Šta će dominirati u kampanji na izborima u Beogradu 1Foto: EPA/ Koca Sulejmanovic

Kampanjom za izbore u Beogradu trebalo bi da dominiraju lokalne gradske teme, predlozi za rešavanje konkretnih komunalnih problema.

Međutim, sva je prilika da i vlast i opozicija neće odoleti a da ne pomenu teme i probleme koji nisu vezani za funkcionisanje glavnog grada, poput Kosova, promene Ustava, očuvanje srpskog naroda i jezika. I Kosovo i promena najvišeg pravnog akta države, ali i pitanje opstanka Srba u okruženju, su teme kojima će se vlast, kako se najavljuje, baviti u narednom periodu kada građane očekuje kampanja za izbore u Beogradu. Ukoliko se uz gradske budu održavali i izbori za republički parlament, gradske teme će najverovatnije ostati van fokusa.

Sagovornici Danasa smatraju da će gradska kampanja biti slojevita, te da će se ispod komunalnih tema provlačiti i teme sa republičkog nivoa, kao i da će opozicija osim gradske vlasti kritikovati i vlast na višem nivou. Ipak, sigurniji put za osvajanje glasova za opoziciju je da u Beogradu ponudi nove ljude i rešenja za konkretne probleme i za ono što sadašnja gradska vlast nije dobro uradila.

Politikolog Boban Stojanović za Danas kaže da teme zavise od toga hoće li biti održani samo izbori u Beogradu ili ne, te ako se budu održavali samo gradski izbori fokus će biti gradske teme, videće se u kolikoj meri.

– Opozicija će igrati na kartu kritike vlasti, kako na republičkom tako na gradskom nivou. Dakle, verovatno negativna kampanja u smislu šta sve nije urađeno u glavnom gradu. Ono što opozicija treba ad uradi, ali en verujem da će tako biti, je da ponude rešenja za konkretne probleme. Nisam siguran da oni rade na tome. Nagoveštaj takvog pristupa kampanji mogu da budu tačke koje je izneo pokret DJB i koje su samo neka vrsta mapiranja problema – navodi Stojanović.

Kada je reč o vlasti, on navodi da će se ona koristiti i za njih dostignućima na nacionalnom nivou, ali i onim što je urađeno u Beogradu.

– Za njihovu ciljnu grupu birača biće i dovoljno da govore o tome koliko su puteva asfaltirali, fontana otvorili i naravno kriće se iza lika predsednika države – ukazuje on.

Naš sagovornik navodi da izbori svakako neće biti personalizovani, odnosno građani neće znati ko su kandidati za odbornike. Tako će voditi kampanju i vlast i opozicija.

– Međutim, brendiranje i upoznavanje građana sa kandidatima koji nude konkretna rešenja za lokalne probleme je nešto što bi opoziciji moglo da donese dobar rezultat. Komšijski odnos prema građanima i afirmacija i upoznavanje sa novim ljudima je put do dobrog rezultata – zaključuje Stojanović.

Politički analitičar Dragomir Anđelović za naš list kaže da očekuje slojeviti kampanju.

– Beograd po svom značaju nadilazi lokalnu zajednicu i može se reći da je jedna trećina Srbije, ako ne i više. Otuda mislim da će teme na prvu loptu biti komunalne, odnosno gradske, ali da će se ispod tog nivoa otvarati druge teme, od spoljnopolitičkih do unutrašnjepolitičkih tema – smatra on.

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari