Najbolji polovni automobil za 5.000 - 6.000 evra 1

Kod kupovine automobila za 7.000 evra treba dati prednost onom modelu koji je u boljem stanju, i naravno automobilu koji nudi više bezbednosti. Nemojte se nikada vezivati samo za jednu marku automobila.

Dobro je i da razmislite da je možda mudrije da dodate malo novca i kupite nov auto sa garancijom, i sve što uz to ide.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik sajtova Testoviautomobila.rs i Testoviautomobila.net 

Pitanje: Poštovani gospodine Todoroviću, Već nekoliko godina pratim povremeno vaše sajtove, a u poslednjih godinu dana ,otkako sam počeo da razmišljam o kupovini novijeg vozila od postojećeg, čitam vas češće. Drago mi što sada pišete za Danas. Po mom laičkom mišljenju saveti i odgovori koje dajete na postavljena pitanja su veoma kvalitetni, iscrpni i stručni. Najpre, moju porodicu činimo supruga, sin (20), ćerka (18) i ja, i svi smo vozači ( ja 37 godina, supruga 20 godina, sin 2 godine, a ćerka ima probnu dozvolu. Automobil najčešće vozimo supruga i ja, a deca ređe (izlasci, izleti i sl.). Uglavnom gradska vožnja, nekoliko puta godišnje do Beograda, jednom godišnje letovanje. Odnos grad – otvoreno 70:30, godišnje oko 10000 km . Nismo neki sportski vozači, ne ulazimo u rizična preticanja, na autoputu 120- 130 km/h , i čini mi se da sam i na decu preneo svoju filozofiju da automobil služi da se pre svega bezbedno, a zatim i na vreme prevezemo od tačke A do tačke B, a ne za dokazivanje.

Jedno vreme sam mislio da ću prikupljanjem informacija i praćenjem oglasa na sajtu “Polovni automobili” uspeti da rešim problem i izaberem auto za svoju porodicu, ali sad više nisam siguran u to.

Dakle, na početku pretrage smo sa suprugom definisali da nam treba pouzdan porodični automobil u hečbek varijanti sa 5 vrata (dosadio nam je mali prtljažnik, buka pri brzini preko 120 km/h , nedostatak klime) koji može i u gradu dobro “da se snađe”, dobro očuvan, sa ne prevelikom kilometražom – što bi valjda garantovalo da se neće previše kvariti, sa što manjom potrošnjom goriva, bezbedan – na čemu vidim i vi insistirate (voleo bih da ima ABS, ESP, ASR). Kad već pričamo o bezbednosti voleli bismo i da ima koliko toliko dobar obrtni momenat, za svaki slučaj. Za vozilo smo bili spremni da izdvojimo do 5000 evra.

Pitajte Aleksandra Todorovića

Metodom eliminacije ( po sistemu: ne volim japanska i korejska vozila, francuzi su skupi za održavanje i sl.) došli smo kao tipični Srbi do toga da želimo “nemca”, a zatim izmedju VW, Forda i Opela odlučili se za Opela, i to Astru. Imajući u vidu raspoloživi budžet, logično smo se skoncentrisali na Astru H.

Potom se prešlo na izbor motora, i nakon iscrpljujućeg pretraživanja, osim vaših sajtova, još mnogih drugih, i mnogobrojnih stručnih i laičkih mišljenja izabrali motor 1.3 CDTI (mala potrošnja, lanac, dobar obrtni momenat, uglavnom ga ocenjuju kao kvalitetniji od onih jačih 1.7 i 1.9, itd). Bili smo na korak od toga da kupimo polovnu Astru H 1.3 CDTI 2007 g . koja je navodno prešla 140.000 km , ali smo nakon provere u ovlašćenom servisu (za tu mogućnost sam saznao od vas, i hvala vam na tome) utvrdili da je 2008. godine već imala skoro 100.000 km . Nakon ovog fijaska, pod uticajem vaših tekstova, okrećemo se ovlašćenim servisima – dilerima, povećavamo planirani iznos (izgleda da ću morati da uzimam veći kredit ili pozajmicu), ali na žalost ili na sreću ovakve Astre nije bilo kod njih.

U međuvremenu smo delimično revidirali svoj stav (iz straha od skupih popravki: plivajući zamajac, DPF filter, turbina, dizne itd.) i počeli da favorizujemo benzinca 1.4. Zaustavili smo se na ovom automobilu: https://www.polovniautomobili   com/putnicka-vozila/9356918/opel-astra-h-44000km-big-deal-abs.

Malo troši, mala kilometraža, lanac, garancija pet godina. Uzgred, da li možemo da verujemo ovom prodavcu kad je u pitanju kilometraža, i da se oslonimo da je pregledao vozilo i utvrdio da zaista vredi toliko para?

Najbolji polovni automobil za 5.000 - 6.000 evra 2

Da li su motori 1.3 CDTI i 1.4 benzin 66 kw/90ks, slabi za Astru H, kao što često čitam? Gledao sam i automobile koje prodaje Balkan auto. Oni nude opciju da poručim automobil. Da li imate nekakvo iskustvo sa njima? Koliko im se može verovati? Koji su auto placevi koje preporučujete?

Na kraju, pošto više nismo sigurni ni u šta, i kada nas je zabolela glava, kao što reče jedan vaš čitalac, vraćamo se na početak, i razmatrajući ponudu na tržištu bez predrasuda, zaključujemo da Astri H, priključimo Peugeot 308 (npr: https://www.polovniautomobili   com/putnicka-vozila/8550966/peugeot-308-feline-45000km – pitam se da li je zaista prešla samo 45000 km od 2008 godine?), Peugeot 307 (npr: https://www.polovniautomobili com/putnicka-vozila/9399019/peugeot-307-14-garancija-nov – da li je realno 69000 km/2007 g?), i Toyotu Auris (npr: https://www.polovniautomobili com/putnicka-vozila/9277632/toyota-auris ili https://www.polovniautomobili com/putnicka-vozila/9322450/toyota-auris-14-d4d) i odlučujemo da se vama obratimo za savet. (Toyota ušla na listu pod vašim uticajem, a i ljudi iz okoline koji se razumeju u vozila više od mene. Koga god pitam svi kažu Toyota ili uopšte -Japanac. Kako su pogrešne bile naše predrasude na početku! Sada nam Auris deluje kao možda najbolji izbor, ali vi ćete to bolje znati.)

Dakle da rezimiramo:

– Porodični hečbek, 5 vrata

– Pouzdan, očuvan, bezbedan

– Ne preveliki potrošač

– Podnošljivi troškovi održavanja

– Što mlađi za što manje para (znam – vrlo “originalan” zahtev)

– Astra H, Peugeot 307, Peugeot 308, Toyota Auris

Naravno nećemo se ljutiti ako vozilo ima bogatiju opremu, ali to nije uslov.

Potrebna nam je vaša preporuka šta kupiti za iznos do 6000 – 7000 evra. Opel, Peugeot ili Toyotu?

Benzinac ili dizelaš? Koji motor? Imajte u vidu da ništa više nije “uklesano u kamenu”, slobodno možete preporučiti i neko drugo vozilo.

Ukoliko vam je potrebna još neka informacija u cilju dolaska do pravog izbora,možete me kontaktirati.Preporučite vozilo koje realno može da se pronađe u zadatom cenovnom rangu,jer ćemo vas verovatno angažovati da pronađete automobil.

Dakle puno pitanja. Naveo sam vam i konkretna vozila, i modele za poredjenje, pa ne znam u koju kategoriju pitanja spada ovo moje obraćanje. Što se nas tiče nije neophodno da ocenjujete konkretna vozila koja sam naveo – to je više ilustracija naših interesovanja i nedoumica, niti da detaljno analizirate i upoređujete navedene modele (dovoljno sam pročitao iz vaših članaka o navedenim modelima). Nama je potpuno prihvatljiv i ovakav vaš odgovor: “Smatram da je “best buy” za navedeni iznos Toyota Auris/Peugeot 308/Opel Astra/XX”, i naravno da možete da u narednih nekoliko meseci pronađete vozilo koje ćete mirne duše i čista obraza da preporučite. Nigde ne žurimo.

Ako nas je Polo 1.4 koji vozimo služio do sada, poslužiće još koliko treba do kupovine novog vozila.

Cela priča se svodi na to da molimo za vašu pomoć da kupimo najbolji mogući automobil za novac koji smo spremni da izdvojimo. Da li je neka od navedenih opcija “dobitna”, ili verujete da možete pronaći još bolji automobil? Pomozite nam da izadjemo iz “tamnog vilajeta koji nam preti da ćemo se svakako kajati”. Spremni smo da vam u potpunosti poklonimo poverenje jer sam stekao utisak da ste dostojni toga, i da izbor automobila prepustimo vama.

Unapred zahvalna porodica Popović

P.S. Ne smeta mi da objavite moje ime i prezime. Naprotiv, ukoliko saradnja sa vama bude plodotvorna, svima ću lično rado reći da sam nabavio dobar i pouzdan automobil zahvaljujući vama.

Ime i prezime:

Dragan Popović

Mejl adresa:

#######@yahoo.com

Kada planirate kupovinu?:

U narednih nekoliko meseci

Kakav auto kupujete?:

Polovan

Koliko novca želite da potrošite?:

Do 6-7000 evra

Šta trenutno vozite?:

VW Polo 1.4

Između kojih se automobila dvoumite?:

Opel Astra, Toyota Auris, Peugeot 307, Peugeot 308

Gde ste čuli za ovaj sajt?:

Internet

Koliko kilometara godišnje prelazite?:

10000

Da li biste platili da vam pronađem auto?:

Da

Odgovara Aleksandar Todorović: Uvaženi g.Popoviću hvala vam na poverenju i zanimljivim pitanjima. Kupovina, izbor polovnog automobila je jako rizičan svuda, posebno u Srbiji. Polovan auto je manje, ili više pohaban auto. Svi znamo da je najbolja opcija kupovina, izbor novog automobila, već za oko 8.000evra imate sasvim solidan Sanderp/Logan sa odličnom garancijom, a imate u besplatnu pomoć na putu u celoj Evropi. Pošto prelazite jako malo kilometara, oko 10.000 km godišnje, verujem da bi vas takav auto uz kvalitetno održavanje u ovlašćenom servisu poslužio dobro u narednih 10 godina. Problem je što je osnovni motor 1.2 16V slab, a u nekim momentima i preslab, kada je četvoro odraslih u vozilu, a klima uređaj uključen.

Kod kupovine polovnog automobila jako je bitno da li je auto bio havarisan ili ne, i koliko je ozbiljno bio havarisan, i kako je popravljen. Da li je održavan u ovlašćenim servisima ili ne? Kilometraža se svuda vraća i u Nemačkoj, i vraćaju je Nemci. Obično se misle da to rade Turci, Srbi ili Hrvati koji žive u Nemačkoj, ali najviše to rade Nemci, svaki treći auto ima vraćenu kilometražu, a kod starijih vozila od 6-7 godina taj procenat je i mnogo gori.

Mnogi placevi u Srbiji vraćaju kilometražu. Ima i onih koji to ne čine, i nikada nisu činili, ali njihovi automobili nisu našminkani, a u proseku su skuplji nego kod dilera gde ste želeli da kupite automobil.

Nikada neću javno optužiti nekog dilera da vraća kilometražu, mogu da vam kažem da to i dalje najviše čine u Šapcu, ali to rade i dileri u Novom Sadu, Subotici, Kraljevu, Nišu i naravno Beogradu.

Ima dilera koji retko vraćaju kilometražu, ili vraćaju kilometražu u manjoj meri. Ni njih ne mogu da preporučim, jer ako meni kažu koliko su vratili kilometara, ne znam da li će i vama to reći. Dakle ako vam ja tražim auto ja ću vam 99% utvrditi tačnu kilometražu.

Problem je što je polovan automobil, pre svega polovan automobil, a to znači da morate izdvojiti novac za popravke, i za preventivna ulaganja. Ako vam majstor kaže da je letva volan za sada dobra, ali da malo pušta, to znači da vas čeka remont. Da li ćete biti dovoljno mudri pa to uraditi, remontovati u narednih mesec dana, ili ćete tako voziti godinama, dok letva skroz ne otkaže to je na vama.

Što se izbora motora tiče, situacija je tu jako komplikovana. Vaš Polo, niste naveli godiše, ima motor od 1.4 litara, ako je to i onaj slabiji motor od 60 KS, on je relativno solidna morizacija za jedan lagan automobil kao što je Polo.

Opel Astra H je mnogo teža, a osim toga, ti Opelovi Twinport motori su podešeni da budu što je štedljivije mogući, a ne da imaju odličan odziv na gas. Niko kao Opel nije „umrtvio“ svoje benzince od 1.4 i 1.6 litara. To su realtivno pouzdani benzinci, neko će reći i odlični, ali oni imaju jako mali obrtni moment, kao i većina benzinaca te radne zapremine i to na visokih 4.000 o/min. Dakle, ti motori traže jako česta šaltanja, gas do poda, pa i onda su međuubrzanja lošija u bilo kom stepenu prenosa za oko 50% u odnosu na 1.3 CDTi motor, ili za oko 80% u odnosu na 1.9 CDTI motor, koji ima tačno duplo veći obrtni moment od benzinca od 1.6 litara.

Na početku pitanja ste navelii da ne volite japanske i korejske automobile, i da njih precrtavate. Time precrtavate mogućnost da kupite sasvim solidan polovan automobil za relativno malo novca recimo 6.000evra. U pitanju čas navodite da želite da potrošine 5.000 evra, a na kraju pominjete cifru od 7.000 evra, razlika je mnogo velika.

Linkove automobila koji ste mi poslali mi ne znače ništa. Na slikama se vidi jasno da su neki od automobil farbani „u krug“ (kompletno ofarbani) i sad je pitanje zašto su ofarbani, a inače kod svakog polovnog automobila nađem bar 100 nedostataka u roku od pola sata, i to blic pregledom, ali to mogu, jer sam za života pregledao nekoliko desetina hiljada automobila.

Morate da shvatite da ja za 3 dana pregledam 100 automobila, i od tih 100 automobila, možda su dva za uslovnu preporuku. Ta dva onda dadatno proveravaju moji majstori, ili servis, ako dozvoli diler prebacivanje u servis.

Morate uvek imati na umu da vas kod polovnog automobila čeka ulaganja, pa i kvarovi. Možete vi samoe menjati ulje i filtere, kako to čini 90% Srba, i voziti auto koji ima istrošene amortizere 80%, kupite Tigrove pneumatike umesto Michelina, ali će vam zaustavni put biti znatno duži i zbog dotrajalih amortizera, i zbog niskobudžetnih pneumatika. Naravno da je bolje kupiti i Tigorve gume umesto polovnih, ali znajte koliko para toliko „muzike“ bezbednosti.

Svi modeli koje ste naveli imaju sasvim dobru zvučnu izolaciju na brzinama od oko 130 km/h. Peugeot statički najlošije stoji ako je verovati Nemcima, odnosno ADAC-u i TUV-u, ali im se ne može u potpunosti verovati, jer ja lično znam jako puno vlasnika Peugeota 308 koji imaju jako malo broj kvarova. Model 307 jeste bio nešto nežniji, i jeste se više kvario od 308-ice, ali ja čak ni taj model ne bi tek tako prertao, jer Peugeot 307 u odličnom stanju, može biti mnogo bolja kupovina od Toyote Auris koja nije održavana u ovlašćenom servisu, jer onda to nije japanski automobil sa japanskim delovima, već više „kineski“ automobol sa Toyotinim znakom.

Možete vi kao većina Srba kupovati „originalne“ delove po radnjama u Srbiji, i ti delovi nisu tako loši, ali traju od to tri puta kraće od originalnih delova. Pošto vi prelazite jako malo, a to je 10.000 km, kod vas nema potrebe da se toliko insistira na originalnim delovima.

Opel Astra H jeste često Best Buy, ali to je nije najbolji automobil u klasi. Peugeot 308 je mnogo udobniji, ugodniji automobil za vožnju, sa tišim, štedljivijim ali i nežnijim dizelašima. Kad kažem nežnijim motorima, ne mislim da su to lošiji motori, već su to motori koji zahtevaju bolje održavanje, kvalitetnije ulje. Istina onaj motor 1.9 CDTI koji je zapravo FIAT-ov motor prelazi bez ikakvih problema preko 600.000 km. To ni jedan Opelov benzinac ne može da postigne, ako govorimo o radnoj zapremini od 1.4 i 1.6 litara.

Toyota Auris je ste veoma kvalitetna, i pouzdana, ali naći dobru Toyotu za oko 6.000 evra je misaona imenica. Naći solidan Peugeot 308 za taj novac je itekako moguće, ali je potrebno mnogo truda, i mnogo provere.

Ako nikako ne želite dizelaš, već rešite da kupite auto sa benzinskim motorom onda Auris sa 1.6 motorom jeste najmanje loše rešenje, jer taj motor ima dualni razvod ventila, i usisinih, i izduvnih, i za jedan atmosferski dizelaš je veome elastičan, i prilično tih, da ne kažem „milozvučan“ jer na 4.000 ili 5.000 o./min nije iritantno bučan, kao što to jesu Opelovi, Fordovi (Yamaha) benzinci.

Popravka plivajućeg zamajca odavno nije više oko 700evra, nego je oko 300evra. DPF filter može i da se izvadi. A remont turbine danas košta mnogo manje.

Izbor benzincac iz uvoza je jako loš. Izbor dizelaš je oko dvadeset ili trideset puta bolji. Automobili voženi po Srbiji nisu baš najbolje održavani, ali pravilo je da nema pravila.

Moj savet je svima bolje da platite vrhunske majstore 1.000evra da vam pronađu i provere automobil , nego da kupujete mačku u džaku. Ako baš ne možete da nađete vrhunske majsotre, ja ću vam pomoći. Ali ja pregledam sve automobile za 3 do 5 dana, nemojte očekivati da za vas gledam automobile 3 meseca, to je sasvim ekonomski nerenatabilno, složižete se. Na kraju važno je i da kupite auto kod dilera, koji daje garanciju, i koji poštuje tu garanciju.

Detaljniji odgovor je poslat na mejl g.Popoviću. 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari