Site name

Zbog čega je važno birati kvalitetne namirnice za doručak

Zdrav doručak ne mora da bude skup

Nije svejedno koju ćemo hranu odabrati za doručak. U proseku, noću spavamo osam sati, pa u tom periodu ne unosimo hranu i vodu.

1

Piše: Nataša Šoštarić

19. maj 2017. 08:00

Foto: FreeImages / Marta Rostek

Zato je potrebno da telu i mozgu nakon buđenja osiguramo kvalitetne namirnice koje će nam dati energiju, ali i uticati na naše kognitivne sposobnosti poput koncentracije, pamćenja i razumevanja.

Pekarski proizvodi, brza hrana i gazirani napici često su bogati "praznim" kalorijama, tačnije, sadrže puno šećera i nekvalitetnih masnoća, a malo vlakana, vitamina i minerala. Takvi proizvodi će nam brzo povisiti šećer u krvi, ali će ga brzo i spustiti, što rezultira gubitkom energije i osećajem umora i bezvoljnosti.

Zabrinjavajuće je to što konzumirajući takve namirnice ujutru možemo uneti više od pola dnevno preporučene količine šećera. Postavlja se pitanje - koje su to kvalitetne namirnice koje bi trebalo da konzumiramo za doručak?

Žitarice od celog zrna, fermentisani mlečni proizvodi poput jogurta, voće i povrće, daće nam sve što je potrebno za buđenje i održavanje dotoka energije tokom celog jutra. Složeni ugljeni hidrati koji se nalaze u takvim namirnicama održavaju stalni nivo šećera u krvi koji nam je potreban za pravilno funkcionisanje mozga i mišića, minerali i vitamini će nam pomoći da budemo koncentrisaniji, brže i lakše ćemo pamtiti i razumevati zadatke, a imaćemo i dovoljno energije pri obavljanju fizičkih aktivnosti u slobodno vreme.

Na koji način pripremiti brz, kvalitetan i jeftin doručak

Doručak je obrok koji često preskačemo jer volimo da spavamo duže, i ujutro nemamo volje, a ponekad ni vremena da ga pripremimo čak ni na brzinu. Istraživanje koje je kompanija Nestlé sprovela u okviru projekta "Zdravo Rastimo" na 4.800 đaka u Srbiji, pokazalo je da tek svaki četvrti učenik ima preporučenih pet obroka dnevno. "Zdravo Rastimo" je program edukacije đaka osnovnih škola o pravilnoj ishrani i važnosti fizičke aktivnosti, kojim kompanija Nestlé nastoji da doprinese stasavanju zdravijih generacija.

Kvalitetan doručak ne mora da bude ni složen ni skup, pa ga je najbolje pripremati kod kuće.

Napunite frižider svežim sezonskim voćem i povrćem koje ćete koristiti svaki dan i tako osigurati potreban unos minerala i vitamina. Jogurt i mleko, sirevi i kvalitetne nemasne šunke poslužiće kao odličan izvor belančevina koje grade naše mišiće, a žitarice od celog zrna i integralni hleb za doručak pružiće nam energiju tokom celog jutra. Zapamtite, redovan doručak je važan za celu porodicu.

Napravite svoj super doručak za samo pet minuta!

Zdravi sendvič

Na krišku integralnog hleba namažite malo maslaca, stavite dva parčeta ćureće šunke ili dve kašike tune, i dodajte dva kolutića paradajza i parče sira na vrh. Poslužite uz probiotički jogurt.

Jutarnje žitarice s voćem

U posudu sipajte mleko, dodajte svoje omiljene žitarice od celog zrna i isecite kolutiće banane ili jabuke, pa dodajte malo lešnika ili oraha. Pospite sa malo cimeta i uživajte u svom voćno-moćnom doručku!

Jaje "na povrću"

Stavite jedno jaje da se kuva. Dok čekate, isecite krastavac na kolutiće, uzmite dva lista salate i isecite dva koluta paradajza. Na salatu složite kolutiće paradajza i krastavca i prelijte kašikom maslinovog ulja, a na vrh stavite kuvano jaje isečeno na kriške i malo posolite. Uzmite parče integralnog hleba i poslužite uz zeleni čaj. I vaš doručak je gotov!

Autorka je dipl. inž. prehrambene tehnologije, nutricionistkinja

povezane vesti

komentari (1)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.

da objasnim

19. maj 2017.

Skuvati 150g heljde u zrnu. Kad provri, iskljuciti i ostaviti pokriveno 15 minuta. Procediti, dodati 1dl mleka, 3 kafene kasike meda, 20g oraha, jednu bananu, 10g crne cokolade od najmanje 50% kakaa. To vam je 1000 kalorija i siti ste narednih 5 sati, a volu rep mozete da iscupate.