Site name

Konstrukcije smenjenog direktora Službenog glasnika u polemici sa Svetislavom Basarom

Neistine Radoša Ljušića o jednom časnom poduhvatu

* Potpuno je netačna tvrdnja Radoša Ljušića da je "rešenjem suda Danas obeštetio Radića za uzurpirana autorska prava ali je zataškao odgovornost dvojice direktora državnih ustanova"

U polemici sa Svetislavom Basarom, smenjeni direktor Službenog glasnika Radoš Ljušić pominje slučaj koji sa stavovima Danasovog kolumniste nemaju veze.

1

15. septembar 2017. 14:00

Neistine Radoša Ljušića o jednom časnom poduhvatu

Foto: FreeImages / Cierpki

Po Ljušićevoj konstrukciji, Basarini negativni sudovi o njegovom liku i delu izneti u Danasu (i koji će biti deo njegove buduće knjige) predstavljaju osvetu Danasa zato što je on - Radoš Ljušić, kada je izabran za direktora Službenog glasnika - obelodanio da su bivši direktori Zavoda za udžbenike i Službenog glasnika Miloljub Albijanić i Slobodan Gavrilović "podarili Danasu 3.623.850 dinara radi štampanja knjige Radivoja Radića".

Ova tvrdnja ne samo što nema veze sa pisanjem Svetislava Basare već predstavlja potpuno iskrivljenu, neistinitu interpretaciju jednog časnog izdavačkog poduhvata Zavoda za udžbenike, Službenog glasnika i Dan Grafa - izdavača lista Danas. Istina je da su ove tri kuće zajednički proizvele neprofitnu publikaciju "Trijumf hrišćanstva" koja je kao poklon deljena čitaocima Danasa u Božićnom trobroju 2013. godine. Partneri u ovom poduhvatu nisu vršili nikakva međusobna plaćanja. Danas je obezbedio sadržaj knjige, Zavod za udžbenike hartiju, a Službeni glasnik štampanje. Time su ova tri izdavača na primeran način obeležila veliki jubilej 1700 godina Milanskog edikta.

U ovoj publikaciji objavljeni su prilozi većeg broja autora. Između ostalog korišćen je deo knjige prof. Radivoja Radića "Konstantin Veliki - Nadmoć hrišćanstva", u izdanju izdavačke kuće Evoluta čiji je vlasnik supruga prof. Radića i bivša novinarka Danasa Bojana Ćebić. U trouglu izdavač Evoluta - autor Radić - redakcija Danasa postignut je usmeni dogovor o uslovima pod kojima će u Danasu biti korišćen deo teksta iz knjige prof. Radića. Za ustupljeni deo knjige izdavač Evoluta je dobio i iskoristio oglasni prostor u listu Danas za svoja druga izdanj. Kao vrlo motivisan da se na ovaj način uključi u obeležavanje jubileja Milanskog edikta, prof. Radić je dao opširan intervju koji je takođe uvršten u publikaciju i najavljen na naslovnoj strani Božićnog trobroja Danasa. Naknadno, kad je publikacija već bila odštampana, a za direktora Službenog glasnika postavljen Radoš Ljušić, prof. Radić je postavio pitanje svog honorara.

Uprkos Danasovoj spremnosti da se to pitanje sporazumno reši, prof. Radić je odlučio da zaštitu svojih interesa potraži preko suda. Taj spor je u toku i još nije doneta pravosnažna presuda. U tom smislu potpuno je netačna tvrdnja Radoša LJušića da je "rešenjem suda Danas obeštetio Radića za uzurpirana autorska prava ali je zataškao odgovornost dvojice direktora državnih ustanova". Izdavačka kuća Dan Graf i list Danas kao ni njihovi partneri nisu radili ništa zbog čega bi trebalo zataškavati nečiju odgovornost. U javnoj polemici sa svojim oponentom, od Radoša Ljušića očekivalo bi se da koristi neka viteškija oružja a ne da iznosi neistine na račun drugih ljudi koji sa predmetom njegovog spora sa Basarom nemaju veze.

Poslovodstvo i uredništvo lista Danas

povezane vesti

komentari (1)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

VP

15. septembar 2017.

Svima je poznato da su Albijanić i Gavrilović od državne izdavačke kuće koja je štampala i izdavala samo državne raznorazne informacije napravili izdavača broj jedan u Srbiji. Dolaskom LJušića sve je katastrofalno upropašćeno. U vreme Gavrilovića bilo je odlično uredništvo koje je LJušić razjurio, donra izdanja onezvredio i izdavao uglavnom dela srpskih autora koji nisu vredni velike pažnje miti su prikazali nešto vredno pažnje. LJušić je došao na čelo kuće kada se cenila osrednjost ili loš kvalitet i autora i njihovih radova.