Glumica Jalica Aparisio stiže u Los Anđeles na premijeru filma "Roma" Alfonsa Kuarona u decembru 2018.

Getty Images
Film „Roma“ nastao je u produkciji Netfliksa

Netfliks je završio 2018. godinu sa 139 korisnika, od čega je 8,8 počelo da plaća pretplatu u poslednja tri meseca protekle godine.

Čelnici ovog striming servisa izjavili su da rast broja korisnika je posledica uspeha originalnih programa poput filmova „Kutije za ptice“ (Bird Box) i „Roma“.

Najpopularniji sadržaj na ovoj platformi nastao je u produkciji Netfliksa, kažu onu.

Gledaoci televizije u SAD provode oko 10 odsto vremena gledajući Netfliks, tvrde u ovoj kompaniji.

Ovo saopštenje prati izveštaj o zaradi firme u poslednjem kvartalu.

Iz ovog izveštaja, investitori su mogli da saznaju na koji način gledaoci koriste ovaj servis, pošto kompanija želi da objasni kako će se ogromni budžeti koji se troše na originalni sadržaj, a finansiraju se iz zajmova, isplatiti.

Analitičari procenjuju da će Netfliks potrošiti više od 13 milijardi dolara na filmove i serije ove godine.

Da, Frenk Andervud je mrtav

Kanski festival uvodi promene

Činjenica da je cena servisa uvećana u SAD i nekim zemljama u Latinskoj Americi znači da će promet kompanije porasti za milijardu dolara.

U kompaniji kažu da će i u drugim regionima cena biti povećana u zavisnosti od promene kursa.

Džordž Salmon, finansijski analitičar u kompaniji Harvivz Lensdaun, izjavio je da očekuje da će pretplatnici Netfliksa prihvatiti povećanje cene ovog servisa.

Uvećanje broja korisnika za 8,8 miliona, koji su većinom van Amerike, uticalo je da na rast od 6 odsto u odnosu na prethodni kvartal.

Salmon je dodao: „Kompaniju brine konkurencija, poput kompanija Dizni i Amazon, koje se ne predaju i imaju sredstva za trošenje. Borba za pažnju gledalaca tek je počela.“


Analiza

Dejv Li, novinar za tehnologiju u BBC Severna Amerika, San Francisko

U pismu deoničarima, postoji veoma iskren pasus u kome piše gde Netfliks misli da mu se nalazi konkurencija.

Mnogo veću pretnju predstavlja igranje igrice Fortnajt od rivalskog servisa HBO.

„Kada je Jutjub pao na par minuta u oktobru, broj gledalaca našeg servisa se povećao“, stoji u izveštaju.

Zato predviđanje budućnosti Netfliksa je toliko interesantno, oni se ne bave samo stvaranjem zabavnih sadržaja, već imaju tendenciju da vas vežu satima za svoje programe.

Mi gledaoci imaćemo još više izbora što se sadržaja tiče, a konkurecija Netfliksu će samo postati žešća u 2019.

U pismu, Netfliks se hvalio nedavnim uspesima – film „Kutija za ptice“ gledan je 80 miliona domaćinstava, četiri nedelje nakon što je objavljen, a ekskluzivni sadržaj na španskom jeziku „Elita“ gledalo je 20 miliona korisnika.

Ovo su sve pozitivne vesti, ali saznaćemo o pravom stanju kompanije za tri meseca, kada ćemo utvrditi da li su korisnici prihvatili porast cene usluge u SAD i nekim drugim zemljama.