Niški salon u galeriji Srbija 1

„Niški salon: 20/2“, za koji se njegovi osnivači nadaju da će postati tradicionalan, otvoren je 8. novembra 2016. u Galeriji Srbija.

Tako je Galerija savremene likovne umetnosti, osnovana 1970, od ove godine u svoj izložbeni program uvrstila i Niški salon sa željom da, kako je to umetnička direktorka GSLU Milica Todorović istakla, podstakne „kreativnu saradnju, mobilnost i komunikativnost između umetnika, kritičara i ustanove, a sa ciljem boljeg poznavanja, promovisanja i valorizovanja naše savremene umetničke produkcije“.

Ovogodišnju postavku čine dva odvojena kustoska koncepta. U selekciji LJiljane Ćinkul i Natalije Cerović našlo se dvadeset umetnika, različitih generacija i poetika. NJihovi radovi realizovani su u različitim vizuelnim medijima od crteža, slika, skulptura, litografija, grafika i fotografija, do digitalnih printova, video-radova, 3D i 2D animacije i umetničkog performansa koji je na otvaranju izveo multimedijalni umetnik Dragan Vojvodić.

Istoričarka umetnosti Ljiljana Ćinkul odabrala je „snažne autorske ličnosti“ čiji radovi tematizuju arhetipske motive tela, vremena, bića i identiteta: Vladimira Veličkovića, Milana Blanušu, Anicu Vučetić, Maju Simić, Dragana Vojvodića, Natašu Teofilović, Jelenu Krstić, Bojana Otaševića, Katarinu Alimpijević i Marka Crnobrnju.

U selekciji likovne kritičarke Natalije Cerović našli su se radovi umetnika koje povezuje „korišćenje novih medija i materijala i inovativan likovni izraz“: Selmana Trtovca, Ane Adamović, Nikole Pešića, Dragana Jelenkovića, Sava Pekovića, Miška Pavlovića, Ivana Šuletića, Vuka Ćuka i Nikole Savića.

Nagradu Niškog salona 2016. godine ponela je beogradska umetnica Anica Vučetić, autorka video-instalacije „Sa druge strane“, a nakon zvaničnog otvaranja, novosadski umetnik Dragan Vojvodić izveo je umetnički performans po imenu „Intruder“.

Tokom dvadesetominutne akcije, na gradskom trgu, nedaleko od Galerije Srbija, umetnik je, osvajajući prostor, u isto vreme stvarao prepreke sopstvenom kretanju, suočavajući se sa posledicama svog delovanja i prevazilazeći ih.

Navedeni performans, zasnovan na uzajamnom odnosu tela i prostora, Vojvodić je, pre no što ga je izveo pred Nišlijama, realizovao u MSUV u Novom Sadu, u Kulturnom centru u Stavangeru, u Norveškoj, i na festivalu performansa u Veneciji.

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari