Dok u svetu vlada (neopravdana) histerija za električnim automobilima, postoje tehnologije koje su decenijama neopravdano zapostavljene. Evropa više od veka dominira u razvoju putničkih i teretnih vozila, ali je zbog političkih razloga zapostavila razvoj motora koji kao pogonsko gorivo koriste metan. Jer su najveće rezerve prirodnog gasa u Rusiji.

Početkom februara, Seat je objavio da kupcima nudi gradski model “ibicu TGI” sa motorom koji ima manju potrošnju goriva od uporedivih benzinskih i dizel motora, kao i automobila sa hibridnim pogonom (izuzev “hibrida sa utičnicom za struju”). To je novi trocilindrični TSI agregat u koji su ugrađeni specijalni klipovi obloženi legurom hroma i nikla. Takođe, promenjena su sedišta ventila i sada su otpornija na habanje a duži je i hod ventila kako bi se omogućila bolji protok gasova u cilindrima u svim režimima rada motora. Primenjen je novi turbo-punjač da ne bi opala specifična snaga motora kada se kao gorivo koristi metan.

Performanse su odlične. “Ibica TGI” razvija maksimalnih 90 KS i 160 Nm, što joj omogućava da do 100 km/h ubrza za 12,1 sekundu. Najviša brzina je 180 km/h. Ipak, glavni adut je niska potrošnja goriva i niska emisija štetnih gasova. Vozilo ima dva rezervoara – benzinski i CNG. Na sto pređenih kilometara potroši pet litara benzina, a ako se vozi samo na metan 3,3 kilograma gasa. Kad su oba rezervora “puna do vrha” može da pređe impresivnih 1194 km. Naravno, za sve ljubitelje ekologije primarni adut je smanjenje azotnih oksida za 85 i CO2 za 25 odsto u odnosu na uporedive benzinske motore. Cena “ibice TGI” trenutno nije poznata.

Seat će gamu vozila koje kao pogonsko gorivo koriste metan uskoro proširiti SUV modelom “arona” čija je svetska premijera zakazana za mart mesec na Salonu automobila u Ženevi.