Testirali smo: Opel Astra G 1

Kada nemate dovoljno novaca ne preostaje vam ništa drugo nego da se okrenete polovnim automobilima, u nadi da ćete odabrati onaj najbolji prema dubini vašeg džepa. Astru G možete kupiti i za manje od 2.000€.

Tekst i foto: Aleksandar Todorović, urednik Najboljiauto.com i Testoviautomobila.rs.

Jedan od popularnijih polovnih automobila za malo novaca u Srbiji je Astra G, koja se odavno ne proizvodi, ali je relativno jeftina za održavanje, i dovoljno je pouzdana. Zašto je ovaj auto toliko popularan kod onih sa plitkim džepom? Astra druge generacije je među najpouzdanijim automobilima starijim od deset godina. Na putevima ih ima vrlo mnogo. Štaviše, čuva mesto među najjeftinijim i najrobustnijim. Koje verzije treba birati, a koje je poželjno izbegavati?

Kriza je velika, posla ima jako malo, troškovi života su astronomski. Novi auto je sanak pusti. Šta onda činiti? Većini je važno da je to pre svega auto nemačkog porekla – VW ili Opel (dok je Ford još uvek u drugom planu), da je dizelaš, da ima pristojnu opremu, ali i da je jeftin.

Gotovo je nemoguće obezbediti se prilikom kupovine polovnog automobila starijeg od deset godina, jer takvi automobili već su napustili svoje najbolje godine, većinom su prešli dosta više od 200.000 kilometara, ali ipak ne zaostaju puno za novijim generacijama iz B segmenta (Astra G pripada C segmentu).

Testirali smo: Opel Astra G 2

Opel Astra G zapravo nije ništa manje pouzdana od Golfa IV, od kojeg je puno jeftinija, osim toga manje se krade.

Astra G je dobar auto

Rezervnih delova za Opel ima na svakom koraku, originalnih i onih drugih. Tradicionalna vrlina Astre je čvrsta i solidna karoserija te postojano ogibljenje, koje se dobro nosi sa neravninama na asfaltu, što je važno svojstvo polovnih modela u Srbiji.

Opel Astra G nudi dosta za uloženi novac, relativno je jeftina za održavanje, a pri tome košta manje od ljutog konkurenta – Golfa IV! Rekli bismo sasvim dovoljno, zar ne? Pored toga, na najvećem evropskom tržištu polovnih automobila (Nemačka), ponuda ovog modela je odlična što poprilično olakšava kupovinu.  Ponuda je dovoljno dobra i u Srbiji. Druga, ali nikako manje važna prednost je što kasnija preprodaja ide brzo i lako, pogotovo ako je Astra sa nekim bogatijim paketom opreme.

Servisna mreža je za naše uslove prilično razgranata, a model je sam po sebi dosta poznat majstorima, zajedno sa najčešćim problemima koji uz nju idu. Veliki izbor motora i pet oblika karoserije – karavan, limuzina, hatchback, kupe i kabrio, je više nego dovoljan da svako po svojim nahođenjima može pronaći idealnu opciju. Nudi zadovoljavajuću pasivnu bezbednost, a 4 osvojene zvezdice na uglednom EURO NCAP kreš testu to samo potvrđuju. U serijskoj opremi je već odavno imala bar 2 air-bega, ABS i EBD, što samo dodatno utiče na sigurnije i mirnije ponašanje prilikom snažnih kočenja. Astra G se mogla podičiti 12-o godišnjom garancijom na koroziju, ali i boljim kvalitetom izrade od prve generacije.

 Doduše,  nakon kupovine polovnog automobila starijeg od deset godina morate biti spremni na veće izdatke nego u slučaju kupovine dvostruko mlađeg automobila. Izgled ovog automobila još uvek nije previše zastareo, pa se na putu praktično i ne primete baš sve godine koje je Astra do sada napunila. Najviše problema bilo je sa klima uređajem, servo uređajem,  zupčastom letvom volana i upravljačkom elektronikom. Kod benzinaca 1.4 16V bilo je problema sa otkazivanjem vodilice i napinjača zupčastog kaiša, zbog čega je dolazilo do njegova preskakanja (1.6 16V ima lanac). To je izazivalo havariju motora i veliku štetu.

Testirali smo: Opel Astra G 3

Dizelaš 2.0 DTI je robustan i izdržljiv, posebno u verziji s 82 KS, ali kod starijih dizelaša često je problem s vraćenom kilometražom. Problema najčešće ima s brizgaljkama i meračima protoka vazduha. Benzinski motori su odlični, i traže samo redovnu izmenu zupčastog kaiša (1.4 16V) – poželjno na 60.000 km (1.6 16V ima lanac koji se može menjati i na više od 120 000 km, odnosno menja se tek kadapočne da se čuje). Najpouzdaniji benzincu su oni snažniji sa 16 ventila od 1.8 i 2.0 litra, ali su i pirlično žedni. U gradu troše preko 11 litara benzina.

Neko srednje rešenje predstavljaju agregati od 1.6 litara, bilo stari sa 8, ili moderniji sa 16 ventila i 100 KS. Najmanji motor od 1.2 litre i 16 ventila se mnogo bolje snalazi u manjoj Corsi, i kod nas nije previše često u ponudi, a ima i premali obrtni moment. Ako svemu tome pridodamo da Astra G ima dovoljno precizan upravljač, solidno vešanje, dobru ponudu prostora kako napred tako i pozadi, temeljnu zvučnu izolaciju, te dovoljno veliki prtljažnik i u hečbek verziji, onda možemo reći da je prilično racionalna kupovina.

Šta nudi manje od konkurencije?

Najslabija karika u ponudi ovog modela su svakako stariji dizel agregati. Jednostavno, ovi motori nisu na nivou onih u VV-u, kako prvenstveno po snazi, odnosno brzinskim karakteristikama. Na početku proizvodnje, u Atru G se ugrađivao TD motor od 1.7 litara, koji je preslab za ovu karoseriju, a pored toga nije nimalo tih. Bolji izbor je 2.0 DTI poznat iz Vectre. Kasnije tek dolazi štedljiviji i nešto mirniji motor 1.7 DTI sa 75 KS, i oni dovoljno snažni – 2.0 i 2.2 DTI sa 100 i 125 KS, koji su se samo donekle približili modernim HDI i TDI agregatima. Ukoliko po svaku cenu želite dizel motor u Astri G, onda u uži izbor svrstajte i 1.7 CDTI. Važno je naglasiti da starije verzije dizel motora 1.7 iako nisu snažne, odlikuju se natprosečnom izdržljivošću. One su delo japanskih konstruktora firme Isuzu, koja je oborila mnogobrojne svetske rekorde za dizel motore.

Pouzdanost Astre G je prosečna, odnosno na listi najboljih i najgorih automobila starosti 10 godina nemačkog TUV-a nalazi se u sredini tabele, od ukupno 85 modela. Pored toga, nema baš previše udobno vešanje koji ume kloparati na neravninama. Ali najveća prednost polovne Astre G, je što je ponuda izuzetno velika. To znači da ako ste pravi znalac, i ako imate vrhunskog majstora, šanse da pronađete očuvan primerak nisu tako male.

 Mazde, Honde i Toiote jesu statistički mnogo bolje pozicionirane od Astre G, ali je njihova ponuda u Srbiji daleko slabija.

Osim toga, statistika ume biti itekako varljiva. Jer vi ne kupujete sto automobila, već samo jedan. Važno je redovno menjati filter i ulje, a majstori tvrde da je „rak rana“  merač protoka vazduha, takozvani protokomer (izaziva povećanu potrošnju).

U normalnim uslovima svaki Opelov motor može preći 400.000 km. Kompaktan i dovoljno precizan menjač za klasu je bolji nego kod francuske konkurencije, a diskovi i izduvni sistem prvi stradaju kod neumerene vožnje, pa ih pre kupovine obavezno proverite!

Opel Astra G ima poprečno postavljen motor sa pogonom na prednje točkove.

Paleta benzinskih agregata – (maksimalna snaga, maksimalni obrt.momenat):

• 1,2l 16V – 75 KS / 5600, 110 Nm / 4000

• 1,4l 16V – 90 KS / 6000, 125 Nm / 4000

• 1,6l 8V – 75 KS / 5200, 128 Nm / 2800

• 1,6l 8V – 85 KS / 5400, 138 Nm / 2600

• 1,6l 16V – 100 KS / 6000, 150 Nm / 3600

• 1,8l 16V – 115 KS / 5400, 170 Nm / 3400

• 1,8l 16V – 125 KS / 5600, 170 Nm / 3800

• 2,0 16V – 136 KS / 5600, 188 Nm / 3400

• 2,0 16V – 160 KS / 6500, 188 Nm / 4300

• 2,0 16V Turbo – 192 KS / 5400, 250 Nm / 1950 – 5300

• 2,2 16V – 147 KS / 5800, 203 Nm / 4000

Paleta dizel agregata:

• 1,7l TD – 68 KS / 4500, 132 Nm / 1800

• 1,7 DTI 16V – 80 KS / 4400, 170 Nm / 1800

• 2,0 DI – 82 KS / 4300, 185 Nm / 1800

• 2,0 DTI – 100 KS / 4300, 230 Nm / 1950

• 2,2 DTI – 125 KS / 4000, 280 Nm / 1500

Kome je namenjena?

Kupovaće je oni sa tankim džepom, i oni koji daju prednost nemačkim automobilima. Opel Astra G će kod nas još dosta dugo uživati imidž solidnog, a jeftinog automobila. Iako je gotovo u svemu prosečna, kada su troškovi održavanja u pitanju tu je pobednik bez premca!

Testirali smo: Opel Astra G 4

Astra G može biti dobra kupovina, pogotovo ako izaberete neku verziju sa benzinskim motorom. Motor 1.6 16V ima kaiš, pa kupci upravo njega najviše vole. Naravno, samo pod uslovom da je raniji vlasnik vodio dovoljno brige o ovom istinskom nemačkom automobilu. Važna je i činjenica da će rezervnih delova ima na svakom koraku. Pored dobrog majstora, prilikom kupovine će vam trebati i dosta sreće, jer je kupovina polovnog automobila rizik sam po sebi. Imajte u vidu da čak i Opeli sa servisnom knjižicom iz Srbije jako često nemaju pravu kilometražu. Kako to? Prosto, Srbi su se dosetili, pa su pre svakog redovnog servisa, koji je jednom godišnje, skidali u proseku 20 000 km. Posle pet godina, vi imate uredno popunjenu servisnu knjižicu sa 100 000 km manje. To mogu otkriti samo eksperti za Opelove automobile. Jer u servisu mogu ustanoviti samo da je kilometraža vraćena, a ne i za koliko je vraćena. Mislite o tome. Astre iz uvoza su često u boljem stanju nego Astre vožene po Srbiji. Razlog? Imamo katastrofalno loše puteve, gorivo, i naši vlasnici uglavnom ugrađuju kineske delove, misleći da su originalni, po tri puta nižoj ceni.

Opozivi fabrike:

Krajem 1998. godine, Opel je opozvao Astru G. Tačno 21.000 Astri je moralo u servis, da bi se proverio slobodan hod donjeg nosača upravljačkog stuba. Verzije sa troja vrata do 1999. su imale problem sa mehanizmom za pomeranje prednjih sedišta. 2,0 dti pozivani se radi provere i zamene merača protoka vazduha.

Ukoliko vam treba konrektni savet oko izbora verzije, modela pošaljite pitanje na www.najboljiauto.com/pitajte ili ovde na portalu Danas.rs.

DIMENZIJE : SPECIFIKACIJE za Astru G 1.4 16V

Dužina: 4.110 mm
Širina: 1.710 mm
Visina: 1.480 mm
Međuosovinski razmak: 2.608 mm
Prtljažnik: 370/1.1 l
Težina: od 1.090 kg

MOTOR : SPECIFIKACIJE
Zapremina: 1.389 ccm
Snaga: 90 KS pri 6.000 o./min
Obrtni momenat: 125 Nm pri 4.000 o./min

PERFORMANSE : SPECIFIKACIJE
Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 13,7 s
Maksimalna brzina: 180 km/h
Potrošnja (fabričko obećanje): 7,2 litara

Potrošnja na testu: 8,5 litara

EuroNCAP kreš test:  zvezdica

OCENE (od 1 do 5)

Dizajn: 3,0

Bezbednost: 3,0

Motori i menjači: 4,5

Performanse: 4,0

Potrošnja: 4,0

Cena delova: 5,0

Udobnost: 4,0

Ponašanje na putu: 5,0

Kvalitet i pouzdanost: 4,0

Ponuda prostora: 4,5

Prosečna ocena: 4,1

 

–          – – — 

Opšti utisak: 4,5

Paleta motora: 4,5

Mogućnost dalje prodaje: 3,5

 

Dizajn: 3,0

Sigurnost: 3,0

Motor i mjenjač: 4,5

Performanse: 4,0

Potrošnja: 4,0

Cena delova: 5,0

Udobnost: 5,0

Ponašanje na putu: 5,0

Kvaliteta i pouzdanost: 4,0

Ponuda prostora: 4,5

Prosečna ocjena: 3,9

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari