Site name

Na pitanje da li je zdravo sedenje moguće odgovara dr Vesna Stefanović Nikolić

"Aktivnim sedenjem" smanjuje se opterećenje kičme

* "Sedenje je smrtonosna aktivnost?" – New York Times * "Sedeći više od tri sata dnevno značajno skraćujete životni vek" – Wall Street Journal * "Zašto će me sedenje ubiti?" – CBS News

Naša leđa su naš aparat za kretanje i nisu stvorena da bismo satima sedeli. Moderan način života, nepravilno i dugotrajno sedenje, često uzrokuju bol u leđima, vratu, ramenima i kičmi.

Piše: M.D.

15. novembar 2017. 16:30

"Aktivnim sedenjem" smanjuje se opterećenje kičme

Istraživanja su pokazala da oko 60 odsto ljudi pati od bolova u leđima i taj procenat još raste.

U poslednjih nekoliko godina došlo je do talasa istraživanja fenomena sedenja i problema koje dugotrajno sedenje dokazano izaziva. Ali skratiti dužinu sedenja je često nemoguće. Da li jednostavno treba razmišljati da li je zdravo sedenje moguće?

"Pasivno sedenje” na klasičnoj stolici sa fiksnim sedištem i nepravilan položaj leđa tokom sedenja dovodi do neravnomernog opterećenja leđnih mišića, odnosno do prekomernog opterećenja pojedinih mišića, usled čega dolazi do njihovog zamora. U lakšim slučajevima to se manifestuje pre svega kao umereni i prolazni bol u donjem delu leđa. U težim slučajevima, razvija se bol, lokalna osetljivost na pritisak, otvrdnuće zahvaćenog mišića, smanjena snaga mišića kao i bol duž celih leđa i vrata. Kičma koja se slabo pokreće postaje nesavitljiva.

Dr Vesna Stefanović Nikolić osnovala je ordinaciju "Leđa i vrat” i već 11 godina se bavi vertebrološkom rehabilitacijom (rehabilitacijom pacijenata sa oboljenjem kičmenog stuba). Sa njom smo razgovarali o izazovima današnjeg načina života i efektima koje naše ponašanje ima na naš organizam, zašto nastaje bol u leđima, koje su posledice dugotrajnog sedenja kao i o preporukama za očuvanje zdravlja naših leđa.

Ukoliko razmislite o tome koliko sati dnevno provedete u sedenju, iznenadićete se da je to više od 80 odsto radnog dana. Statistika pokazuje da je kod radne populacije upravo sedenje glavni uzročnik problema, a da je najčešće oboljenje leđa diskus hernija. Ono što posebno brine jeste i sve veći broj mladih ljudi koji prihvataju ovakav model života i rada. Deca su posebno ugrožena grupa, jer ih je sve manje u parkovima, a sve više za kompjuterima, tabletima, mobilnim telefonima. Dr Vesna Stefanović Nikolić ističe da ovakav trend dovodi decu na preglede sa veoma rano formiranim deformitetima, a čak i povrednim stanjima kičme.

Sedenje svakako jeste gori izbor, ali da li možemo da ne sedimo i nameće se pitanje da li uopšte zdravo sedenje moguće?

"Sedenje je velika varka za kičmeni stub. Kada sedite, kičma je vertikalno opterećena, a vi uglavnom sedite bez mišićne potpore, opušteni i zavaljeni. Nerealno je tražiti od pacijenata da ukinu sedenje ili da ustaju na svakih 15 minuta", objašnjava dr Stefanović Nikolić, koja već dugo proučava stavove vezane za koncept "aktivnog sedenja”, odnosno sedenja na nestabilnoj podlozi.

Fizijatri i fizioterapeuti već dugo vremena preporučuju sedenje i vežbe na terapeutskoj lopti koja ih primorava na pravilno držanje kičme prilikom sedenja, čime se jačaju leđni i trbušni mišići. U moru raznoraznih pomagala za sedenje izdvojio se TOGU jastuk za aktivno-dinamičko sedenje, revolucionarna inovacija proizvođača TOGU GmbH, koji već 60 godina isključivo u Nemačkoj inovira i proizvodi terapeutska sredstva u cilju očuvanja zdravlja.

"U ordinaciji 'Leđa i vrat' obavezno savetujemo TOGU jastuk za aktivno-dinamičko sedenje kao nastavak rehabilitacije kao i u sklopu ergometrijskog savetovanja. Zbog njegovog ergonomskog dizajna možete ga staviti na bilo koju stolicu i tako Vaša podloga postaje nestabilni balanser koji promoviše aktivno sedenje i tako naučno dokazano stimuliše duboki mišić transverzus abdominis i multifide. Stalna aktivnost i 'dežurstvo' mišića stabilizatora ove regije je važna jer na taj način izbegavate povredna stanja kao što je npr. diskus hernija ili povreda kičmenih zglobica ligamenata", kaže dr Stefanović Nikolić i dodaje da je kvalitet upotrebe TOGU jastuka za aktivno-dinamičko sedenje i u otklanjanju direktnog kontakta karlice i završetka kičme sa tvrdom podlogom, jer se tako smanjuje opterećenje kičme i mogu se izbeći izvesna upalna stanja mekih struktura kičme i/ili karlice.

Ozbiljnost proizvoda i temeljnost u omogućavanju zdravog sedenja ogleda se u dostupnosti različitih modela, respektujući kako specifičnosti različitih devijacija u pozicijama karlice i donjih leđa tako i konstituciju korisnika kroz izbor adekvatne veličine. Kvalitet se potvrđuje garancijom proizvođača od 30 godina. Prilagođenost različitih modela mestu primene odnosno podloge na koju se stavljaju takođe treba napomenuti. Izuzetno je važna dostupnost modela koji se mogu koristiti ne samo na radnoj odnosno kancelarijskoj stolici već i u automobilu.

TOGU jastuk za aktivno-dinamičko sedenje dokazano je efikasan i lako je prenosiv, pa ga možete imati uvek, što će Vam omogućiti da vežbate muskulaturu sedeći na njemu gde god da se nalazite, i to bez utroška dodatnog vremena, što je za moderan način života jako bitna činjenica. Korišćenjem TOGU jastuka vremenom zdravo sedenje postaje spontano.

Ekskluzivni uvoznik TOGU jastuka je Maacpharm doo Beograd-www.zdravosedenje.rs- #TOGU ZdravoSedenje - Tel +381 64 110 85 68

povezane vesti

komentari (0)

* Sva polja su obavezna

Potvrdite

Slanjem komentara slažete se sa Pravilima korišćenja ovog sajta.