"Krokodil" vredan milione 1

Na predstojećem Rolan Garosu Novak Đoković neće uz sebe imati samo novog trenera, Andrea Agasija, već i sponzora, Lakost, sa kojim je potpisao petogodišnji ugovor čija vrednost nije objavljena, ali se pretpostavlja da znatno prevazilazi šest miliona godišnje koliko je srpski igrač zarađivao od dosadašnjeg partnera Unikla.

Saradnja sa francuskom kompanijom povećaće Đokovićevu zaradu od sponzorstava koja po proceni Forbsa iznosi 34 miliona dolara godišnje, što je druga najveća suma među teniserima.

Jedino je Rodžer Federer omiljeniji među svetskim gigantima sa zaradom od 60 miliona dolara, zahvaljujući između ostalog 10-godišnjem ugovoru sa kompanijom Najk koji mu donosi 12 miliona godišnje, ali i ostalim sponzorima poput Mercedesa, Roleksa i Kredit Svisa. Na račun Rafaela Nadala sliva se 32 miliona dolara od sponzora poput Najka, Tomija Hilfigera, Kije Motors, sa kojom je produžio ugovor ove godine. Među velikom četvorkom Endi Marej najmanje je unovčio sportske uspehe s obzirom na to da je Britanac zaradio 15 miliona dolara a spisak kompanija sa kojima sarađuje znatno je kraći, mada britanski mediji pišu da prvi reket sveta namerava da uskoro proširi listu sponzora.

Među najplaćenijim teniserima izdvaja se Kei Nišikori, trenutno deveti igrač na ATP listi, sa zaradom od sponzora od 30 miliona, čemu je najveći doprinos dalo partnerstvo sa Uniklom koje mu donosi 10 miliona godišnje. Uprkos slabijim rezultatima Nišikori je imao mnogo vredniji ugovor sa japanskom firmom u poređenju sa Novakom Đokovićem.

Novi sponzor srpskog tenisera Lakost specijalno je dizajnirao kolekciju „Novak Đoković“ koju će drugi reket sveta nositi na svim turnirima tokom sezone i koja će biti u prodaji od ovog meseca. Koliko će poznati brend profitirati od Novakovog lika ostaje da se vidi, međutim procene finansijskog sajta Marketwatch pokazuju da sponzori beleže rast prodaje od četiri odsto odmah po objavljivanju ugovora. Istovremeno partnerstva sa poznatima doprinose rastu vrednosti kompanije, kao i većoj vidljivosti proizvoda na tržištu. Najpoznatiji primer isplativosti je ugovor između Lebrona DŽejmsa i Najka, koji je od prodaje patika sa potpisom zvezde Klivlenda zaradio 340 miliona dolara 2013. godine.

Lakost je četvrti Đokovićev partner od početka karijere. Srpski teniser prethodno je sarađivao sa Adidasom, koji je nakon prekida ugovora sa srpski igračem postao sponzor Endija Mareja, potom italijanskim brendom Serđo Takini, koji nije mogao na odgovarajući način da kompenzuje Đokovićeve uspehe, zbog čega je partnerstvo prekinuto ranije nego što je ugovor predviđao. Pored Novaka Lakost brend među teniserima promovišu i Roberto Bautisa Agut i Benoa Per.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari