Testirali smo: Mercedes CLA 200 CDI 1

CLA je na početku limuzinske ponude u impresivno velikoj gami Mercedes – Benza. Uvodi se plaćanje poreza na automobile po vrednosti, a ne po kubikaži, tako da će opet biti popularniji 220 CDI.

Tekst i fotografije: Aleksandar Todorović, urednik portala Najboljiauto.com i Testoviautomobila.rs

Mercedes, iako ima najtradicionalnije kupce na svetu, itekako ume da bude revolucioniran i avangardan. Jer dame i gospode, moliću lepo, CLA je mnogo originalniji  od BMW-ove Serije 3 i Audija A4, i ima pogon preko prednjih točkova, a to je za Mercedes u ovoj klasi velika novina, i veliki šok za kupce. Stručnjaci Mercedesa shvatili su, da je puno bolje da se budući kupci C i E klase, „igraju“ sa njihovim automobilom koji ima prednju vuču, umesto sa Audijem A4. Ministar finansija Dušan Vujović juče je obradovao sve potencijalne kupce automobila sa motorima preko 2.0 litra radne zapremine, jer se neće više plaćati porez po kubikaži, nego po vrednosti. Prevedeno, jednako će biti veliki porez bez obzira imate li ispod haube dizelaš od 1.8 litara (200 CDI) ili onaj 2.2 litra (220 CDI). Može se lako desiti i da vam bude veći porez sa manjim motorom, ukoliko kupite verziju sa mnogo dodatne opreme. Jer je država rešila od sada da oporezuje vrednost automobila, a ne veličinu bloka motora.

Sveti nemački trio: Audi, BMW i Mercedes podarili su nam svih ovih decenija jako mnogo izvrsnih automobila. Prosto ne znam da li više volim i cenim Audi, BMW ili Mercedes. Testiranje bilo kog modela sa značkom nekih od ovih modela je za mene veliki praznik. Tako je bilo pre dve decenije, tako je i danas. Razlika je u tome, što jedni druge sustižu, prestižu, i inovacijama stvaraju sasvim nove klase automobila.

Nemcima treba priznati jednu stvar: Oni ne kopiraju jedni druge. Ako i zavire u „kuhinju“ konkurencije, to je iz radoznalosti, jer Audi, odnosno BMW će tvrdoglavo razvijati svoja rešenja, i uporno ih unapređivati iz generaciju u generaciju.

Mnogo znanja, tehničke superiornosti i sasvim dovoljno vozača širom sveta koji vole da osete krajnje mogućnosti i performanse automobila, omogućili su uspeh nemačke trojke, pa im i danas, 2016. godine ostatak svetske auto industrije gleda u leđa. Čak i onda kada jedan Infiniti napravi bolji, i superiorniji automobil (Q50), kada jedan Lexus zapanji ljude u Mercedesu sa serijom IS, koja je toliko pouzdana, da nemački automobili pored nje izgledaju kao „igračke“, kupci ostaju u velikoj većini ( a posebno u Evropi) verni nemačkim premijum automobilima. I to nije samo zbog navika, navijačkih sklonosti, ili balkanskih tvrdokornih i krajnje ograničavajućih pogleda na svetsku auto-industriju, već zato što nemački brendovi sa svakom novom generacijom ponude znatno više. A to znatno više kupcima obično bude sasvim dovoljno, posebno ako žele samo da se povremeno poigraju sa tim automobilom.

Testirali smo: Mercedes CLA 200 CDI 2

Uživao sam u igri sa Mercedesom CLA

Genijalni, i naš najtrofejniji automobilista Pavle Komnenović mi je uvek apostrofirao, da ne ubija velika brzina, već ubija brzo zaustavljanje! A kada samo kod brzog zaustavljanje, moram vam reći da je mnogo bezbednije voziti i putovati recimo 5h umesto 9 h. Tačno tolika je razlika ako vozite 120 km/h i 210 km/h. Šta želim da kažem? Zapravo samo to da su Nemci itekako u pravu, jer njihovi stručnjaci tvrde da bi uvođenje ograničenja brzine na nemačkim auto banovima dovelo samo do tri puta većih gužvi, a ne i do manje mrtvih na putevima. Zato živela Nemačka! A živeli i Audi, BMW, i naravno Mercedes, jer taj rivalitet nam je i doneo tako dobre automobile.

Kao i svaki pravi muškarac zaljubljen u automobile, i ja sam ostao „veliko dete“.  Nemam strah od letenja, ali moglo bi se reći da sam mnogo srećniji kada sam za volanom Mercedesa. Istina, Mercedes CLA krstari brzinom od 220 – 230 km/h, ali ne gubite vreme za čekiranje, i dolazak na aerodrom 1,5h pre poletanja. Jer za 1,5 h, sa ovim Mercedesom je moguće puno „preleteti“. Koliko god je apsurdno porediti tesna sedišta aviona, gužvu, i brdo ljudi oko vas, sa komforom jednog Mercedesa, želim da vam kažem da je i sa ovim prevoznim sredstvom moguće itekako brzo stići na odredište. Iako je samo u Nemačkoj dozvoljena brzina od 230 km/h (a bogami i više – nema ograničenja), i u zemljama regiona se jako brzo vozi. Prosto ako deset automobila prođe pored vas brzinom od 220 km/h, najzanimljivije je pitanje je kako će jedan presretač uspeti da zaustavi deset automobila u istom trenutku? Šalu na stranu. Poštujte propise, jer ih i ja poštujem. Zar sumnjate?

Audi kvalitetniji od Mercedesa?

Audi je nekoliko decenija sustizao BMW i Mercedes, a danas jedan Mercedes i BMW sustižu jedan Audi. Novi Audi 4 je prosto novo merilo vrednosti, iako ima prednji pogon (naravno da možete kupiti onaj pravi Audi, sa Quattro pogonom), sa svim manama istog. Mercedesovi inženjeri su na kraju morali da priznaju, ako Audi može da napravi bolji automobil od nas sa prednjim pogonom, a zašto ne bismo mi napravili jednako dobar auto sa prednjom vučom?

Mercedes na testu sa 136 KS i 300 Nm obrtnog momenta, imao je odličnu trakciju, iako je bio sa prednjom vučom. Jeste C klasa bolja, i istina je da prenos snage na podlogu jeste efikasniji, jer zadnja vuča je zadnja vuča, ali razlike su manje nego ikad pre. Pri tome, za vožnju automobila sa prednjim pogonom treba manje iskustva i znanja. Prema tome, CLA je odličan uvod za C klasu. Uvek bih radije kupio C klasu, jer pri jakom vetru, uz puno kiše, i susnežice, prednji pogon uvek mora da položi „oružje“. Zakoni fizike su jasni, ali eto, napredna moderna tehnologija je uspela kod Audija da prikrije koliko je to moguće, nedostatke prednjeg pogona, pa je to pošlo za rukom i inženjerima u Mercedesu. Zapravo, za volanom Mercedesa CLA pri brzinama preko 220 km/h osećete se sigrnije nego za volanom Audija A4.  Osećaj za volanom je tako sličan C klasi, kada su vremenski uslovi, gotovo idealni (dakle suv put). Upravljač ja ne brzinama preko 200 km/h prilično tvrd, direktan i precizan. Ali kod Mercedesa volan nije tako „nervozno“ podešen kao kod BMW-a. Inženjeri u Štutgartu su uvek umeli da naprave upravljač koji je manje zahtevan na dužim putovanjima. Istina, znojavi dlanovi na volanu BMW-a nemaju cenu, limuzine iz Minhena su iz mene uvek izvlačile više adrenalina, dakle energije, i to je zabavno sve dok se vozite 3-4h. Kada morate da vozite 15h u jednom danu, onda se prosto zaljubite u Mercedes, i da ljubav ostaje do kraja života. Zapravo, Mercedes je uvek pravio ozbiljne automobile za jako ozbiljne vozače, koji često i puno putuju. A uvek sam i posle 15h vožnje u cugu, izlazio svež iz bilo koje Mercedesove limuzine, a tako je i sa CLA klasom.

Komfor, udobnost, prefinjenost, mirnoću, ležernost i tišinu Mercedesa CLA, BMW i Audi nemaju, i to je jedna velika istina. Moja vam je savet, kupite CLA, kao prvi auto u kući, a kao drugi automobil, auto za zabavu i kraće relacije odaberite Audi A4 odnosno BMW serije 3 ako vozite uvek preko granica zdravog razuma.

Inženjeri koji su radili na ovom modelu uspeli su da postignu da koeficijent otpora vazduha iznosi svega 0,23, što je, kako tvrde u Mercedesu, novi rekord u aerodinamici kod serijski proizvedenih automobila.

 

CLA klasa čini kontrast BMW-u

Mercedes jeste brži od BMW-a, jeste upravljiviji od novog Audija A4, i tačno je da ima jednako efikasne kočnice kao glavni konkurent iz Minhena, ali ipak ne nudi isto što i BMW. Elektronika u Mercedesu je toliko „stroga“ da vam ne dozvoljava da se poigravate. Ovaj Mercedes se nikada neće toliko „uzjoguniti“ da sletite s puta, ili se ja barem nisam dovoljno potrudio. Sada će i prosečni vozači konačno moći da budu (veoma) brzi: zahvaljujući dobro podešenom ESP-u, nije potrebno veliko vozačko umeće da bi se pretekli svi učesnici u saobraćaju.

Testirali smo: Mercedes CLA 200 CDI 3

Ogibljenje je dobro izbalansirano, tačnije – nije više upadljivo udobno kao na C klasi. Vozači željni sportske vožnje zato će biti zadovoljni, jer je ovaj model moguće voziti veoma brzo i kada se siđe sa auto-puta koji je, kao što dobro pretpostavljate, prirodno „stanište“ ovog nemačkog automobila. CLA klasa se u krivinama veoma dugo drži zadate putanje i ima bolji grip čak i od BMW-ove serije 3. Neće vam biti mnogo potrebno da shvatite kako sedite u sportskom automobilu, koji svojim agresivnim izgledom to i pokušava da vam stavi do znanja.

Sportski nastrojeni vozači možda bi, ipak, više voleli da u ovom Mercedesu, pored izuzetno preciznog upravljača, dobiju i snažniji motor, iako 136 KS zalete ovaj automobil do 228 km/h (fabrika obećava skromno 220 km/h), odnosno „metalne decibele“ iz izduvne cevi, ali za tako nešto će morati da se obrate BMW-u. Vožnja Mercedesom odlikuje se posebnim filingom, toliko drugačijim od onoga što nudi konkurencija – čak i (ne bez razloga) hvaljeni BMW – da se sa sigurnošću može reći kako je ovaj automobil jedinstven u svojoj novoj klasi. Mada je pod haubom tiho galopiralo 136 „konjića“, u ovom automobilu nisam imao želju za snažnijim Mercedesom (koga ja lažem ovde), već da što kasnije stignem na odredište zahvaljujući iznimno ugodnom boravku u kabini. Zapravo, poželite snažniji motor od 2.2 litra, samo na dugim, praznim pravcima auto puta.

Prednosti zadnjeg u odnosu na prednji pogon:

Zadnji pogon predstavlja konstrukcijski bolje rešenje od prednjeg pogona, jer dozvoljava mnogo bolji raspored mase između prednje i zadnje osovine i manje komplikovan celokupni „sklop“. Kod zadnje vuče kasnije dolazi do akvaplaninga, jer je opterećenje po točku ravnomernije – raspored između prednje i zadnje osovine je skoro u odnosu 50:50. Treba reći i da se kod zadnjeg pogona snaga motora bolje prenosi na podlogu, čime je zagarantovan bolji start. Ipak, uprkos modernoj elektronici, zadnji pogon preporučujem samo iskusnim vozačima, dok su vozila sa prednjom vučom bolji izbor za manje vešte vozače.

Šta ona kaže: Imate utisak da ste u C klasi, sve dok ne sednete na zadnje sedišta. A tamo, ima manje mesta nego u Golfu VII, sedi se skučeno, sa jako malo mesta za glavu. Kao da su inženjeri Mercedesa hteli da budu siguri da se odrasle osobe neće voziti u CLA klasi, na zadnjoj klupi. C klasa je primetno prostranija. Kupite nju, iako CLA izgleda mnogo lepše, zar ne?  CLA je veoma dobar automobil, ali se nalazi tek na početku svoje „karijere“, pa se postavlja pitanje da li vredi sačekati da preleži eventualne „dečije bolesti“, ili treba uživati u novom modelu koji ne može da poseduje svako, uostalom ako Mercedes nešto ima pored izuzetnog komfora, je kvalitet, i u to treba verovati, dok se ne pokaže suprotno. Možda je malo preglomazan za žene, ali ako imate novca za ovakav automobil, sasvim sigurno ćete imati i dovoljno živaca za parkiranje, ili imate nekog ko će to činiti umesto vas. A možda je bolje da kupite A klasu, jer CLA je zapravo A klasa ali sa gepekom (gepekom pristojne veličine). Odnosno, ja bih kupila ili A klasi, ili C klasu. CLA je za ove koji su ostali deca u 40 i više godina, a moj suprug je upravo jedan od njih. Šta da se radi, idealan muškarac ne postoji, a ne postoji ni idealan automobil. Iako novi Audi A4 jeste bolji automobil od Mercedesa CLA, limuzina iz Štutgarta nudi više udobnosti, a ipak je udobnost itekako važna. Jer Mercedes je Mercedes, pa makar bio i sa prednjim pogonom.

Kome je namenjen ovaj automobil?

Ovaj kupe je namenjen vozačima koji ne žele kompromise, već samo ono najbolje kada je reč o kvalitetu, komforu, dizajnu i proverenom imidžu. Mercedes CLA je automobil za sve one koji žele nešto više od običnog automobila, odnosno – prevozno sredstvo i dokaz uspeha i dobrog ukusa u jednom, ali i one koji misle samo na sebe (na zadnjem sedištu se samo Japanci dobro osećaju). Mercedes je sa novim kupeom sa četvoro vrata više nego ikada dalji od  tradicionalnih kupaca BMW-a, ipak je ovo „samo“ Mercedes. To je dobro i za BMW, i za Mercedes, ali ne i za uporedne testove ova dva brenda, koji iz godine u godinu gube svaki smisao, kao što nema smisla porediti najbolji šampanjac sa najboljim pivom na svetu.

Mercedes-Benz i dalje proizvodi vrhunske automobile, jer da nije njih, gde biste uložili svoj novac, a da vam pri tome zaigra srce? C klasa jeste bolja, ali se CLA zabavnije i lepršavije vozi. Audi A4? BMW serije 3? Šalite se, ili zaista poredite ove automobile sa Mercedesom? Mercedes je Mercedes, ozbiljan automobil za ozbiljne vozače, čak i kada je pogon preko prednjih točkova, uostalom možete kupiti CLA sa pogonom preko svih točkova, a to je zapravo i najmudrija opcija. Mercedes je konačno naučio lekciju od Audija, i napravili su „Audi“, ali veoma udoban „Audi“: Mercedes CLA. Audi A4, BMW serije 3 ili Mercedes CLA? Poređenje koje nema nikakvog smisla. Ako ste neko ko putuje avionom kupite BMW! Ako ste neko ko tek sada ima novca da sedne za upravljač premijum automobila kupite Audi A4. Ali ako ste vrhunski vozač koji često putuje više od 10h, nekako smatram da je CLA najbolje rešenje, naravno samo ukoliko ste vi vozač! Jer ako će vaša malenkost morati da sedi na zadnjoj klupi, onda odaberite C klasu, što je sigurno, sigurno je!

Sledeći put putujem Mercedesom! A ne avionom AirSerbia, iako imaju najlepše stjuardese (zar ste sumnjali)?

I još nešto, Audijevi i BMW-ovi inženjeri će i dalje uporno pokušavati da naprave bolji automobil od Mercedesa. Kad će u tome uspeti, ne mogu vam tačno reći, za ovih 40 godina koliko pratim auto industriju, to im je još nije pošlo za rukom! Ali Nemci su uporni, posebno ovi u Bavarskoj! Do tada Švabe će biti broj 1! A Formulu 1 ovoga puta neću pominjati, nema smisla, zar ne? Nije fer prema ljubiteljima BMW-a i Audija. Jer ipak su muškarci velika deca, a nema smisla da iste rasplačemo, zar ne? Šalim se naravno. Vreme BMW-a i Audija u Formuli 1 tek dolazi. Molim za stpljenje! Vežite pojaseve, i ne vucite vodi, dok razmišljate! Uostalom na greškama se uči. Ali znajte, ja i dalje mnogo volim BMW, ali i Audi.

Skoro svako ko može da ga priušti, poželeće da ga kupi. Ukoliko to ipak nije slučaj, radi se o zagriženom fanu BMW-a. Sada možete kupiti i Mercedes 220 CDI, nameti za registraciju će vas uskoro koštati isto, odnosno računaće se po vrednosti automobila a ne po kubikaži. Nemojte se previše radovati ako vaš auto malo vredi, jer država planira da i vama nametne mnogo veće namete, jer vaše vozilo ne ispunjava Euro 3 normu, a može se desiti i da nećete moći da isti registrujete.

Obrni, okreni, država će od nas automobilista uskoro u proseku uzimati više. Treba nahraniti sve ove u EPS-u, i ostalim parazitskim preduzećima.

Testirali smo: Mercedes CLA 200 CDI 4

PREDNOSTI:

Pod broj jedan ovaj automobil je konstruisao Mercedes-Benz. Pod broj dva izgleda kao „milion dolara“, pod broj tri: vlasnik sa podsmehom može gledati na cene goriva, jer u proseku troši 5,9 litara, pod broj četiri i pet CLA-klasa je najudobniji kupe u ovom segmentu, a ima i najbolji turbo dizel motor na svetu. Vrhunska bezbednost, kompletna oprema, odlična finalna obrada, vrhunske kočnice, vrhunski farovi, gotovo je sve najbolje u klasi kod ovog Mercedesa. Stani kreni sistem najefikasniji na svetu. Odlično drži cenu, brzo pronalazi put do ženskih „emocija“, brza dalja preprodaja. Još uvek je elegantniji od BMW-a, mada o ukusima ne vredi raspravljati. Krade se mnogo manje od Audija i BMW-a. Inženjeri koji su radili na ovom modelu uspeli su da postignu da koeficijent otpora vazduha iznosi svega 0,23, što je, kako tvrde u Mercedesu, novi rekord u aerodinamici kod serijski proizvedenih automobila.

MANE:

Visoka nabavna cena, visoke cene dodatne opreme, neprijatno visoka cena nekih rezervnih delova, nedovoljno mesta za glave i kolena na zadnjem sedištu, veoma loša preglednost pri vožnji unazad, nedovoljno tvrd za „vozače BMW-a“, servo upravljač nedovoljno precizan da bi na trkačkoj stazi pratio novi BMW serije 3. Novi Audi A4 je stabilniji, tiši, neutralniji, sa precizinijim manuelnim menjačima, i boljom kvalitetom ugrađene plastike. C klasa nudi bolju trakciju i više mesta za putnike. Slabija elastičnost od motora od 2.2 litra radne zapremine.

Cena: od 29.000€

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE
Dužina: 4.790 mm
Širina: 1.8250 mm
Visina: 1.445 mm
Međuosovinski razmak: 2.850 mm
Prtljažnik: 510 l
Težina: 1.570 kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.790 ccm
Snaga: 136 KS pri 4.200 o./min.
Obrtni momenat: 400 Nm u intervalu 1.600 do 2.800 o./min.

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 8,7 s
Maksimalna brzina: 220 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 4,4 litra (sa automatskim menjačem 7,9 l)

Potrošnja na testu: 7,4 litara

Euro NCAP kreš test: 5 zvezdica

 

Dizajn: 4,5

Bezbednost: 4,0

Motor i menjač: 5,0

Performanse: 5,0

Potrošnja: 5,0

Cena i garancija: 5,0

Udobnost: 4,5

Ponašanje na putu: 5,0

Kvalitet i pouzdanost: 5,0

Ponuda prostora: 5,0

Prosečna ocena: 4,8

 

Opšti utisak: 5,0

Paleta motora: 2,0

Mogućnost dalje prodaje: 2,0

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari