Do građana EU - preko društvenih mreža i poznatih ambasadora 1Foto: EK

Evropskoj uniji je, da bi doprla do građana, potrebna nova strategija „srca i uma“ koja bi uključila bolje korišćenje društvenih medija i imenovanje slavnih ličnosti za ambasadore, navodi se u izveštaju specijalnog savetnika predsednika Evropske komisije Žan-Klod Junkera.

Evropskoj komisiji se u izveštaju savetuje da ima manje odbrambeni stav, da bude proaktivnija i da popravi svoju medijsku strategiju da bi osigurala da se „čuje stav EU“.
 
Suočena s egzistencijalnim krizama, izlaskom Velike Britanije i optužbama da ništa ne radi povodom katalonske krize, EU pokušava da postane bitnija svojim građanima.
 
U okviru tih nastojanja, specijalni Junkerov savetnik Luk Van den Brande je u izveštaju „Kako dopreti do EU građana – Iskoristiti priliku“ dao preporuke institucijama EU kako da se ponovo povežu sa građanima i razviju potpuno novi pristup kreiranju politike.
 
Apelujući na veću aktivnost na društvenim mrežama, Van den Brande poziva EU da „u punoj meri iskoristi nove komunikacione alate kao sredstvo da građanima omogući bolji pristup i kreiranje sadržaja“ i da koristi društvene mreže tako da građanima da mogućnost da direktno iskažu svoja mišljenja.
 
Više od 40% Evropljana je mlađe od 35 godina zbog čega, navodi se u izveštaju, evropski političari treba da reorganizuju EU tako da bude više prilagođena mladima.
 
Van den Brande je apelovao na institucije da manje koriste „evro-žargon“ u komunikaciji sa građanima i da se što više približe svakodnevnim brigama ljudi.
 
U izveštaju, koji je savetodavni dokument, a ne zvanična politika Komisije, ističe se da mnogo toga može da bude urađeno instrumentima koje već predviđaju zakoni EU, uključujući „koncept evropske participativne demokratije“, pa nema potrebe da se menja sporazum EU.
 
Van den Brande predlaže organizovanje dijaloga građana o različitim pitanjima, kao i mnoge druge ideje, od „izbornih jedinica širom EU“ za poslanike do postavljanja „dobro poznatih kulturnih i sportskih ličnosti“ za ambasadore EU.
 
U dijaloge „nove generacije građana“ treba da budu uključene slavne ličnosti jer su „kultura i sport najvidljiviji i najočigledniji instrumenti za stvaranje zajedničkog pripadanja“.
 
Mnoge zvezde iz sveta glume i sporta su proteklih meseci javno podržavale EU, posebno u Velikoj Britaniji u kojoj su građani bili podeljeni po pitanju izlaska zemlje iz EU. Glumci Patrik Stujart i Ema Tomson, kao i pisci Džoana Rouling i Filip Pulman bili su zagovornici ostanka u Uniji.
 
Junker je na početku svog mandata 2014. rekao da će Evropska komisija biti politička komisija, a Van den Brande je u izveštaju zaključio da „više politička Komisija mora bolje da objasni svoje izbore i ciljeve odlučivanja“.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari