Foto: EPA/ NARONG SANGNAK

Prema rečima Miloša Petrovića, predsednika Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova, u Hrvatskoj za hibridne automobile su subvencije i do 8.000 evra po vozilu. U Americi subvencije dostižu i do 30.000 dolara.

– Jasno je koliki značaj svi oni pridaju tome. Mi nemamo infrastrukturu za elektro automobile, ali ulaganja za tako nešto nisu problem. Problem je jak naftaški lobi koji neće to lako pustiti dok još ima zaliha fosilnih goriva. Samo je pitanje koliko je pravna regulativa u Srbiji spremna za tu vrstu vozila. Ako ne stimulišete ljude da voze, to jest kupuju ekološki čiste automobile, teško je da će se svest lako promeniti. Cena će uvek biti na prvom mestu tako da su najjeftiniji polovni automobili koji su i najveći zagađivači – objašnjava Petrović.

Iako infrastruktura za punjenje električnom energijom nije skupa, postoji i problem zagađenja tokom proizvodnje električne energije iz uglja. Petrović smatra da su zbog toga najbolje rešenje hibridni automobili sa sinerdži drajv tehnologijom. To je u jednom vozilu i motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor koji pokreće baterija koja se nalazi u vozilu, a puni se radom motora ili dinamom koji pokreću i motor i točkovi.

U kompaniji Delta motors koja je uvoznik BMW-a kažu da će za početak, obezbediti punjače kod svojih dilera, u hotelima Kraun plaza i Holidej In, u Delta sitiju…

„U EU postoji rezolucija da će svaka zemlja imati obavezu da ima punjače na svakih 50 kilometara puta. Uzevši u obzir da električno vozilo BMW i3 sa jednim punjenjem pređe 200-300 kilometara, u zavisnosti od modela, u brojnim zemljama kućno punjenje u potpunosti zadovoljava potrebe korisnika“, navode u Delta motorsu.