Testirali smo: Hyundai i10 1.1 1Foto: Branka Todorović

Štedljiv, praktičan, jeftin za održavanje, mali – veliki auto iz Koreje. Naslednik modela Atos je mnogo stabilniji, bezbedniji i bolji. Kada nemate dovoljno novaca ne preostaje vam ništa drugo nego da se okrenete polovnim automobilima koji nisu popularni, u nadi da ih možete kupiti za oko 2.000€, jer kupaca za njih nema puno.

Tekst: Aleksandar Todorović urednik Testoviautomobila.net i Testoviautomobila.rs

Hyundai je marka koja je u Beogradu sve popularnija. Problem je što kupci polovnjaka sa tankim džepovima neopravdano beže od korejskih automobila. Hyundai je sa modelom i10 prevazišao samoga sebe.

Mali automobil u A segmentu pod imenom i10 u svemu je značajno nadmašio svog prethodnika, Hyundai Atos. Ako mislite da ćete sa ovim automobilom biti najsporiji na putu, varate se! Osim toga, ovaj Hyundai je zabavan automobil za vožnju. Hyundi i10 ima ono što automobilske neznalice nazivaju „dušom“. Dok vozite i10, u svakom trenutku imate osećaj da možete tačno opipati puls ovog automobila. Sve reaguje onako kako treba: upravljač je precizan, brz i dovoljno direktan.

Ovaj urbani, svestrani automobil nudi pregršt prostora u skromnim gabaritima i jednako dobro igra ulogu porodičnog i gradskog automobila. Solidnu voznu dinamiku ovog Hyundaija će pre svega ceniti umereni vozači, a lepšem polu će se više dopasti udobno ogibljenje koje prašta prebrze ulaske u krivinu.

Testirali smo: Hyundai i10 1.1 2

Foto: Branka Todorović

– Sa drugačijom nomenklaturom u obeležavanju modela slovom „i“, korejski gigant je otpočeo novu istoriju u svetskoj auto industriji. Hyundai je 2006. godine preskočio moćnu Hondu po broju proizvedenih vozila, i iz godine u godinu sve je bliži džinovima poput Toyote i Volkswagena. Iza simpatičnog dizajna „krije“ se odlično ogibljenje, živahni i štedljivi motor, izvanredna interakcija sa vozačem i neverovatna lakoća upravljanja. Korejski inženjeri su pre deset godina postavili nova merila i konkurencija je zaista imala mnogo razloga za brigu. Veliki mali Hyundai je po pitanju kvaliteta preskočio konkurenciju.

Ovaj urbani, svestrani automobil nudi pregršt prostora u skromnim gabaritima i jednako dobro igra ulogu porodičnog i gradskog automobila. Solidnu voznu dinamiku ovog Hyundaija će pre svega ceniti umereni vozači, a lepšem polu će se više dopasti udobno ogibljenje koje prašta prebrze ulaske u krivinu.

Hod pedale spojnice je odlično pogođen, a menjač vrlo precizan, čak i na visokim obrtajima radilice, dok je motor veoma elastičan (za kubikažu od 1,1 litra, naravno), a ogibljenje vraški dobro podešeno. Šta još možete tražiti od malog automobila? Možda odlične kočnice? U tom slučaju, ovaj mališan se može pohvaliti kratkim zaustavim putevima, čak i sa zagrejanim kočnicama, koje tvrdoglavo dugo obavljaju svoj posao sa maksimalnim učinkom. Preglednost je zavidna i za uzor drugima, potrošnja od oko 6,5 litara na testu je pohvalna, a zvučna izolacija je vrlo dobra, kao i čvrstina karoserije.

Mane je teško pronaći

Nije lako utvrditi gde i10 kaska za konkurencijom. Kada otvorite peta vrata, lako ćete ustanoviti da u automobil dužine 356 cm ipak nije mogao da se sakrije veliki gepek, pri čemu ponuđenih 225 litara (po fabričkoj deklaraciji) izgleda manje. Zašto? Zato što je na dnu gepeka pregradna polica koja je pokrivena. Lepo je kada vam se prva pomoć ne „šeta“ po prtljažniku, ili kada jednom u godinu dana poželite da odložite neki manji predmet u gepek, ali šta se dešava kada izađete iz supermarketa? Pre nego što ovom mališanu zamerim mali prtljažnik, hajde da pogledamo šta nudi konkurencija: Suzuki Splash nudi gepek od 178 l, Fiat Panda 205 l, Kia Picanto tek 127 l, Peugeot 107 skromnih 139 l, dok ljuti rival Chevrolet Spark nudi 170 litara korisnog prostora za vaš prtljag.

Kada otvorite zadnja vrata, sedište namenjeno deci ne izgleda naročito udobno i komforno. Međutim, da li ćete tako misliti i nakon što sednete na njega? Iako sam visok 185 cm, moja ramena su se oslanjala na sedište, a ne na naslon za glavu, kako je to obično slučaj kod malih automobila. Još veće čudo je to što je ta zadnja klupa vrlo udobna, i u ovoj klasi ni jedan model trenutno ne nudi sličan komfor.

Pogledajmo sad i „konvencionalni“ dizajn enterijera. U poslednje dve decenije, evropski novinari su često automobile sa Dalekog istoka karakterisali jednim ružnim i netačnim izrazom – „dosadna istočnjačka konfekcija“. Svakako je bilo nužno na sve načine „ispljuvati“ sve kvalitetnije japanske, a sada čak i korejske automobile. Sam Hyundai i10 možda nema naročito originalan kokpit – možda je maštovitije osmišljen onaj kod Fiat Pande ili Chevroleta Spark – ali svakako zadovoljava sve zahteve funkcionalnosti. Tri vrste plastike su u enterijeru dobro uklopljene i svakako razbijaju monotoniju. Ipak, plastika je prilično tvrda, što se svakako neće dopasti svima.

Najveća mana ovog modela je što nije popularan, i što ga je kasnije jako teško prodati. Nemojte se bojati velikog pada vrednosti, jer ga već sada možete nabaviti po veoma povoljnim cenama, samo treba biti strpljiv. Ponuda originalnih delova je zadovoljavajuća. Servisna mreža bi mogla biti bolja.

– Korejski automobili do nedavno nisu mogli da pariraju evropskim automobilima kada je u pitanju bezbednost, pa su često i „preskakali“ EuroNCAP kreš test. Verovatno se pitate kako je i10 prošao ovaj test? Odgovor je vrlo dobro, odnosno bolji je od većine modela u klasi i jedino osetno zaostaje za skupljim Fiatom 500, koji je jedini osvojio maksimalnih 5 zvezdica (pri čemu imajte na umu da Fiat 500 ima samo troja vrata). Da budem precizniji, i10 je osvojio 4 zvezdice i 26 poena, što je puno više od tri zvezdice Kie Picanto i njenih 17 poena, odnosno od 20 poena Pande, pa čak i jedna Nissan Micra (takođe pripada A segmentu) nudi manje bezbednosti, sa 4 zvezdice i 25 poena, iako se cenovno nalazi u višem razredu.

Živahan motor

Kod malih automobila je slaba tačka nejak motor. Ipak to kod Hyundaija nije slučaj, jer su korejski inženjeri zahvaljujući tri ventila po cilindru uspeli da istisnu iz 1,1 litra čitavih 66 KS i to pri umerenih 5.500 o./min. Dakle, motor nije napregnut, ali jeste elastičan, jer za razliku od ostalih modernih benzinaca koji vrlo često traže i 4.000 o./min radilice da bi živnuli na pravi način, korejski agregat već na 2.800 o./min pruža svoj maksimalni obrtni moment od pristojnih 99 Nm, što je dovoljno za automobil težak 925 kg.

Nije preterano bučan, ima čak i pomalo rezak, sportski zvuk, pa ćete imati utisak da vozite i brže nego što to brzinemer pokazuje, a on pokazuje skoro 160 km/h na auto putu (tako da možete smatrati fabričko obećanje od 152 km/h, više nego realno). Na testu je trošio između 6,0 i 7,0 litara u zavisnosti od toga da li je auto vožen u Beogradu ili na otvorenom putu, sa umerenom nogom na gasu. Svakako, međuubrzanja su tek solidna, pa ipak morate odabrati pravi stepen prenosa pri preticanju. Ono što je takođe važno da znate, je činjenica da motor vuče lepo već od 2.200 o./min, i da veoma ravnomerno razvija snagu.

Testirali smo: Hyundai i10 1.1 3

Foto: Branka Todorović

Aerodinamika je prilično dobra, koeficijent Cw iznosi 0,32, što je bolje od proseka klase, iako je i10 prilično visok – tačno 154 cm. Na kraju, živimo u svetu gde energija iz meseca u mesec postaje sve dragocenija, pa je možda pravo vreme da počnemo da štedimo, recimo gorivo na primer. Ako pođemo od toga, onda ispada da je ovaj i10 itekako razumna kupovina, jer uz nisku potrošnju nudi dovoljno bogatu opremu počevši od ABS-a, preko vazdušnih jastuka, servo upravljača, maglenki i podizača stakala, te klima uređaja, koji spadaju u paket opreme Taboo, koji je krasio testirani automobil, za koji treba izdvojiti 9.676€. Malo ili mnogo, sve je stvar iz kog ugla se gleda, a na vama je da odredite vaš ugao gledanja.

Šta ona kaže:

Hyundai je izuzetno lako parkirati, a može da vam posluži i za duži put, jer je u ovom „korejancu“ i pri brzinama primerenim za autoput dovoljno tiho. Enterijer je moderan i svež. Osim toga, dizajn je savremen i dopadljiv, a Hyundai i10 žene privlači zbog dobre preglednost i malog prečnika okretanja. Pored toga, udobna sedišta, veliki retrovizori i štedljiv motor, sigurno su privlačne osobine. Mislim da bi kupila ovaj automobil, jer nema ni jednu ozbiljnu manu.

Kome je namenjen ovaj automobil:

Mali automobili koji pripadaju A segmentu u Srbiji nikada nisu bili naročito popularni. Dileri ih sporadično, retko uvoze. Jedan od razloga zašto treba razmisliti o ovom automobilu je pre svega dobar odnos cene i kvaliteta. Dobijete više nego što platite. Rezervnih delova ima, servisna mreža bi mogla biti i bolja, ali kod modela i10 je sve jednostavno.

Ukoliko želite kvalitetan auto malih gabarita, koji u proseku troši oko 7,0 litara bezolovnog benzina (na testu), a da pritom ne zahteva skupo održavanje i česte popravke i kada prevali veliku kilometražu, onda je ostvarenje vaših želja upravo Hyundai i10 1.1, koji nudi ne samo odličnu finalnu obradu, već i vrlo dobre vozne osobine. U ovom cenovnom rangu ne možete kupiti nijedan kvalitetniji automobil, odnosno niko ne nudi garanciju od pet godina u ovoj klasi vozila.Biraće ga i oni kojima treba veoma pouzdan i bezbedan drugi automobil u kući.

Tehnički podaci

Hyundai i10 1.1

DIMENZIJE I MASA

D x Š x V: 356 x 160 x 154 cm
međuosovinski razmak 238 cm
zapremina prtljažnika 225/910 l
masa praznog vozila 925 kg

MOTOR

R4, benzinski
zapremina 1.086 ccm
maksimalna snaga 66 KS
pri 5.500 o/min.
obrtni momenat 99 Nm
pri 2.800 o/min.

PERFORMANSE

ubrzanje 0-100 km/h za 15,6 s
maksimalna brzina 152 km/h

POTROŠNJA

grad/na putu/prosek: 6,1; 4,4; 5,3 l/100 km

EuroNCAP kreš test

4 zvezdice – 26 poena

Cena od 2.000€

 

 

 

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Ostavite odgovor na Marjan Milić Odustani od odgovora