Udružuju se Panasonik i Tesla motors 1

Multinacionalna japanska kompanija Panasonik zainteresovana je za udruživanje sa Tesla motorsom.

Iako su zbog neočekivanog ishoda izbora u SAD i pobede Donalda Trampa berzanski indeksi uzdrmani, a nepoverenje u tržište raste, pregovori između Panasonika i Tesle ulaze u finalnu fazu, kada se razgovara o konkretnim udelima. Analitičare posebno zanima pitanje: šta takva poslovna politika korporacije Panasonik, usmerena ka tržištu SAD, može da donese partnerima u Evropi. Odluka o spajanju dve kompanije postala je još izvesnija posle uspešne saradnje Tesla motorsa i Panasonika u izgradnji solarnih ćelija i modula u fabrici SolarCity u NJujorku i naročito posle obelodanjivanja „Teslinog“ plana o kupovini te fabrike.

Proizvođač električnih automobila, koji sa japanskom kompanijom već sarađuje na programu baterija za kola, najavio je, za narednu godinu, pokretanje proizvodnje fotonaponskih komponenti. Ipak, auto-industrija je samo jedan aspekt ove, očigledno, inspirativne saradnje i već se naziru novi projekti, poput proizvodnje solarnih crepova koji će imati nižu cenu od konvencionalnih pokrivača kuća i zgrada. Neizostavno je u tom kontekstu pomenuti Ilona Maska, koji je ne samo jedan od osnivača, već i spiritus movens Tesla motorsa. Mask je svojom poslovnom vizijom uzdrmao, više od jednog veka staru, raspodelu snaga unutar raznih industrija direktno povezanih sa automobilima. I tu se ne zaustavlja, naprotiv. NJegovi (r)evolucioni napori usmereni su na to da nadgradi viziju Nikole Tesle o proizvodnji i upotrebi struje.

Sve ukazuje na to da proširenje poslovne saradnje Panasonika i Tesla motorsa dolazi u pravi čas. Panasonik se okreće ka auto-industriji u kojoj prepoznaje veliki potencijal i razvojnu šansu, s obzirom na to da je svet na prekretnici da se sa fosilnih goriva preusmeri na struju i druga alternativna goriva. Plan Panasonika je da većim prisustvom u autombilskom sektoru, sa proizvodima poput vozačkih kontrolnih jedinica, udvostruči godišnji prihod, koji bi do marta 2019. godine trebalo da dostigne 19 milijardi dolara. To je i deo strategije kojom menadžment nastoji da smanji zavisnost kompanije od električnih aparata za domaćinstvo. Procenjuje se da će integracija sa Tesla motorsom pomoći Panasoniku da napravi pomak, doduše manji, ali ipak dovoljan, da se nastavi ekspanzija i u tom tradicionalnom segmenti gde je, već godinama unazad, lider. Panasonik u Tesla motorsu vidi priliku za dalji napredak, ali i za ravnomerno preraspoređivanje rizika poslovanja i jačanje mogućnosti za dalji rast profita.

Giga fabrika

Kompanije Tesla motors i Panasonik udružile su se u potrazi za još jednim partnerom kako bi zaokružile finansijsku konstrukciju od milijardu dolara neophodnih za izgradnju fabrike baterija. Procenjuje se da će giga fabrika, kako je još nazivaju, smanjiti troškove proizvodnje za 40 odsto, tako što će centralizovati proizvodnju i podići raspoložive kapacitete na 30 gigavat-časova. Ističe se, takođe, da će giga fabrika, koja bi trebalo da počne da radi 2017. godine, otvoriti novu eru u proizvodnji električnih automobila.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari