a woman watches netflix on her laptop

Getty Images

Broj pretplatnika na Netfliks naglo je skočio ove godine, kako mere karantina zbog epidemije virusa Kovid-19 širom sveta drže ljude u kućama gde im je potrebna zanimacija.

Skoro 16 miliona ljudi kreiralo je nalog u prva tri meseca ove godine, objavili su iz kompanije, skoro dva puta više novih korisnika u odnosu na poslednje mesece 2019. godine.

Ipak, čelnici striming servisa koji stoji iza multi-milionske produkcijske kuće tvrde da je karantin obustavio „skoro sva“ snimanja širom sveta.

I nagli pad vrednosti mnogih valuta znači da pretplatnici van Sjedinjenih Američkih Država, gde je sedište Netfliksa, više nisu toliko profitablini za kompaniju kao pre pandemije, što je naškodilo njenom rastu prihoda iz inostranstva.

Štaviše, cene akcija striming gigant porasle su za 30 odsto, kako se investitori oslanjaju na njegovu mogućnost zarade od toga što ljudi provode više vremena u kućama.

Kralj tigrova

„Netfliks jeste i nastaviće da bude medijska kompanija koje ja najmanje pogođena Kovid-19 pandemijom“, izjavio je analitičar sajte eMarketer Erik Hagstrom.

„Njihovo poslovanje je gotovo idealno oblikovano za populaciju koja je iznenada primorana da boravi u kući.“

Zahtevi za strimovanje su bili toliko veliki da je Netfliks prošlog meseca najavio da će morati da smanji kvalitet snimaka u Evropi, kako bi se snizio pritisak na internet provajdere.

Kompanija je takođe zaposlila dodatnih 2.000 članova osoblja za podršku korisnicima zbog povećanog interesovanja.

Iz Netfliksa navode da je oko 85 miliona ljudi pogledalo film Spenser Confidential, barem na dva minuta, na osnovu preseka koji se koristi za broj pregleda.

Dokumentarni serijal Kralj tigrova (Tiger King) pogledalo je 64 miliona ljudi.

Džo Egzotik sa tigorm

Netflix
Kralj Tigrova prati Džoa Egzotika i njegov zoološki vrt za velike mačke

Kompanija očekuje dodatnih 7.5 miliona korisnika do kraja juna – što je iznad očekivanja analitičara.

Ali Netfliks upozorava investitore da će broj korisnika, kao i njen rast, opasti kada vlade širom sveta počnu sa ukidanjem mera karantina.

„S obzirom na neizvesnost koliko će kućni karantin trajati, u pitanju je mahom nagađanje“, saopšteno je iz kompanije.

Očekuje se da Netfliks ispoštuje najavljene datume objavljivanja tokom jula.

Kompanija takođe kupuje prava i za druge filmove, kako bi gledaocima nastavila da nudi svež sadržaj.

Međutim, navodi se da bi daljem rastu broja korisnika moglo da šteti kašnjenje predstojećih sezona serija i filmova.

Pablo Peskatore, analitičar kompanije PP Forsajt kaže da bi odlaganje snimanja novih serija i filmova moglo da šteti svim striming servisima u dolazećim mesecima.

„Ipak, Netfliks bi trebalo da prođe bolje od svih, s obzirom na široku ponudu“, izjavio je Peskatore.


Analiza

Zoe Tomas, BBC novinarka u oblasti tehnologije

Skok broja pretplatnika Netfliksa svakako je zapao za oko investitorima sa Volstrita. Ali spektakularni rast u doba kada je korisnicima interneta zabranjeno da izlaze iz kuće i nije toliko impresivan.

Mnogo veći izazov za Netfliks je da li će uspeti da zadrži te korisnike i pošto mere karantina budu ukinute.

Kompanija sada ima veliku konkurenciju među servisima kao što su Dizni Plus i Amazon Prajm, koji takođe imaju ogromnu arhivu sadržaja kojim mogu da privuku korisnike.

U međuvremenu, novopokrenuti striming servis Kvibi (Quibi) je uložio milijarde dolara kako bi objavio sadržaj sa vodećim zvezdama Holivuda.

Kasnije ove godine, HBO Maks i NBC Univerzal pokreću striming servis Pikok (Peacock) u Americi.

U svetu striming servisa, sadržaj je majka, a veća konkurencija znači da će Netfliks morati da obnovi svoje zalihe.

Tada korona virus – pozitivan faktor kada je reč o prikupljanju sabskrajbera – postaje negativan faktor. Netfliks je morao da pauzira produkciju svih projekata tokom karantina.

Njegovi rivali se suočavaju sa istim izazovom. Ali veliki brendovi poput NBC Univerzala i Diznija takođe povlače serije i filmove koje su ranije ustupili Netfliksu i emitovaće ih na sopstvenim servisima.


Bliski Istok, Evropa i Afrika zabeležile su najveći rast u broju korisnika sa oko sedam miliona novih pretplatnika.

Rast u Americi i Kanadi, koji je tokom proteklih kvartala bio u opadanju, takođe je skočio, sa 2.3 miliona novih korisnika, u poređenju sa samo 550.000 u poslednjim mesecima 2019. godine.

Više od 182 miliona ljudi širom sveta pretplaćeno je na Netfliks u ovom trenutku.

Netfliks je prijavio povećanje prihoda od 5.76 milijardi dolara, što je više od 27 odsto u odnosu na isti period 2019. godine. Profit se gotovo udvostručio sa 344 miliona u prvom kvartalu 2019. godine na 709 miliona.


Pratite nas na Fejsbuku i Tviteru. Ako imate predlog teme za nas, javite se na [email protected]

Pratite nas na našoj Facebook i Instagram stranici, ali i na Twitter nalogu. Pretplatite se na PDF izdanje lista Danas.

Komentari