Kako do posla putem hashtaga? 1

#Ja #moram #da #napišem #tekst #o #ovome #jer #ću #se #roknuti #ako #još #jednom #vidim #da #neko #overhashtaguje #u #feedu.

Ko to ubija hashtag i njegov smisao?

Vi. Lično vi. Vi koji ga stavljate ispred svake reči misleći da time naglašavate vaš komentar i svaku reč u njemu. Guess what? Ne postižete time ništa. Ispadate neznalice koje smaraju. Eto, rekla sam vam. 

Ali zaslužili ste takav ton. Posebno ako ste mladi i bavite se oglašavanjem. Nije kasno da naučite šta je hashtag i čemu on služi. Narodski da vam objasnim: hashtag je „tema“ pod koju želite da stavite određeni post kako bi ga ostali, koji nisu vaši pratioci/fanovi, lakše našli i kako biste dobili priliku da se kroz određenu, uslovno rečeno, kategoriju mogli da se izrazite. Ovo možete uspeti putem hashtagova koji su već popularni ili putem jedinstvenog hashtaga koji vi možete smisliti i pokušati da ga popularizujete. 

Ljudi vole da pripadaju trendovima i grupama, upravo zbog toga na društvenim mrežama koriste hashtagove koji su popularni. Na primer, u Srbiji su jako popularni hashtagovi #tbt, #onokad, #prvasmena. Posebno bih naglasila jedan hashtag koji je megakoristan i koji čak i na Facebook-u, gde hashtagovi nešto i ne rade kako bi trebalo, ima upotrebnu vrednost – #POSAO. Kroz njega ću vam objasniti funkcionisanje hashtaga na svim društvenim mrežama gde uopšte radi.

Dakle, ako tražite posao, skok na Facebook pretragu, ukucate #posao i prelistajte sve oglase. 

Međutim, kvrc kod Facebook-a je u tome što on nije prvenstveno napravljen da radi po principu hashtagova, kao Twitter ili Instagram, pa ćete videti da objave ne slaže hronološki i nikome nije jasno zbog čega. 

Instagram je tu pametniji.

On vrlo fino „ređa“ hashtagovane objave, ali fora je što sam, koristeći primer #posao, videla brdo nekih fotografija sa radnih mesta, a tek poneki posao. Svakako vredi istražiti, ako očajno tražite posao. Instagram je ipak mreža za pumpanje ega, ređe za pronalaženje posla. 🙂 

Twitter je tata hashtaga.

Iako nisam baš zaljubljenik u tu društvenu mrežu, priznajem da je tako. Hashtag tamo radi besprekorno. I fora je što su Tviteraši vrlo solidarni, tako da se objave ovakvog tipa rado retvituju. 

Kao što rekoh, možete se prikloniti trendovima i koristiti univerzalne hashtagove, a ako želite da pokrenete neki jedinstveni, morate delovati mudro. Najpre, zacrtajte sebi cilj. Šta želite da postignete tim hashtagom? Ako želite puku promociju brenda, čisto da hashtag stoji tu i da „privlači“ one koji ga pretražuju, najpre razmislite koliko je vaš brend uopšte poznat i na koji način možete doći do ciljne grupe. Možda nema smisla da koristite hashtag #salonnameštajaduo, jer fakat da niste poznati, pa bi možda bilo bolje da koristite neki univerzalni hashtag koji će vam dovesti one koji se zanimaju za nameštaj. Recimo, putem hashtaga #nameštaj (pri čemu obavezno koristite i verziju #namestaj). Simple as that. Morate promišljati o ciljnoj grupi da biste uopšte mogli da dođete do nje. 

Nemojte koristiti hashtagove na engleskom ako želite da privučete domaće kupce/klijente. Jednostavno nema svrhe, osim ako ne želite da „napumpate“ bazu fanova. 

Aktivacija sa hashtagovima nije novina. U Srbiji se praktikuje dosta dugo. Koriste se jedinstveni hashtagovi za razne eventove, festivale, proizvode, dešavanja na domaćem terenu i u svetu.

 Kako do posla putem hashtaga? 2

Nagradne igre su uvek dobrodošle, ali samo ako je hashtag dovoljno jasan – važno je da upućuje na brend i da je koncizan.

Treba izbegavati kilometarske hashtagove. Mrzeće ljude da ih kucaju. 

Primer #exitfestival i generalno primer hashtaga sa nekog eventa može vam samo pomoći u prikupljanju sadržaja za objave. Ne samo da se putem hashtaga time širi dobar vajb o vašem događaju, već se i generiše sadržaj sa lica mesta. Ne morate da čekate fotografa da se vrati u ofis da biste imali šta da objavite. 😉

 Primer iz moje prakse: Pre skoro dve godine osmislila sam akciju i sa njom hashtag #NahraniPsa koji je služio i služi za obaveštavanje aktivista o napuštenim životinjama kojima je potrebna pomoć.

Takođe, ovaj hashtag ima i lifestyle notu jer sam putem njega stimulisala ljude da se slikaju dok hrane napuštene životinje. Time se ubijaju dve muve jednim udarcem – aktivista se hvali da je car koji pomaže, a drugim ljudima šalje dobar vajb koji bi ih pokrenuo na sličnu akciju.

Tokom velikih poplava u maju 2014. godine, hashtag #NahraniPsa služio je za obaveštavanje o životinjama u ugroženim područjima. Sakupljali smo hranu za njih u Mikser House-u, a zatim, pomoću hashtaga, dobijali dojave gde da tu hranu razvozimo. Pogledajte rezultate našeg hashtaga ovde.

Pri osmišljavanju hashtaga mislite na sledeće stvari:

Na svoj brend
Na ciljnu grupu
Kontekst hashtaga 
Formu hashtaga (ne sme biti predug, mora biti jasan, mora jasno upućivati na brend, ne sme biti dvosmislen…)
Cilj koji želite da postignete putem hashtaga
Kao što možete da zaključite, hashtag je više od pukog „tarabljenja“. Može biti vrlo koristan, ako se koristi pravilno. Nadam se da ste shvatili da „taraba“ ispred svake reči ne znači ništa. 

Autorka teksta je vlasnica agencije za digitalni marketing Snajka de Madre

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari