Da li moj Logan troši mnogo ulja? 1

Nedostatak informacija i znanja po pravilu vode do pogrešnih zaključaka. Ovoga puta odgovorio sam na mnogo pitanja, koje se ne odnose samo na Logan.

Poštrošnja ulja, kvalitet goriva, potrošnja, to su neke od tema koje sam obrađivao. Pošaljite i vi vaše pitanje. Dobićete odgovor.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.NET

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, molim vas da mi odgovorite na nekoliko pitanja. Kupio sam Logan pre dve godine, benzinac, i troši mnogo ulja. Posle 13.300 km potrošio je trećinu kartera. Da li je to mnogo? Koliko je precizan brzinomer? Meni se čini da je Logan mnogo tvrd. Da li je to kod svih modela tako. Nisam dobio Michelin gume, kao moj prijatelj koji je kupio isti Logan, ali 2 meseca pre mene. Bojim se da su obrtaji motora previsoki kada vozim preko 100 km/h. Menjač mi malo zapinje, da li je to neka fabrička greška? Logan mi loše drži pravac. Lupa nešto u zadnjem delu, šta to može biti? Koliko je bitna razrada motora, neki kažu da je potrebna, neki kažu da je to glupost, i da da o tome ne razmišljam. Zašto ne mogu da dobijem besplatan rezervni ključ? Kakvo je gorivo na našim pumpama? U Grčkoj mi Logan troši manje. Milan Ivić.

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi gospodine Iviću, pre svega želim da Vam se izvinim što Vam nisam odmah odgovorio, jer su meni svi kupci i korisnici servisnih usluga jednaki. Vaša pitanje jesu veoma zanimljiva, ali i teška, pa mi nemojte zameriti što mi je trebalo nešto više vremena da na njih i odgovorim.

Da li moj Logan troši mnogo ulja? 2

Motor – Da bi agregat radio mirno potrebno je da budu ispunjeni sledeću uslovi. Pod broj jedan da je ulje odgovarajućeg kvaliteta (što u Vašem slučaju jeste), da su svećice dobro podešene (takođe), da je motor u odličnom stanju (Renaultovi motori prelaze bez večih problema i 300.000 km pre generalne) i da je gorivo, odnosno benzin odgovarajućeg kvaliteta. Za ovo poslednje je odgovoran NIS, ali i pumpe gde tankujete gorivo. Ukoliko to činite na manje frekventnim pumpama, velika je veravatnoća da su Vam sipali i malo nečistoće, i vode, pa da zbog toga motor „nemirno“ radi. Trudite se da sipate benzin na prometnim pumpama, i da eventualno zamenite filter za gorivo. Dodavanje aditiva u rezervoar takođe može delimično ublažiti ovu pojavu, ali može se desiti da je potrebno i temljeno čišćenje rezervoara. Takođe, vrlo je opasno da vozite stalno na rezervi, i sa malo goriva, jer se pumpa za gorivo tada opterećuje, i postoji velika šansa da povuče mulj sa dna, što može izazvati probleme u radu motora, što se usotalom manifestuje i nemirnim ler gasom. Na kraju svega, naše gorivo bi trebalo da ima bar 95 oktana, a to često nije slučaj, zbog toga motor ne može da isporiči deklarisanu snagu od recimo 75 KS, već to bude recimo 71-72 KS.

Bilo koji automobil sa agregatom zapremine 1.4 ili 1.6 litara brzine od preko 100 km/h postiže na velikom broju obrtaja. Normalno je da na oko 3.000 o/min idete brzinom od oko 100 km/h. To su sasvim bezbedni obrtaji za Renaultov motor, čak ste i na 4.000 o/min daleko od opasnih obrtaja, koji su tek na 5.500-6.000 o/min. Prevedeno na svim razumljiv jezik, možete sa Vašim Loganom konstatno juriti brzinom od oko 140-150 km/h bez ikakvih negativnih posledica po motor. Svakako, ja Vam ipak savetujem da poštujete ograničenje brzine.

Ne postoji ni jedan automobil koji 100% precizno pokazuje trenutnu brzinu kretanja. Zato Vam savetujem da kupite recimo italijnasku reviju Automobilismo (160 dinara) i njoj se uverite da i mnogo skuplji automobili imaju brzinomere koji nisu apsolutno precizni. Na primer, kod Astre H, pri brzini od 125 km/h, brzinomer pokazuje 130 km/h. Brzinomer Renault Megana II pri brzini od 124 km/h pokazuje 130 km/h, a kod Logana je slično kao kod Megana II, što će reći da je greška oko 5%, koja se pri maksimalnoj brzini eventualno poveća na 6-7%.

Tokom razrade motora, normalno je da u prvih 5.000 km agregat potroši oko 0,5 litra ulja, a kasnije nešto manje. Svakako, samo pod uslovom da niste forisrali motor dok nije postigao radnu temperaturu, i pod uslovom da ste vredno menjali stepene prenose naviše. Odnosno da ste vozili tako da ste koristili maksimalni obrtni moment prilikom ubrzavanja, dakle na oko 4.000 o/min. Bojim se da je Vaš nepotrebni „strah“ od viskoh obrtaja doveo do toga da se motor ulenjio, i da je zbog toga potrošnja ulja nešto veća, ali da je vrlo teško moguće da ste potrošili 1/3 ulja u karteru za godinu dana, odnosno posle 13.300 km, osim u slučaju ako ste automobil vozili pretežno u gradskim uslovima vožnje, stani-kreni, koja najviše šteti benzinskim motorima.

Menjač – nije vrhunski, jer Logan košta 8.000 evra a ne 30.000 evra, ali uprkos tome ima identičan menjač kao u Cliu II. Jednostavno, imam utisak da se na hod ručice niste navikli, i da ste previše grubi sa istom.

Gume – Dacia je ranije na jeftinije verzije montirala gume skromnijeg kvaliteta. Naravno, ako niste zadovoljni kvalitetom istih možete montirati Michelin Energy, koje preporučujem, kako zbog niže potrošnje (za oko 0,3 l) tako iz bog veće udobnosti. Continental i Brigstone su još bolji izbor ako vam je dobra trakcija važna.

Ogibljenje Logana svakako nije tvrdo.

Za održavanje pravca su odgovorne rupe na našim „kvalitetnim“ putevima. Posetite dobrog vulkanizera, i insistirajte na kompjuterskom centriranju trapa.

To što lupa u zadnjem delu automobila moram da proverim, jer može biti svašta, ali znajte da Logan nije konstruisan za terensku vožnju.

Cena ključa je takva kakva je. Ne proizvodi se u Srbiji, na njega se plaćaju svi uvozni troškove. Dacia na žalost ne isporučuje rezervni ključ, a to ne čine koliko je meni poznatno i drugi brendovi. Nadam se da sam Vam uspeo da vam odgovorim na sva vaša pitanja na zadovoljavajući način.

Ako i vi imate neka pitanja pošaljite ih na www.najboljiauto.com/pitajte. Ako ste pretplatnik lista Danas, odgovor vam šaljem besplatno. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari