Evropski kompakti za 4.000 evra 1

Ovoga puta, predlažem vam tri modela iz srednje niže klase koji nisu preskupi za održavanje: Ford Focus, Seat Leon i Opel Astru GTC – automobile koji, pored solidnog kvaliteta i originalnog dizajna, nude i dovoljno prostora za celu porodicu, ali i zabavu za volanom, uz privlačan dizajn.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.rs

Ukoliko ste konačno pronašli kupca za svoj stari automobil i prepustili kreditiranje i papirologiju nekom drugom, vreme je za „slatke muke“ – izbor modela po vašoj meri. Ukoliko želite da, pored dovoljno velikog prtljažnika, bogate opreme i komfornog enterijera, dobijete i osećaj uzbuđenja za volanom, izbor je mnogo uži nego što vam se to na prvi pogled može činiti – posebno ako insistirate na tome da auto nosi amblem nekog evropskog brenda.

Automobili su odavno postali više od običnog prevoznog sredstva, evoluiravši u predmet divljenja i svojevrstan statusni simbol. Pored toga, kad ste već rešili da date toliki novac za „komad lima na četiri točka“, možda biste želeli i da vas ta skupa stvar malo i razonodi.

Da bi auto izazvao respekt kod ljubitelja dobre vožnje, on mora da bude veoma stabilan, upravljiv i poslušan, a podrazumeva se i da mora posedovati precizan servo upravljač, dovoljno snažan motor i menjač koji prosto traži da menjate brzine. Pitanje je, da li postoji takav automobil za 4.000 € koji nije skup za održavanje?

FORD FOCUS II 1.6 16V – Prvi model koji u najvećoj meri ispunjava sve gore navedene uslove jeste Focus II generacije. Osnovni model sa agregatom od 1,4 litra ispunjava potrebe većine vozača, no ovaj automobil ipak ima gotovo pravo, tvrdo „sportsko“ oslanjanje i prosto traži snažniji agregat kakav je 16-ventilski, od 1,6 litara i 100 KS.

Troši malo na otvorenom putu, poput slabije verzije (fabričko obećanje – 6,7 litara) ali, za razliku od nje, može da postigne respektabilnu maksimalnu brzinu od 180 km/h. Ubrzanje do stotke od 11,9 sekundi može se okarakterisati vrlo pohvalno, ali je još impresivnija izuzetna upravljivost ovog automobila.

Focus u krivinama veoma kasno podupravlja i ima najprecizniji servo upravljač. Kratak zaustavni put i kočnice koje se veoma teško pregrevaju prosto traže vožnju na limitu. Treba pomenuti i da u putničkom prostoru ima dovoljno mesta za četiri odrasla putnika, a prtljažnik od 385 litara jedan je od većih u klasi.

SEAT LEON 1.6 16V – Leon je španski odgovor na pitanje sa početka teksta. Reč je o veoma uspeloj kreaciji koja svojim dizajnom prosto „ponižava“ ostale modele u kompakt klasi. Enterijer ovog Seata odiše čistim, jednostavnim linijama i dobrom finalnom obradom, a mali prečnik inače preciznog servo upravljača prvi je u nizu nagoveštaja da se radi o sportisti koji pokušava da se „proda“ kao porodični automobil. U tome on u velikoj meri i uspeva, mada nudi par centimetara manje mesta za kolena i glave putnika na zadnjem sedištu od Focusa II i Astre GTC.

Španski automobil ima nemačko „srce“ – VW-ov agregat od 1,6 litara i 102 KS, ali ovaj motor zvuči sportski zahvaljujući izduvnom sistemu. Čak i ako se ubrzanje do brzine od 100 km/h za 11,7 sekundi ne može smatrati impresivnim, audio užitak zbog izraženih „metalnih nota“ je potpun.

Ručica menjača prosto klizi, što je i celokupni utisak o automobilu dok za sobom niže krivine. To zadovoljstvo ćete na svakih 100 km morati da platite sa 7,4 litara bezolovnog benzina.

OPEL ASTRA 1.6 16V GTC – Opelov adut u kompakt klasi, Astra GTC, izgleda bezobrazno dobro! Utisak je da automobil vredi više nego što košta, ne samo po pitanju dizajna već i u pogledu performansi ako odaberete neki snažniji dizelaš.

Evropski kompakti za 4.000 evra 2

Vrhunski materijali u enterijeru prijaju oku, a Twinport agregat od 1,6 litara i 105 KS je izuzetno pouzdan motor.

U skladu sa tim je i veoma niska potrošnja od 6,6 litara goriva. Iako postiže veliku maksimalnu brzinu (za motor od 1,6 litara) od 187 km/h, do stotke stigne tek nakon 12,2 sekundi. Astra GTC je izuzetno stabilna i poslušna, ali ne nudi vozaču tako izraženi sportski filing za volanom kao prethodna dva opisana modela. Čudno, jer ako držite štopericu, konstatujete da upravo Opel ima bolja međuubrzanja od Leona i Focusa.

Na kraju, šta drugo reći sem da se, ukoliko ste se prepoznali u ovim automobilima, odgovor nameće sam po sebi. Dovoljno je da samo obratite pažnju ko se nalazi za volanom ovih automobila – u poslednje vreme i lepši pol bira i kupuje prave vozačke automobile kakvi su, bez sumnje, Leon, Astra i naročito Focus. Koji biste vi kupili? 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari