravnomerno izveštavanje, uz najviši stepen trivijalizacije sadržaja u većini centralnih informativnih emisija i mešanje političke sa funkcionerskom kampanjom, odlike su tridesetodnevne kampanje prema monitoringu Biroa za društvena istraživanja, BIRODI.

2

Piše: Danas Online/N1

Beograd 21. april 2017. 21:10

Foto: FoNet Nenad Đorđević

Utisci o kratkoj i intenzivnoj predsedničkoj kampanji i dalje se sabiraju, ali se sabiraju i sekunde koje su mediji u izveštavajnju posvetili predsedničkim kandidatima. Osim po broju osvojenih glasova, zvanični pobednik aprilskih predsedničkih izbora pobednik je i po minutaži u centralnim informativnim emisijama TV sa nacionalnom frekvencijom, uz N1.

Statistika kaže da je na 11 kandidata otišlo je 84.455 sekundi programa. Aleksandru Vučiću, kao kandidatu posvećeno je 26,6 procenata vremena, a kao predsedniku Vlade 34,6 procenata, odnosno ukupno 61,2 procenata medijskog prostora. Desetorica drugih kandidata, dobilo je zajedno 39 procenata vremena u medijima.

Kao jednu od glavnih odlika predsedničke kampanje 2017. BIRODI izdvaja pomeranje žiže s političkih ideologija, na političke ličnosti i personalizaciju izbora.

"Jasno vam je ko je bio u sedištu te personalizacije. Imali smo neprikosnovenog protagonistu oko koga se izatkao čitav medijski diskurs. Ka njemu i od njega je sve kretalo. Alfa i omega je bio, dakle, Aleksandar Vučić. On se pojavljao u dvostrukoj inkarnaciji, s tim da ne znamo šta bi bila reinkarnacija. Naglasak je bio - kada je njegova medijska strategija u pitanju - na premijerskoj funkciji“, kaže Dražen Pavlica, BIRODI, prenosi N1.

Istraživači navode da se u oko 380 priloga, od nešto više od 2.000 koliko je analizirano, Vučić pojavljivao u svojstvu premijera, što je - navode - alarm da se pitanje "funkcionerske kampanje" što pre mora rešiti:

"Ključ svih problema kada je reč o medijima je zakon. Zakon je napisan na način koji je visokoparan, koji ima jako puno pozivanja, na šta god to znači - na visoke, evropske ili neke druge standarde. A kada se to prelije u stvaran život medija, onda dobijemo ovo što sada imamo“, navodi Vladimir Cvetković, Centar za elektronske medije, prenosi N1.

Uočen je i najviši stepen trivijalizacije, čak i u informativnim emisijama, jer gledalac nije mogao mnogo da čuje o političkim programima kandidata.

povezane vesti

komentari (2)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

Ratko

22. april 2017.

Tridesetodnevna kampanja je ovde trajala pet godina.

ljubitelj burleski

22. april 2017.

U naslovu, fali samo jedna,,sitnica,,treba da ,,pobedio je,, obavezno stoji sa navodnicima, Radi Istine,ili je i to ono radikalsko ,,izborno,,pa šta,,,Zna se Ko Broji,glasove,,.